Toon posts:

[2 17" TFT's] Samsung 710N of Benq FP71E+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb overal gezocht, er zijn paar reviews.
ik kom gewoon niet vooruit, weet iemand welke beter is / ervaring?

benq heeft 8 ms, maar samsung heeft betere contrast (600:1) en kleurpixels (300)..

Benq FP71E+
Formaat 17 inch
Pixel pitch 0,264 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast verhouding 500:1
Reactiesnelheid 8 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Samsung 710N
Formaat 17 inch
Pixel pitch 0,264 mm
Helderheid 300 cd/m²
Contrast verhouding 600:1
Resolutie (max.) 1280 x 1024

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 13:28 ]

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Ik heb alleen de 710N gezien, maar dat is echt een heel mooi scherm. Ik zag qua reactiesnelheid geen verschil tussen de 710N en een CRT. Benq is toch een wat minder goed bekend merk op dit gebied, dus als het prijsverschil nihil is zou ik als ik jou was gewoon voor de Samsung gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Cybje op 19-11-2004 13:22 ]

Wat ruist er door het struikgewas

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:37

The Legend

*Plop*

De BenQ heeft ook een DVI aansluiting en de Samsung niet! De 710T heeft dat wel..

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Ik zou vooral nakijken of je tevreden bent over de kleurweergave tussen de 2. Ik dacht dat 8ms nog altijd betekent dat je maar 18bit kleuren hebt (oftewel 262144 kleuren). En Benq is zeker geen minder bekend merk.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

Moch, voor zover bij mij bekend staat Benq iets minder goed bekend dan Samsung (dus niet per definitie minder bekend daardoor). Hoor er gewoon net iets negatievere dingen over. Heb zelf ooit een Benq 15" scherm verkocht, maar die was wel gewoon goed. Heb 'm alleen niet kunnen testen met games/films.

Wat ruist er door het struikgewas

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Moch, voor zover bij mij bekend staat Benq iets minder goed bekend dan Samsung (dus niet per definitie minder bekend daardoor). Hoor er gewoon net iets negatievere dingen over. Heb zelf ooit een Benq 15" scherm verkocht, maar die was wel gewoon goed. Heb 'm alleen niet kunnen testen met games/films.
Nee das lekker overtuigend... Benq is hardstikke bekend in het 19" TFT topic, er is niets mis met de FP937s+ (ook 8ms) als je kijkt naar wat je ervoor betaalt (425 euro).

De Benq FP71E+ is tot nu toe in ieder geval de snelste TFT die TomsHardwareGuide heeft getest: http://graphics.tomshardware.com/display/20041015/index.html

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 15-03-2005 12:21 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 23:33
heb je al een keuze gemaakt, en wat zijn de ervaringen?

Ik twijfel tussen

Iiyama E435S-B 17 inch TFT (zwart) : 289e
Benq fp71e+ silver 17i tft : 335e

Misschien dat iemand mij kan adviseren of ervaringen kan delen?

voorkeur gaat wel een beetje uit naar de benq; is lekker snel en grafisch volgens mij ok wel sterk.
Over de iliyama lees ik voornamelijk wat mindere ervaringen

• Yokozuna
De Benq heeft in ieder geval geen last van de bekende sterrenhemels, dus meer zekerheid zul je wel hebben.

Binnenkort komen er trouwens nog snellere panels dan de FP71E+. Dat door een 'overdrive' techniek, waarbij panels gebruik maken van een hogere spanning wat voor een snellere reactietijd zou moeten zorgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 14:24 ]

• Lumics
De pc zaak bij in de straat heeft hem nog staan, dus dat is het probleem niet. Ik ben op zoek naar een kwalitatief goed beeld en is dan ook voornamelijk bedoeld voor games. Dat moet hij zeker aankunnen. Volgens tom'sHG is het een echte games monitor. En een snellere monitor is ook weer duurder. 335e vind ik wel acceptabel

Ik ben eigenlijk op zoek naar persoonlijke ervaring van mensen, zowel positieve als negatieve.
Dan kan ik kijken of de negatieve factoren kwalijk zijn voor mij.

Ik zag ook al dat jij heb gereageerd in een ander topic over de 435. heb jij deze monitor zelf ook staan? wat zijn jou ervaringen daarmee?

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 21-03-2005 14:23 ]

• Yokozuna
De Benq FP71E+ kost nog maar 290: http://www.progress.nl/

Volgens THG is het inderdaad de snelste TFT van het moment.

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2005 14:24 ]

• Lumics
Yokozuna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:24:
De Benq FP71E+ kost nog maar 290: http://www.progress.nl/

Volgens THG is het inderdaad de snelste TFT van het moment.
Bedankt voor de tip. De levering is ong. 2 week. Dat is mij een beetje te lang wachten voor drie tientjes. Daarnaast vindt ik bij zulke grote aankopen het nadeel dat bij een defect het aparaat opgestuurd moet worden. Moet je weer wachten.

Verwijderd

Ik heb een 710T, bevalt me prima.

• Lumics
dat is ook een zeer mooi scherm. Probleem is dat hij wel weer 6 tientjes duurder is dan de benq.
t.o.v. de iliyama is het 90. Dat is mij weer iets teveel verschil. En dit dit is weer een bevlieging van mij. Heb het scherm eigenlijk niet nodig, maar vindt het mooier in mijn kamer staan. Wil wel een kwalitatief goed scherm, dus prijs/kwaliteit is bij benq wel in orde

• Chiron
  • Laatst online: 07-08 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Goed.. voor gamen waren we er al uit dat de Benq prima was.. maar hoe zit het met de kleurverhouding tegenover de Samsung 710N?

(zit hier nl. met soortgelijk dillemma ;))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Yokozuna
Die van Samsung zal er wel beter uitzien, Benq gebruikt vaak TN panels van AUOptronics, die wel heel snel zijn, maar een matige kijkhoek hebben en soms geen mooi zwart weer kunnen geven.

Deze zomer zouden er weer wat nieuwe types (met overdrive) uit kunnen komen, wachten loont misschien dus.

Verwijderd

Besluit: ga voor de samsung 710N ipv die benq. Alhoewel ik persoonlijk voor de samsung 710T zou gaan die amper 10 euro duurder is en wel een dvi aansluiting heeft. De prestaties zijn exact hetzelfde.

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 16:06
Lumics schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:22:
...

Ik ben eigenlijk op zoek naar persoonlijke ervaring van mensen, zowel positieve als negatieve.
Dan kan ik kijken of de negatieve factoren kwalijk zijn voor mij.
Toegeven, ik ging eerst voor de Samsung 710T, maar vanwege de slechte beschikbaarheid ( ik wilde dit niet online kopen) is het uiteindelijk de BenQ geworden.
Heb de fp71e+ nu zo'n 5 dagen in huis :

- VGA èn DVI-kabel worden meegeleverd.
- Strakke zilvere vormgeving , hoewel de speakertjes van mij niet hadden gehoeven (persoonlijke smaak). Over die speakers kan ik verder niks zinnigs zeggen, want ik heb ze niet aangesloten :+
- Ik game graag , vnl fps, heb er nu oa. een aantal uur MoHaa online opzitten en ik ben echt erg tevreden !! Ghosting afwezig danwel onopvallend, kleur en scherpte prima.
- Scrollen door webpagina's (met vloeiend verschuiven uit) gaat ook zeer acceptabel.
- Kleurweergave bij normaal desktop gebruik prima. Ik vind bv het zwart er goed uitzien.
- Kleuren bij films en tv-beelden wat aan de fletse kant. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nog niet met de instellingen aan het rommelen ben geweest. (behalve dan de brightnesss gehalveerd. Het deed gewoon pijn aan de ogen, zo hoog stond die)
- Bij films en tv-beelden treedt wel ghosting op. Met name de lichtkranten onder in beeld (bv RTL5 of CNN) vallen tegen. Als ik dit vergelijk met mijn Philips lcd-tv van 16ms, dan presteert de BenQ aanmerkelijk minder (maar ja, het is dan ook geen tv :D , en idd responstijden blijken dus niet alles te zeggen)
- Horizontale kijkhoek is redelijk tot goed ( ook hier weer : een tv presteert beter). Mensen die naast je zitten kunnen wel prima meekijken.
- Verticale kijkhoek is beduidend minder. Mensen die achter je staan om mee te kijken, kunnen daar zeker last van hebben. Bijkomend minpuntje is dan misschien dat de monitor niet in de hoogte te verstellen is.
- Het vermeende felle blauwe aan-lichtje ervaar ik niet als storend.
- Bediening en aanduiding van de knoppen onder aan het scherm is misschien wat lastig. Aan de andere kant komt dat de vormgeving wel ten goede.

Al met al ben ik erg blij met dit schermpje, als cijfer : 8

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik heb sinds vandaag de BenQ FP71e+ en ik ben er wel tevreden mee.

Tijdens gamen heb ik geen last van ghosting maar ik merk wel dat het beeld niet zo vloeiend is als een CRT met hoge refreshrate. Ik was een 85hz CRT gewend en nu voelt het een beetje of ik op een 60hz CRT speel. Mensen die het verschil tussen 85 en 60 hz op een CRT niet merken zullen waarschijnlijk tevreden zijn met de FP71e+ kwa "vloeiendheid".
Pagina: 1