IP forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Thunderhawk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 14:10
Hallo,

Ik zoek wat informatie over hoe ik het voor elkaar krijg om een .nl domein te reggen zodat die naar mijn IP wijst. Volgens mij heet dit IP forwarding.

Nou begrijp ik (althans dat geloof ik) dat je als je dus een secundaire DNS server hebt ofzo, dat dat dan dynamisch geregeld word.

Maar dan moet je toch ook nog een domeinnaam reggen, hoort dat erbij ?

Ik heb een groot deel van de nodige google en got searches doorgelezen, maar ik begrijp het systeem gewoon niet helemaal.

Help !

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Je kunt bij een bedrijf die domeinnamen verkoopt een forwarding aanvragen, dan betaal je alleen voor het domein en zorgen zij ervoor dat je domein aan je ipadres hangt!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:45
Even wat uitleg, je wilt als ik het goed begrijp zelf je zone kunnen aanpassen, dat doe je door je zone te forwarden, dat is heel wat anders dan je ip forwarden.

Vraag is alleen, dank je zoveel wijzigingen van je zone te doen dat je zelf de zone wilt kunnen wijzigen. De meeste providers vinden het nml geen probleem om dat voor je te doen.

Een erg goede domein-registrar is www.netground.nl.

Groetjes, Robert

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

SkiFan schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 13:08:
Vraag is alleen, dank je zoveel wijzigingen van je zone te doen dat je zelf de zone wilt kunnen wijzigen. De meeste providers vinden het nml geen probleem om dat voor je te doen.
Inderdaad, kies een bedrijf uit (er zijn er 1600 zonder resellers mee te tellen) die .nl domein kan reggen en vraag of het domein naar je eigen ip mag wijzen (of regel het via een of ander control panel van de toko).

Voor de rest haal je teveel termen door elkaar :P.

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 19-11-2004 13:55 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

een goede zoekterm hoe dit moet:

[google=nl domein aanvragen sidn]

En je dns vraag komt wellicht hier goed terug:
offtopic:
faq hier is redelijk goed, niet dat ik specifiek dat bedijf aanraadt, daar heb ik geen verstand van :?

http://domeinnamen.netground.nl/nl_domein.html

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 19-11-2004 14:29 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.