Toon posts:

1x Maxtor 160GB SATA op PC-DL deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en denk dat het in de bios aan te passen is. Maar hoe?

Probeer een maxtor 160 gb hdd sata aan te sluiten op een asus pc-dl deluxe.
Hij werkt wel maar dan moet ik hem aansluiten op 1 van de raid poorten. Deze wil ik juist vrij laten om hier later nog een raid te kunnen aansluiten. Ook kan ik windows xp prof. niet opnieuw installeren omdat hij geen schijven herkent.
Als ik hem op de normale sata poort zet (dus niet raid) herkent hij de schijf wel. Hij komt alleen met de melding, (bios is niet geinstalleerd) en dit lijkt mij ook niet goed.

Mijn vraag is dus de volgende:
Hoe kan ik mijn maxtor 160gb sata het beste aansluiten zonder dat ik fout meldingen krijg en de raid nog vrij houd voor de toekomst?
Er zit momenteel dus maar 1 schijf in.

groeten, Mark

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

Wat betreft de melding "bios is niet geinstalleerd", dat is normaal :) Je hebt op die ene RAID controller namelijk geen enkele schijf aangesloten. Dan wordt de BIOS van de RAID controller niet geladen. Als je werkelijk last hebt van de "fout"melding, dan moet je eens kijken of er niet een BIOS optie is om de RAID controller uit te schakelen.

Zie ook [google=promise raid bios not installed] en [search=promise raid bios not installed].

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 19-11-2004 14:00 ]

• Deido
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 09:11
Zelf heb ik een phoenix bios,

Maar meestal is het te wijzigen, alleen kan dat wel conseqenties later met zich meenemen....

Straight from Vertigo

Verwijderd

Topicstarter
Het ging er mij dus om of het geen kwaad kan of er later als ik wel mijn raid wil gebruiken geen problemen mee krijg.

alvast bedankt

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Serial ATA Controller -Promise PDC20378 Serial ATA controller
Supports 2 x Serial ATA ports and 1 x ATA133 channel
Supports RAID 0, 1, 0+1 function. Also support RAID function across Serial ATA & ATA133 channel
Je kunt dus hooguit 2 S-ATA schijven er op kwijt. Zet je er een bij en wil je een RAID0 of 0+1 dan verlies je de data van de oude schijf.

In principe moet het wel mogelijk zijn om met de bestaande schijf zonder dataverlies probleemloos over te stappen naar een RAID1.

ARME AOW’er