Ik ben op zoek naar een interne DVD brander voor mijn laptop van de zaak. Het liefst een Dual-layer, alleen kan ik nergens een brander vinden, alles wat op een laptop kan is dan alleen extern (usb/fw). Ik de pricewatch vond ik geen interne laptop dvd branders en met google ook niet. Wie weet waar ik die dingen kan kopen?
Merk?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
merk van de laptop...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Wat heeft dat er mee te maken als ik een brander wil?
Vooruit: HP/Compaq nx9010
Dat is wel degelijk heel belangrijk..
Optische media voor laptops zijn niet altijd zondermeer uitwisselbaar!
Optische media voor laptops zijn niet altijd zondermeer uitwisselbaar!
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
pricewatch: NEC ND-6500 8x (Dual-Layer, Slimline)
pricewatch: Lite-On SOSW-852S 8x (Slimline, Zwart) \[P]
pricewatch: Lite-On SDW-431S 4x (Slimline, Zwart)
Had je vast ook wel zelf kunnen vinden
En je kan zelf uitzoeken of die in je lappie passen.
pricewatch: Lite-On SOSW-852S 8x (Slimline, Zwart) \[P]
pricewatch: Lite-On SDW-431S 4x (Slimline, Zwart)
Had je vast ook wel zelf kunnen vinden
[ Voor 14% gewijzigd door mvds op 19-11-2004 14:35 ]
Brander is brander, alleen is een 5.25" normale brander 2x zo dik als de hele laptop dus dat past niet echtErazzzer schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:48:
Sorry, weer wat bijgeleerd, ik dacht dat brander brander was, maar voor laptops zit daar verschil in
Let wel op dat een slimline brander niet perse past, frontje en kliksysteem (en soms connector) verschillen per laptop.
Koop dus eentje die voor compaq/hp geschikt is, dan past het zoiezo. (compaq is tussen de modellen WEL uitwisselbaar, maar een IBM brander bv past er dus niet in.)
DJSmiley schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:13:
[...]
Brander is brander, alleen is een 5.25" normale brander 2x zo dik als de hele laptop dus dat past niet echt
Ja joh?Nee zover was ik al wel
Let wel op dat een slimline brander niet perse past, frontje en kliksysteem (en soms connector) verschillen per laptop.
Dat bedoel ik dus
Koop dus eentje die voor compaq/hp geschikt is, dan past het zoiezo. (compaq is tussen de modellen WEL uitwisselbaar, maar een IBM brander bv past er dus niet in.)
Elke slimline zal in je laptop passen.DJSmiley schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 16:13:
[...]Let wel op dat een slimline brander niet perse past, frontje en kliksysteem (en soms connector) verschillen per laptop.
Het enige probleem is dat het fronje door de fabrikant van de laptop is aangepast.
De brander zal wel passen maar zal een ander frontje hebben.
Op dit moment praat ik over tray-in branders en niet over slot-in (Hier heb ik nl. nog nooit mee gewerkt).
Het enige wat er anders is bij de optische drives is dat ze in een soort tray of behuizing zitten die je moet over zetten van de oude drive naar de nieuwe drive.
Het andere probleem waar je mee kan zitten is de firmware. Bij desktop optische media en harddrives kun je zo de master/slave omzetten.
Bij een slimline wordt dit met de firmware gedaan. Als je zo'n apperaat koopt maak dan zeker dat je hem kunt omruilen als de firmware niet goed is.
Als die niet goed is dan zal de drive nl. als slave worden aangemerkt en niet als master, met alle gevolgen van dien.
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Pagina: 1