Toegeven, ik ging eerst voor de Samsung 710T, maar vanwege de slechte beschikbaarheid ( ik wilde dit niet online kopen) is het uiteindelijk de BenQ geworden.
Heb de fp71e+ nu zo'n 5 dagen in huis :
- VGA èn DVI-kabel worden meegeleverd.
- Strakke zilvere vormgeving , hoewel de speakertjes van mij niet hadden gehoeven (persoonlijke smaak). Over die speakers kan ik verder niks zinnigs zeggen, want ik heb ze niet aangesloten
- Ik game graag , vnl fps, heb er nu oa. een aantal uur MoHaa online opzitten en ik ben echt erg tevreden !! Ghosting afwezig danwel onopvallend, kleur en scherpte prima.
- Scrollen door webpagina's (met vloeiend verschuiven uit) gaat ook zeer acceptabel.
- Kleurweergave bij normaal desktop gebruik prima. Ik vind bv het zwart er goed uitzien.
- Kleuren bij films en tv-beelden wat aan de fletse kant. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nog niet met de instellingen aan het rommelen ben geweest. (behalve dan de brightnesss gehalveerd. Het deed gewoon pijn aan de ogen, zo hoog stond die)
- Bij films en tv-beelden treedt wel ghosting op. Met name de lichtkranten onder in beeld (bv RTL5 of CNN) vallen tegen. Als ik dit vergelijk met mijn Philips lcd-tv van 16ms, dan presteert de BenQ aanmerkelijk minder (maar ja, het is dan ook geen tv

, en idd responstijden blijken dus niet alles te zeggen)
- Horizontale kijkhoek is redelijk tot goed ( ook hier weer : een tv presteert beter). Mensen die naast je zitten kunnen wel prima meekijken.
- Verticale kijkhoek is beduidend minder. Mensen die achter je staan om mee te kijken, kunnen daar zeker last van hebben. Bijkomend minpuntje is dan misschien dat de monitor niet in de hoogte te verstellen is.
- Het vermeende felle blauwe aan-lichtje ervaar ik niet als storend.
- Bediening en aanduiding van de knoppen onder aan het scherm is misschien wat lastig. Aan de andere kant komt dat de vormgeving wel ten goede.
Al met al ben ik erg blij met dit schermpje, als cijfer : 8