[3dmax] van een driehoek naar kwartbol

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.kanonweb.nl/3dmaxkwartbol.jpg

ik heb een spline driehoek (NGON) die extrude ik, en vervolgens een "bend" op de X-as, nu is 1 kant klaar.. als ik vervolgens ook de andere punten bol wil trekken, trekt hij i.pv de driehoek, het vierkant waar hij in staat over de y-as

kan iemand mij uitleggen hoe ik uit deze situatie een achtste bol trek ? (dus niet vanuit een circel, maar vanuit deze driehoek)

:volgens mij moet het nog anders.. ik buig namelijk over de X-as, en volgens mij moet het object dan 180 draaien, en dan weer op de x-as buigen.. kan dit ?

[ Voor 22% gewijzigd door mkanon op 19-11-2004 14:43 ]

I reject your reality and substitute my own!

Verwijderd

ik weet niet helemaal wat je wilt maar als je nu eerst de driehoek convert naar editable poly en dan probeert wat je wilt (aangezien je dan geen 'last meer hebt van de bend mod.) ik zou dat proberen (wel ff saven hè?! ;) )

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Correcter zou zijn een sphere te nemen, daar een kleinere sphere in te maken, en vervolgens een kubus te gebruiken om precies (zowel van bovenaf gezien als van vooraf gezien met de hoekpunt in het centrum van de sphere) een boolean uit te voeren. Als je slim bent doe je dat even met Rhino3D of zo, die maakt er niet zo'n zooitje van als dat 3dsmax dat doet. Bend modifiers doen ook nog een paar minder gezonde dingen met de geometrie.

[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 19-11-2004 15:17 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Of je maakt een sphere, delete alle polies op de gekromde driehoek na, en doet dan de shell-modifier om hem diepte te krijgen. Dat gaat je veruit het beste, snelste en netste resultaat opleveren.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

ah wacht een achtste-bol nu snap ik het :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 13:45 ]