Toon posts:

PC start na 5 sec weer op nadat PC is uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dus een P4 3.0 gig 1024mb ddr2 (2*512 @533mhz)
een PCI-EX 600XT kaart 2 samsungs van 80 in raid 0 en 1x raptor 36.7 gig
mobo: P5AD2 deluxe
voeding: OCZ 420W

nu als ik mijn pc uitschakkel start die nadat die is uitgevallen na 5 sec terug op en krijg ik een melding van mijn bios dat de setup gegevens in mijn bios fout zijn? iemand een ID wat het zou kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 15:16 ]

Verwijderd

als de bios in safe-mode gaat is het vaak een oveklok-issue ..

Good luck :P

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
WOL = Wake on Lan

Kan je in je bios terug vinden, schakel deze uit en je problemen zijn over, dit had je ook wel met de search kunnen vinden lijkt mij.

[ Voor 82% gewijzigd door sPENKMAN op 19-11-2004 15:24 ]

Eve char: Warock <TEST>

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Heb je de optie 'opnieuw opstarten na een blue screen' uit staan? Het kan zijn dat er een BSOD komt, maar de pc herstart daarom.

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
bios staat op defauld settings en wol staat uit :s

• sPENKMAN
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:24:
bios staat op defauld settings en wol staat uit :s
Wat heb je zoal meer geprobeerd voordat we met zijn alleen allelei dingen gaan opnoemen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
dat is het enige :s ik heb het wel heel vaak als men pc al een tijd aan heeft gestaan en dus warm is (cpu is dan een 55°) wat vrij normaal is

• sPENKMAN
Wanneer heb je het systeem geinstalleerd, sinds wanneer doet dit probleem zich voor? Onlangs iets geinstalleerd waarna dit probleem zich inene voordoet?

[edit]
Dat een pc afsluit zou kunnen, dat kan je ook in de bios instellen, shutdown temperatuur zal meestal op 60 graden ingesteld staan denk ik.

Maar dat de pc uit zichzelf opstart doordat hij warm is kan niet :+

[ Voor 63% gewijzigd door sPENKMAN op 19-11-2004 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
onder win xp had ik het soms ma onder win 2000NT heb ik het vaker mja kheb et heel vaak als pc "warm" is

Verwijderd

Topicstarter
jah da weet ik ook daarom dat ik het niet snap

• sPENKMAN
Trek je netwerkkabel gewoon eens uit je pc, en kijk dan eens of het probleem nog steeds voorkomt?

Dit lijkt me echt een WOL probleem...

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Hmmm, heb je echt iets met mijn reply gedaan? Wat geeft het logboek aan? (Start-uitvoeren-cmd-eventvwr)

Koop een taart en ga het vieren!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 08:31
Ik heb precies het zelfde gehad. Kijken in je bios of wake on lan aanstaat. Waarschijnljik niet en vervolgens naar configuratie-systeem-hardware-apparaatbeheer-netwerkcontroller zoeken (marvell)-eigenschappen-geavanceerd-wakeup cabilities op none zetten.
Je hebt zeker een router. Die maakt namelijk altijd verbinding met je computer ook als ie uitstaat. Staat dam wake on aan dan kan hij wel eens aan gaan.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:34:
jah da weet ik ook daarom dat ik het niet snap
ace2k4, het gebruik van hoofdletters en punten is heus niet verboden op GoT hoor.. Niemand zal je afrekenen of een d/t fout, maar een heel klein beetje verzorgde taal mag wel. Verder kan je met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop je berichten aanpassen zodat je geen monoloog achter elkaar hoeft te posten :)

En wat heb je zelf al geprobeerd? Bios gereset? Al in de faq's van Asus gezocht :?. Uit je topicstart heb ik niet het idee dat je ook maar érgens hebt gekeken voor een oplossing. Als je dat wel hebt gedaan, geef dan even kort aan waar (volgende keer meteen in je topicstart). Het is op GoT wel de bedoeling dat je eerst zelf wat moeite doet om te proberen een oplossing te vinden, als het dan toch niet wil lukken kan je een topic openen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al met asus gemaild ma ze reageren er niet op en blijkbaar zijn er nog mensen met een P5 serie mobo die er last van hebbe n als men pc maar ff aanstond heeft die het niet dus alleen als die warm was
bios reset had ik al als eerste gedaan

Verwijderd

Heb iets dergelijks voor gehad met een Pentium MMX (vraag me ni welk mobo geen idee, punt is dat om een ouder systeem gaat).

Toen lag het aan de instellingen van de ACPI. Is lang geleden (MMX :-)) dus vraag me niet meer wat ik veranderde, kwam er op neer dat die pc da ni ondersteunde maar da wel ingesteld stond en ei daarom constant opnieuw opstarte na aflsuiten.

Lijkt me wel sterk dat uw mobo da ni ondersteunt maar mss toch es in die richting kijken.

• Divide.By.Zero
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02-2018
Ik heb een P5AD2 Premium en had een soortgelijk probleem.
Na 5 seconden start de PC vaak opnieuw op. Ik kreeg daarbij echter geen foutmeldingen.
In de bios stond Wake On Lan en dergelijke allemaal uit.

Na lang zoeken heb ik de oplossing voor mijn probleem gevonden. In de registry staat voor de Marvell LAN adapter op het mb ook nog een entry voor Wake On Lan. Deze staat standaard aan. Nadat ik in de registry Wake On Lan uitgezet heb is het probleem verholpen.

Info over deze registry entry (afkomstig van de Marvell website):
Registry Name: "WakeUpModeCap_<n>" <n> = port designator ( A or B )
Default value: 27 (Magic Packet and Pattern Magic)
Valid values: 0 = "None"
15 = "OS Controlled"
25 = "Magic Packet"
26 = "Pattern Match"
27 = "Magic Packet and Pattern Match"
28 = "Link Change"

Zoek dus naar alle 'WakeUpModeCap_' entries en vervang de waarde 27 door 0.
Er staan ook default waarden in de registry. Deze heb ik ook op 0 gezet.

Mogelijk lost dit jouw probleem met de reboots ook op.

[ Voor 6% gewijzigd door Divide.By.Zero op 20-11-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke da wast dus merci eh mense hij doet het nu goed

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 10:54 ]

Pagina: 1