Toon posts:

Welke software voor Streaming Video over LAN? *

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel reeds vermeldt ben ik nu bezig met streaming video. De bedoeling is dat ik via Lan of Wan TV kan kijken via browser of eventueel WMP,quicktime,enz, mijn TV kaart is een Pinnacle PCTV stereo.

Momenteel ben ik bezig met Snapstream Beyond TV, beeld lukt hierbij wel maar het geluid geeft problemen. Dus mijn vraag is of hier iemand een beter programma weet, Windows Media Encoder misschien maar vindt niet of dit samenwerkt met TV kaart.

vriendelijke groeten

Aurora

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 09:48
windows media encoder heeft ook geen geluid omdat dat klote ding de tv kaart niet aanzet :(

ik ben ook al met vanalles bezig geweest.
Het enige als je kabelmaatschappij alle kanalens netjes op een kanaal heeft staan en geen + of - erbij kan je met windowsmedia encoder je tv kaart instellen en dan doet ie het wel. Mijn kabel heeft allemaal + en - en hierdoor heb ik zwart wit beeld op 1 zender na :(

Meld even als je iets hebt. Verder is windows media heel goed.

PS: als ik de bijgeleverde pinnacle studio opstart start ie de tvkaart soms alsnog op en dan heb ik wel geluid met streamen, dit werkt alleen niet altijd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat heb je verder zelf al uitgezocht? Volgens mij moet je hier best nog wel nuttige informatie uit kunnen halen; ik heb niet het idee dat je dat al gedaan hebt? :) Welk OS draai je op server en clients?

[google=lan wan streaming video software] [search=lan wan streaming video software]
Streaming video via Lan en Wan > Welke software voor Streaming Video over LAN? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10

Cyphax

Moderator LNX/AI
tv kaart delen via netwerk
In dat topic staat een boel nuttigs. Suggestie is dan ook om videolan uit te proberen. :)
www.videolan.net

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 19-11-2004 12:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen ik reeds heb geprobeerd is Videolan en Byond TV. Videolan is verre van simpel en een degelijke handleinding is er niet te vinden. Beyond TV geeft geluidsprobleem.

Lan:100Mbit netwerk
Wan: 6.6Mbit download, 512Kbit upload

Heb hier op dit forum reeds gezocht maar blijkbaar lijkt het toch niet zo simpel te zijn. Ik zal vanavond die Windows media encoder eens proberen en de resultaten laten weten.

Voor de rest heb ik nog op google gezocht maar blijkbaar is het toch niet zo simpel en wordt het toch nog niet zoveel gebruikt. Logisch natuurlijk doordat nog niet veel mensen een deftige uploadsnelheid hebben om dit te kunnen draaien.

Ik heb een uploadsnelheid van 64KB/sec (512Kbit) en heb eens gezien met Beyond TV hoeveel bandbreedte de medium settings verbruiken en dat was een 38kb/sec (360video bitrate, 15fps) wat naar mijn mening relatief weinig was.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
@RippyNL

Ik heb op een ander forum volgende uitleg gelezen dat misschien verklaring kan zijn voor jou geluidsprobleem. Zal vanavond eens zien of ik dat probleem ook heb.

-----------------------------------------------------------

Dat is correct, dat kan ook niet functioneren.

De PVR350 is een hardware MPEG encoder, en levert via de capture driver dus MPEG aan en geen ongecomprimeerde video zoals Windows Media encoder verwacht.

Wanneer je een TV kaart wilt die direct vanuit Windows Media encoder aangesproken kan worden, dan moet een kaart uit de normale WinTV PCI series kiezen, dus een GO2 of een PCI FM

-----------------------------------------------------------

Als er mensen zijn die goede alternatieven weten...

Aurora

Verwijderd

Topicstarter
Ké, heb dus gisteren Windows Media Encoder uitgeprobeerd.

Heb tijdens wizard gekozen voor "Pull from the encoder" en medium kwaliteit voor video en audio. Wanneer ik op de client pc hier in lokaal netwerk probeer die stream te openen via Windows Media Player krijg ik wel de titel te zien die ik aan die stream heb gegeven maar niet de video&audio. Dus de verbinding op zich maakt hij wel maar hij kan geen beelden doorsturen. Uit volgende error die ik op server PC krijg te zien kan ik afleiden dat hij het encoden ni kan volgen.... Als je onderaan naar mijn specs van server en client kijkt zie je zelf ook dat dit echt niet kan ;

------------------------------------

1 error(s) occurred during this session. Click Error Log for details.

Action: Live broadcast

Sources used: SB Live! Audio [D000]
Pinnacle PCTV Stereo BDA Analog Capture

Broadcast: Port 1712 (HTTP)

Content duration: 00:00:05:39 (dd:hh:mm:ss)

Session:
Bytes encoded (total): 1396,4 KB
Bit rate (expected): 273 Kbps
Bit rate (average): 33,61 Kbps

Video [241,0 Kbps]:
Bytes encoded (total): 80,9 KB
Bit rate (expected): 241 Kbps
Bit rate (average): 1,94 Kbps
Frames per second (expected): 29,97
Frames per second (average): 15,71
Frames (total): 5342
Frames (dropped): 0
Profile conformance: MP@LL

Audio [32,0 Kbps]:
Bytes encoded (total): 1315,5 KB
Bit rate (expected): 32 Kbps
Bit rate (average): 31,67 Kbps
Samples (total): 1754
Samples (dropped): 0
Profile conformance: L2

------------------------------------

Server specs;
- AMD 64bit 3000+
- 512 ddr ram
- ati 9800pro
- Win XP pro
- pinnacle PCTV stereo TV kaart
- Creative SB live geluidskaart
- Windows Media Encoder 9

Client specs;
- AMD 2400+
- 256 ddr ram
- Win XP pro
- Windows Media Player 9

Alle hulp is meer dan welkom

Aurora

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat is er nou mis met VLC??

documentatie:
http://www.videolan.net/doc/

Tegen welke problemen loop je op dan?

edit:
Net even gekeken hoe het ook alweer werkte en die hele documentatie heb je niet eens nodig. Er zit een stream en open stream wizard in het programma. Gewoon zelfde protocoll, poort en op goed IP streamen en het werkt. Ik had het binnen een minuut zonder doc werkend.

[ Voor 55% gewijzigd door SSH op 20-11-2004 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@SSH

Na installatie van VLC ga ik naar 'bestand' => 'wizard' => ik selecteer daar;

1: Stream to network
2: Bij select a stream kies ik voor 'direct show', daar selecteer ik dan mijn TV kaart en geluidskaart. Voor de rest behoudt ik daar de standaard instellingen.
3: Stream methode: HTTP
4: Encapsulation method: MPEG1 (heb ook MPEG ps en ts geprobeerd)
5: TTL: 50
6: Dan klik ik op Finish en probeer ik met http://192.168.2.39:8080 via browser en Windows Media Player de stream te openen maar krijg bij browser 'pagina kan niet weergegeven worden' en bij WMP een error. Dus connectie kan niet tot stand gebracht worden.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Kijk eens of ie wel broadcast?(netstat, firewall etc) Ik had hem lokaal even met localhost/127.0.0.1 getest, vul hier dus het IP van het apparaat op waar je naar wil broadcasten / op wil kijken?

edit: Voor het gemak zou ik ook eens VLC als player gebruiken. WMP is nou niet echt je van het.

[ Voor 13% gewijzigd door SSH op 20-11-2004 21:22 ]

Pagina: 1