Playstation 2 op BENQ DX550 beamer?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 12:19
Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen.

Een collega heeft gister Need For Speed Underground 2 voor de Playstation2 gekocht. Nu willen wij deze vanmiddag op kantoor spelen op een beamer.

Deze beamer, een Benq DX550, lijkt echter een pc beamer te zijn; hij heeft alleen een VGA-ingang. De playstation geeft composiet, dmv 3 tulpstekkertjes (geel, wit en rood).

Nu is het dus al onmogelijk om de PS2 direct aan de beamer te hangen, dus wil ik het via een pc doen. We hebben hier een pc met een Pinnacle DV500 kaart. Wanneer ik de Playstation hierop aansluit, zie ik het beeld in het voorbeeld venster in DVTools. Dit is echter veel te klein

Nu lijkt mij de snelste en goedkoopste oplossing een programma welke het beeld op de ingang van de capturekaart full-screen weergeeft. Dan kan ik de beamer namelijk gewoon aan de videokaart hangen.
Nog liever zou ik een manier weten om de Playsation zonder pc aan de beamer te krijgen, aangezien we hem dan bij een grotere wittere muur kunnen neerzetten :)

Kent iemand een programma om het binnenkomende beeld direct fullscreen te tonen? Ik wil het dus niet capturen.
Of zijn er andere manieren om de Playstation op deze beamer aan te sluiten? We zitten in het centrum van Amsterdam, dus naar een winkel rennen voor een of ander convertertje moet ook geen probleem zijn, mits niet te duur

Verwijderd

Gebruik een VGAbox oid.
http://www.gamed.nl/view/1671

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 14:47 ]

• frickY
Oei.. ziet er perfect uit, maar ook iets duurder dan gehoopt. Is zo te zien ook niet echt iets wat ik om de hoek bij de audiovisuele winkel kan halen..

DVI naar VGA mag overigens ook. Dat komt uit de capture kaart.

Verwijderd

Bij de AV shop hebben ze dat vast ook wel, alleen noemen hun het een deinterlacer / line-doubler / scanconverter...

Als het om DVI-I gaat, daar zit al het analoge VGA signaal in. Kwestie van een passieve DVI-I > VGA converter:
- pricewatch: DVI/VGA verloopkabel DVI-I (M) naar HD15 (M) 1.8M
- pricewatch: AESP Adapter DVI male - VGA female
- http://www.tweakers.net/pricewatch/33198
- pricewatch: DVI/VGA adapter DVI (12+5, male) -> HD15 (male)
- pricewatch: DVI/VGA verloopkabel DVI-I (M) naar HD15 (M) 1.8M

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 14:52 ]

• frickY
Volgens DVTools is het Analog S-Video.. kan ook voor DV kiezen.

Ik zal eens even een shop in de buurt gaan zoeken. Thanks voor je snelle hulp. Zal t laten weten als er een werkende oplossing is

Als ik naar afbeeldingen van DVI zoek in google, krijg ik n totaal andere stekker te zien dan die ik heb. Ik vrees dat ik me heb vergist. De connector die ik tot mijn beschikking heb is een 4-polige DIN-stekker.. zoiets als je PS/2 toetsenbord.
Zijn hier ook convertors voor naar VGA?

edit:

Volgens mij zoek ik dit;
Afbeeldingslocatie: http://www.mycableshop.com/300x300/20235.jpg
Maar dan andersom. Dit is VGA->DIN

[ Voor 56% gewijzigd door frickY op 19-11-2004 14:50 ]

Verwijderd

4polig minidin is Svideo en daar geldt hetzelfde voor, zonder upscaler/colorspaceconverter kun je geen monitor aansluiten (je monitor zou het signaal nl. niet eens begrijpen). Check of de VGA box in kwestie een Svideo minidin aansluiting heeft.
[...] iets duurder dan gehoopt.
Goedkoper dan zo'n 30 á 45 euro kun je het niet vinden afaik.:Vaak geldt bij dit soort dingen: hoe goedkoper hoe brakker en minder instelbare mogelijkheden...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 14:55 ]

• frickY
Het is ook maar voor 1x.. dus hoeft niet perfect te zijn. Maar leek ons leuk om t spel te spelen op een scherm van 4 bij 3 meter... in plaats van een klein kut tvtje met een diameter van 20cm dat hier staat...

De lokale electronicazaak had iets dergelijks niet liggen. Nu dus maar hopen dat er een softwareoplossing is om het beeld op de capturekaart full-screen weer te geven...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kun je niet iets proberen met full screen overlay? Bijv. bij ati en nvidia kaarten (andere merken weet ik niet) kun je in de software instellen dat ie overlay beelden full screen moet weergeven op de secondaire monitor. Sluit die beamer aan op de 2de monitoraansluiting en proberen maar...

Enige 'maar' is dat de beelden van dat videobewerkingsprogramma ook beeld in overlay moet vertonen, anders werkt het dus niet...

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 19-11-2004 15:22 ]

• frickY
Overlay.. het begrip zegt me weinig maar ik ga eens even rondkijken of ik er iets over kan vinden. Er zit een nVidia Gforce2 kaartje in, dus dat zou dan het probleem niet moeten zijn. Thanks :)

• Palomar
  • Niet online
Geforce2 kaartjes hebben meestal geen 2 vga uitgangen, dus dan gaat het ws. niet lukken denk ik (tenzij je full screen overlay ook kunt gebruiken met 1 scherm, maar dat lijkt me niet).

btw, het gaat dus om dit schermpje (ff snel gegoogled ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/pc2tv/nvidia_overlay.gif

[ Voor 28% gewijzigd door Palomar op 19-11-2004 15:53 ]

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
TS heeft een PS2, geloof dat daar een emotion engine inzit voor video gebeuren, geen nvidia kaart :P

• frickY
Nee, in mn pc ;)
We hadden al ontdekt dat die beamer op mijn pc moet, en ik het beeld van die PS op de een of andere manier in mijn pc moet zien te krijgen ;)

Dat schermpje heb ik gevonden.. maar er gebeurd niets..

Ahh lukt wel, moest ff kutten met de zoom-dialog. Maar t beeld is zo wel lelijk :| En krijg hem niet mooi. Tis n single-monitor setup dus t kan sowieso niet fullscreen..

Ik had n programma gevonden welke perfect zou moeten zijn, FullScreenTV.exe, maar die ziet mn DV500 niet. Iemand die een soortgelijk programma kent?

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 19-11-2004 17:47 ]

• Palomar
  • Niet online
Heb je de resolutie van de pc al extreem laag gezet (640x480 oid?) ? Zo'n PS2 heeft ook maar een lage resolutie, en als je dat op 1024x768 gaat doen wordt het idd vrij lelijk.

• frickY
Ah.. nee.. dat had ik niet geprobeerd.

Had mn pc op 1024x768@32bits staan.
Ik gok dat het preview venster in DVTools 300x225 was ofzo.
Dit werdt dus met de zoom-overlay van nVidia vergroot naar 1024x768.. en dat zag er niet uit. Nu je het zo zegt snap ik waarom :)

Maar het is dus helaas niet doorgegaan. Misschien dat we het nog eens proberen als ik er een software proggie voor heb gevonden. T programma die ik hierboven noemde zou perfect zijn, maar die ziet mn DV500 kaart niet.
Ik heb ook nog een Pinnacle DV10+ in een andere pc zitten, maar die krijg ik niet geinstalleerd wegens gebrek aan drivers voor W2k. Bovenstaand programma werkt wel zeker weten met deze kaart, en deze kaart heeft ook een composiet ingang.

Verwijderd

De resolutie van een PS2 is wel wat hoger dan 300x255 (raar formaat trouwens) :D :
- Playstation 2: - Scherm resolutie - Variabel van 256x224i tot 1280x1024i (default: 640x480i)
Meestal voldoet een resolutie van 640x480 of 720x576 prima :)

Als alternatief programma zou je eens hier kunnen kijken: Tv tuner kaart programma

Verwijderd

DScaler werkt bij mij hiervoor goed..

• frickY
Is dat software waarmee je de bron op je capture kaart full-screen kan weergeven, zonder dit verder te capturen naar schijf oid? Ga t in dat geval morgen even proberen :)

Verwijderd

Yep.

• frickY
Heb m gedowned.. ziet er leuk uit.. maar ik zie niets :)
Ik zie alleen opties om beeld af te spelen, maar nie tom direct vanaf mn capture-kaart te tonen :?

Xie nu dat deze is bedoeld voor tv-kaarten, om tv mee te kijken. Hij ziet mijn DV500 capture kaart niet. Geen enkel programma op http://www.tv-cards.com/apps.php lijkt het te doen..
In Premiere kan ik wel het beeld zien, maar das maar een klein kut venstertje :(

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 23-11-2004 12:02 ]

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Kijk even op http://www.lik-sang.com/ die hebben echt honderden cables. Zelf heb ik mijn PS2 via component op mijn Hitachi TX100 (1280*720) aangesloten, en het is echt zuper cool gamen!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• frickY
thanks voor de link, maar ik wil het toch maar via de capture kaart gaan proberen. Is goedkoper, en hoef ik niet te wachten op pakketjes :)
Wist niet dat het zo moeilijk kon zijn om de input op je capture-kaart full-screen weer te geven :? Misschien dat 'video surveillance' software dit wel kan?
Pagina: 1