Toon posts:

Goede stabiele PC en veel FPS

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben nu al 2weken aan het kloten met mijn pc. Totnu toe geen stabiel systeem.

Eerst Athlon, die was perfect alleen opengl werkte niet met videokaart.

Nu een P3 600, met Abite BE6-2. Werkt perfect ook spellen, maar hij zet pc zomaar uit soms omdat temp verkeerd staat in BIOS, hij zegt dat met CPU over de 120 graden komt :P
(Niet op te lossen, ook niet door BIOS-flash)

DUS:
Ik kan de sjit zo ruilen :) had toch alles weer bij andere zaak gehaald.

Ik wil gewoon een stabiel en snel systeem.

Mijn voorkeur gaat toch weer uit naar Athlon omdat ie veel sneller is als p3 :)

Overclocken van mijn p3 600 wilde voor geen meter, kreeg je niet hoger dan 630mhz pff

Dus WELKE ATHLON is goed?

Dus Stabiel...

Ik koop de 700mhz Ahtlon, welk moederbord is het stabielst?
Ik zal waarschijnlijk mijn creative g-force wel moeten verpatsen omdat ie niet werkt met VIA-chipset.

Zeg aub ff welke mobo stabiel is met 700mhz athlon en creative g-force ddr

Groeten ^diz.

(Ik wordt helemaal gek van dat gedoe nu :)
steeds is er weer iets niet goed.

Verwijderd

Diz,

Ik had ook problemen met athlon en geforce, nu heb ik p3 700e (0,18) met asus p3c2000 moederbord, tot nu toe werkt het perfect, quake, ut, nfs, alles draait snel en zonder haperen. Het enige nadeel van de p3c is dat je singesided sdrammetjes moet hebben, er zijn volgens mij ook moederborden met de 820 chipset die alle sdram ondersteunen, maar weet niet welke, kijk anders ff op www.hardwareinfo.nl , die hebben pas test gedaan, ook met via chipset voor de kopermijn.

ik heb dus :

p3c2000
p3 700
prophet 3d sdr geforce
192 MB sdram (100 mhz)
soundblaster live

draait als een trein, op windows 98se

suc6

Martin

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik heb geen enkel probleem met mijn Asus K7M, Athlon 500 en GeForce DDR videokaart.

Wel heb ik problemen gehad, maar die zijn over.

Oh ja sorry: goed moederbord? Voor stabiliteit zou ik de Asus K7M nemen of de MSI K7 pro. Als je nog een sprong in het diepe durft, neem dan een moederbord met een KX133 chipset, zoals de Asus K7V, maar deze zou in eerste instantie ook niet stabiel kunnen zijn. Hoewel ik er wel vertrouwen in heb.

Jij hebt wel veel pech he met je hardware? Hmmmmm, als je nadenkt, is er dan toevallig een computeronderdeel in je computer die je in allebei de configuraties hebt zitten? Misschien zit het probleem daar. Al is het maar de kast. Anders zijn het misschien wel aardstralen :). Heb je de computer al eens op een andere fysieke locatie geprobeerd??

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Ligt denk ik niet aan pc, want mijn ander pc werkte perfect.

Maar ik wil gewoon ff wat goeds hebbben.

Wat kan ik dan best nemen. Ik ga voor snelheid dus...

Athlon 700 of die P3 700 of wat??

Verwijderd

Topicstarter
Maar die Athlon was volgens Sisoft Sandra echt veel veel sneller met het geheugen. En met alles eingelijk dan de p3 :)

Ik koop denk ik een asus g-force ddr
want die doet het wel goed volgens mij met athlon.

Verwijderd

Budi

Verwijderd

Budi,

Ik had dus de MSI k7 pro

zo onstabiel als de pokke, met 300 watt voeding en laatste bios updates.

Diz als je echt snel wilt zijn moet je inderdaad de athlon nemen, als je zeker wilt zijn van een stabiel systeem een p3 (volgens mij persoonlijk, niet om een van de merken af te vallen) Een bx chipset met een p3 zal altijd lager presteren dan een athlon, denk ik zelf.

Ik kan je probleem wel begrijpen, heb zelf ook een tijd getobt met verschillende athlons en p3's. Hou het voorlopig nu maar bij de p3 700

suc6

Martin

Verwijderd

Topicstarter
Welke mobo is ook goed, want die van jou hebt aparte ram nodig?

Ik heb nu dus Abit BE6-2 maar die geeft rare temperaturen aan en ik kan em niet overclocken echt vaag is dat...
tot 630mhz en dan kapt ie al :(

terwijl het 600mhz is met 100mhz bus.

kan toch veel hoger las ik overal :(

maar welke kan ik het best met die 700mhz nemen?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Okeeeee, het is dus duidelijk dat de MSI afvalt, dat maakt het makkelijk :) neem een Asus K7M! Ik ben er wel tevreden over, ook al heb ik geen SuperBypass.
De FSB draait moeiteloos op 112 mhz, met nieuwere K7emmetjes werkt het zelfs stabiel tot bijna 120 heb ik me laten vertellen. Dit betekent dat een Athlon 700 zonder een GFD op te voeren is naar maximaal 840 mhz.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

^DIZ: Heb je nog naar dat systeem van BravOman gekeken? Hij heeft een K7V en Asus GeForce perfect draaien. En asus op asus moet toch sowieso goed draaien zou je denken.

Ik denk dat je gewoon pech hebt. Met nieuwer spul heb je nu eenmaal een grotere kans om een min of meer DOA bord in handen te krijgen. Heb ik gehad met een Asus T2P4(intel HX), een Abit TX5(intel TX), een Asus K7M(AMD750/VIA686) en zeer recent met 2 P3C's(intel 820). Alleen met een BX board heb je momenteel de grootste kans op gelijk een stabiel bord.

Zoals je waarschijnlijk al weet heb al menig Athlon systeem gebouwd. Dit is met voornamelijk K7M's en een enkele MSI. Slechts 1 plank(1 K7M) was niet helemaal stabiel en heb ik dus omgeruild. De vervanger was goed. Dus ook ik heb menig pech gehad met nieuwe systemen. Leer je van, schijnt ;)

Ik zou zelf (persoonlijk!) die Creative GeForce omruilen voor een Asus V6800 en die in een K7V duwen. Als je kan, gelijk laten testen door de winkel zelf. Kunnen ze bij een toch defect onderdeel dit vervangen.

Heel veel suc6

Verwijderd

diz , heb jij een P600 Coppermine of Katmai gekocht ? Dus met 256kb cache of met 512 . Als je de Katmai hebt met 512 dan ren maar terug en haal een Coppermine .

• Djingiz Chan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

Tsja, Ik zou nou ook maar gelijk uit de kast komen. Ik heb een Athlon 600@750 (Corum) op een Asus K7V met zeer goed geheugen (PC 133), Elsa Erazor X2, SB Live! 1024 in een AOpen HX08 (300 Watt powersupply). Ik heb een K7M gehad en weer weg gedaan en een Asus V6800 omdat dat al helemaal niet stabiel draaide maar met mn huidige configuratie draait het weer niet stabiel. Lockups als je grafisch de pc gaat belasten bv Game Film Benchmark soms gaat het best een tijdje goed en dan hangt ie op een gegeven moment. Ik begin onderhand een beetje moe te worden van mn onstabiele systeem. Ik heb alles al geprobeerd nieuwste agp miniport drivers met mn k7m nieuwste bios van mn videokaart (Elsa) SB Live drivers, core voltage verhoogd 3 verschillende Nvidia drivers geprobeerd en nog loopt ie vast. Dus ik snap niet dat mensen zeggen dat zei hun Athlon stabiel hebben draaien met een Geforce want volgens mij is het echt een kut combinatie.

http://specs.tweak.to/11052

Verwijderd

ik heb het em al honderd keer gezegd, maar hij had bij z'n Athlon z'n ram niet verwisseld (is waarschijnlijk Funprice, Diz kennende) en zijn AGP stond constant op 4x.

Diz: je moet eerst ALLES uitsluiten voordat je AMD de schuld geeft...

ga naar een goeie zaak en haal MERK ram... alsie dan niet stabiel is geef DAN amd de schuld...

goed RAM herken je niet aan de standaarden die het ondersteunt, maar aan het merk. met andere woorden, geef 3 tientjes meer uit aan je ram, en bespaar op je CPU (is toch altijd dezelfde) als je ram haalt bij funprice, denk je whaa wat goedkoop, ik heb een goede deal. kom je thuis douw je em erin doetie het niet/onstabiel. nou dan wil ik wel 30 piek meer uitgeven voor wat Micron ram. heb je tenminste zekerheid. RAm is het meest belangrijke in je systeem eigenlijk... als dat niet goed is issie altijd ietwat onstabiel.

kijk nou naar de posting hierboven.
een Asus K7V met zeer goed geheugen (PC 133)
dan weet je dus nog niks. Toch?

just my fl 0.02

Verwijderd

Ik heb hier een Athlon 500@750 draaien OP EEN MSI bord (6167), en dat draait zo stabiel als een huis en razendsnel, dus dat MSI afvalt is gewoon gelul.
Ik heb speciaal geen K7M genomen omdat de leverancier dat bord door teveel problemen niet eens meer wilde leveren...
GeForce erin draait probleemloos (Guillemot SD), maar ik merkte te weinig performance om mijn TNT2-U ervoor om te ruilen, dus ik wacht lekker op de NV15.
Natuulijk met die KX133 borden zal je wel zo'n bord willen, maar wat ik er tot nu toe over gehoord heb... niet sneller en als ik Via een beetje ken zul je best wel weer problemen met sommige hardware ermee krijgen.....

• Djingiz Chan
  • Laatst online: 27-04-2008

Djingiz Chan

koe zegt boe

=INF=Psycho um d'r hangt Dane Elec geheugen dus als je nou eerst vraagt welk geheugen d'r in hangt en dan pas je mond open trekt.

http://specs.tweak.to/11052

• Daan
  • Laatst online: 12:13
Hey ik heb een Katmai PIII 450Mhz, is die niet goed dan?!

Verwijderd

De P3@600 klokt lang niet zo goed over als een P3@550. De 550 loopt met goed geheugen en een goed bord 800 mhz. Dit is echt value for money. Ik heb zelf mijn P3 op 500@700 draaien met een Geforce ddr van Asus en Abit BE6-2. Het loopt hier als een zonnetje.
Vriend van mij heeft p3 667 op 133mhz gekocht. Ik was de helft goedkoper uit terwijl ik sneller draai met mijn p3-500e.

Verwijderd

Topicstarter
PSYCHO VOORDAT JE NOG MEER LEUGENS BLAAT!

ik heb em met software op 2x agp gezet
en ik heb SIEMENS geheugen erin gehad.

DUS VOLGENDE KEER NIET ZO DOM LULLEN!

Verwijderd

Hou die be6-II!!!!
en er is een nieuwe bios uitgekomen (zie nieuws) waarbij je die auto-shutdown uit kunt zetten. En niet kunnen overklocken? Probeer je soms de multiplier te verhogen? Kan niet met die intel procjes want die zijn gelocked (waarschijnlijk wist je dit al)... En had de coppermine ook geen busspeed lock die je moest omzeilen (of loop ik hier nu wazig te lullen)?

Verwijderd

ff een update op de p3c2000, na 3 dagen dood :( Krijg morgen een nieuwe, toen ik de kast openmaakte bleek dat die sukkels er ook geen single sided sdram hadden ingestopt. Lekker hoor, kijken die gasten nooit in boekjes ofzo??? staat er toch echt duidelijk in.

Gelukkig ruilen ze de hele bende wel voor me om, ben benieuwd hoe het morgen gaat. Zal ik de bios updaten of niet?? bij asus staat niet echt aangegeven wat de verbeteringen in 1011 zijn tov 1007??
Pagina: 1