Toon posts:

Abit, Asus of AOpen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw Mobo voor een P3/733/133. Wat is HOT? Ik heb van alle3 goede berichten. Ik kan heel goed advies gebruiken. Please help! Intel815 of VIA?

Verwijderd

Ha ik heb zelf nu een asus p3v4x dit is met via chipset ben er erg tevreden over maar als ik nu wat nieuws zou kopen dan zou ik toch de intel 815 chippie nemen, en vooral de asus cusl-c vind ik erg lekker dus die zou ik jou aanraden,

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:01

reiker

dan jij!

ik heb zelf een Asus A7V, en voor mij roelt dit grote tijd ! er zijn mensen die er anders over denken, maar ook weer heel veel die het met mij eens zijn.

ook via is naar mijn mening heel goed, maar zoals gezegd: de meningen zijn verdeeld ! ik denk dat je gewoon heel veel reviews enzo moet lezen en voor jezelf moet bepalen wat jij het belangrijkste vindt. dan moet je denken aan dingen als ata100 controllers en dergelijke. en als je er echt niet uitkomt, kijk dan ook eens naar de prijs ? dat scheelt toch wel een hoop...
succes

Zo gezegd, zo gedaan.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Op dinsdag 02 januari 2001 18:43 schreef reiker het volgende:
ik heb zelf een Asus A7V
Leuk, maar daar hebben we het nu niet over..

We hebben het over Intelli Plankies..

Don't You stare there, Operate!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
i815 !! Zonder twijfel de beste, zelf ben ik niet zo te spreken over VIA.

Ik heb er 2 ingebruik:

Asus CUSL2 (i815)
AOpen AX3S Pro (i815)

Ze lopen beide errug lekker !
De Asus CUSL2 is wat beter te overklokken, maar verder zijn ze hetzelfde.

Verwijderd

Ik heb een Asus mobo, een p2b-ds (koste over de f1000,-) en die heeft een paar problemen.
Usb werkt niet altijd en ik heb een oudere revisie dus werkt mijn mobo alleen met PII en Katmai.
Als je dan naar de Asus site gaat zie je dat er veel mensen zijn die daar problemen mee hebben en om oplossingen vragen, maar Asus reageert gewoon niet. Slechte zaak dus.
Ook heb ik ze twee keer gemaild en geen reactie terug gekregen.

Nou is mijn mobo al 1,5 jaar oud en werkt ie verder prima dus moet ik niet teveel zeuren.
Maar een PIII 800 zit er niet in voor mij, had ik hetzelfde mobo een paar weken later gekocht dan kon het wel.
Toch wel slecht dat Asus het bordje niet even fixed of in ieder geval reageerd, het was tenslotte geen goedkoop bordje.

Phfff...
Zo dat ben ik ook weer even kwijt.

Verwijderd

ik heb een ASUS CU4VX

via chipset, agp4x etc, 133 support
mijn p3/100/750 loopt op 945 rock solid,

1Ghz trekt ie ook nog, stabiel ! (maar mot voltage naar 1.95 als je nog 3d appz wilt gebruiken)

dit is de socket versie van de slot versie p3v4 (o.i.d) die hierboven al werd genoemd, alleen heeft deze wat minimale voordelen,

zelf helemaal geen problemen mee,
en het loopt lekker, en het plankje koste me in september of augstus ofzo 312.50 (ik kocht er 4 in totaal ;x , powerline computars, zoetermeer, pc dump dag/rai)

maar de i815 lijkt me ook wel wat
CUSL-2 o.i.d heeft goeie opties

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 23:09
Abit is het a-merk van asus, dus als je tussen deze twee moet kiezen zou ik abit nemen. Aopen heb ik qua moederboard niet echt goede woorden voor over, maar dat is gewoon een slechte ervaring van mij geweest..
Dus ik zou gaan voor ABIT!

| I've got permission to color outside the lines |

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op dinsdag 02 januari 2001 18:56 schreef mvkooten het volgende:
Ik heb een Asus mobo, een p2b-ds (koste over de f1000,-) en die heeft een paar problemen.
Usb werkt niet altijd en ik heb een oudere revisie dus werkt mijn mobo alleen met PII en Katmai.
[...]

Nou is mijn mobo al 1,5 jaar oud en werkt ie verder prima dus moet ik niet teveel zeuren.
Maar een PIII 800 zit er niet in voor mij, had ik hetzelfde mobo een paar weken later gekocht dan kon het wel.
Ik heb een nog ouder mainbord (Asus P2B) maar met een maximale multiplier van 8 en dat is toch een PIII-800 (100 Mhz bus, kan bij mij tot 150 Mhz maar hoger dan 100 is niet gegarandeerd stabiel)

Verwijderd

Abit rulezzz wat betreft mobo's..
Zo vaak flashen als je wilt en als je een beetje goeie hebt kanje er goed op overclocken!!>:)
Bij mijn ouwe AOpen ging dat nie...

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 19:04 schreef Genotix het volgende:
Abit is het a-merk van asus, dus als je tussen deze twee moet kiezen zou ik abit nemen. Aopen heb ik qua moederboard niet echt goede woorden voor over, maar dat is gewoon een slechte ervaring van mij geweest..
Dus ik zou gaan voor ABIT!
Waar haal jij vandaan dat Abit t A-merk zou zijn van ASUS??????
Is dat echt zo???? Tweakers, weten jullie of dit zo is?

Verwijderd

Abit a-merk van asus? Zou mij ook verbazen

ik dacht dat asus beter was dan abit! ( heb trouwens zelf een abit waar ik erg tevreden over ben :) , ken iemand die problemen had met een asus maar over het algemeen hoor ik wel goede verhalen over asus)

Aopen zou ik niet aan beginnen
asus of abit maakt niet veel uit maar neem géén Aopen
Pagina: 1