[vb6] System Error &h8007007e

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Na het maken van een programma en installatie op het systeem waar het uiteindelijk op komt te draaien krijg ik bij het starten van het programma de volgende error:

System Error &H8007007E(-2147024770). Kan opgegeven module niet vinden.

Nu heb ik hierop gezochten het enige topic dat in aanmerking komt is deze:

[TOPIC=789360////h8007007e]

Hierin heb ik gevonden dat het aan Forms 2.0 zou liggen. Deze gebruik ik ook maar kan ik er nie uitgooien. De DLL die bij dit component is juist geregistreerd maar toch werkt het niet.

Wie kan mij vertellen wat ik hier nog aan kan doen? Heb ook al gezocht @ google maar daar kwam ook niet echt iets nuttigs uit.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Weet je zeker dat alle benodigde DLL's /OCXen etc. op de client pc staan? Heb je de versies gecontroleerd? Het hoeft niet perse het forms2.0 component te zijn, er kan ook een ander ontbrekend component zijn dat jij wel in je applicatie gebruikt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• TwoR
  • Nu online

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
ik alle componenten en refrences nagelopen en alle DLL's staan op het client systeem.
Ook heb ik nu alle DLL's handmatig opnieuw geregistreerd.

Verwijderd

frommel anders met de package and deployment wizzard een setupje in elkaar en kijk wat ie dan doet?

Verwijderd

heb je ook de goede versies van al je DLL/OCX-bestanden er op staan ? een DLL / OCX kan namelijk meerdere componenten bevatten, dus een oudere versie kan wel eens een onderdeeltje missen t.o.v. een nieuwere, wat je fout zou kunnen verklaren.

• TwoR
  • Nu online

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Zo even een hele dikke kick

Ik moest dit probleem nu oplossen en heb uiteindelijk de oplossing dan ook gevonden. Ik dacht ik zet het hier even neer dat is goed voor de search.

op deze website heb ik het volgende bestand gevonden: setuppad.exe

Nadat ik deze heb geinstalleerd op de w2k server verdwenen al mijn problemen als sneeuw voor de zon. Dit installertje zorgt ervoor dat er een aantal dll's geinstalleerd worden waaronder dus de goeie. Ik moet nog even kijken welke dll de goede was.
Pagina: 1