Rood opgloeien

Pagina: 1
Acties:

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11-2025
Momenteel ben ik bezig met afstuderen. Ik ben bezig om een productieproces te veranderen verbeteren. Hierbij moet er een verbinding worden gemaakt tussen 2 producten. Dit gaat gebeuren door inductie. Dit werk in de praktijk prima.

Maar nu wil ik dit digitaal maken.
Het product moet te hoogte van de spoel opgloeien. Zie ook afbeelding hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://www.m-lamie.demon.nl/images/1.jpg

Nu het digitale bestand (gemaakt in solidworks)

Afbeeldingslocatie: http://www.m-lamie.demon.nl/images/2.jpg

Wat ik nu wil is dat in het digitale tekeningetje ter hoogte van de spoel het het product rood opgloeid. Er daar dan een gif van maken. Maar hoe en met wat? :?

PS
Ik kan dat solidworks bestand exporteren naar bijna alle formaten zodat je het kan bewerken. Solidworks is een 3 d teken programma.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou het kunnen exporteren naar (bijv.) .3ds en dan importen in bijv. 3dmax. Vervolgens kun je die spoel met "video-post" (raadpleeg de F1 daarvoor, staat het duidelijk uitgelegd) renderen. Als het resultaat je bevalt kun je de gloed animeren en renderen naar .gif. :Y)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11-2025
Scipionyx schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:05:
Je zou het kunnen exporteren naar (bijv.) .3ds en dan importen in bijv. 3dmax. Vervolgens kun je die spoel met "video-post" (raadpleeg de F1 daarvoor, staat het duidelijk uitgelegd) renderen. Als het resultaat je bevalt kun je de gloed animeren en renderen naar .gif. :Y)
Ik heb nog nooit met 3dmax gewerkt. Ik weet niet of dat dus binnen een klein tijdsbestek uit te voeren is. ben wel bezig met afstuderen, maar om nu nog even een programma compleet te leren :X

Denk wel dat ik een keer aan 3dmax ga beginnen ziet er vreselijk cool uitnamelijk.
Bedankt voor je uitleg.

PS de spoel word niet rood maar alleen het product.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dan zou ik kijken naar een iets simpeler pakket ;) . Misschien dat je iets leuks kunt maken met ImageReady ofzo (zit bij Photoshop)? Of een ander gif-editor...
Succes iig :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• HyPeRSTiLe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 20:28
quick& dirty : je verandert van die part steeds de kleur en maakt een render. Dus je maakt hem steeds roder en bij elke stap maak je een render, vervolgens maak je er een animated gif van door al die renders aan elkaar te plakken