Toon posts:

[XP] Na setup hangt pc op 'Verifying DMI Pool Data' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De computer van een vriend draait perfect op ME, maar wil niet op XP.

Het gaat om een Intel 810E chipset, 600 Mhz Pentium II, met 192 MB geheugen. PC, geen laptop. Mijn vriend wil er per se XP op hebben, maar dat lukt niet.

Tijdens de installatie verschijnt:

" De software die U voor deze hardware installeert -Battery- voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test die op compatibiliteit met Windows XP controleert"

Als ik dan toch verder ga loopt alles ogenschijnlijk normaal, maar uiteindelijk blijft hij steken in de opstart procedure, bij "Verifying DMI Pool Data".

Ik worstel hier al een tijdje mee, maar niets lijkt te helpen.

Wie heeft de gouden tip????

Wanhopig, Henk (in Belgie)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bios update doen.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09
Een wilde gok: maar probeer je ME-drivers te installeren? Je moet natuurlijk wel XP-drivers installeren, anders werkt het niet. Heb je overigens een clean-install gedaan, of heb je XP over ME heen gezet.

offtopic:
Ik zou ook persee van windows ME afwillen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:34:
Een wilde gok: maar probeer je ME-drivers te installeren? Je moet natuurlijk wel XP-drivers installeren, anders werkt het niet. Heb je overigens een clean-install gedaan, of heb je XP over ME heen gezet.

offtopic:
Ik zou ook persee van windows ME afwillen, als je begrijpt wat ik bedoel ;)
Handmatig drivers installeren tijdens de xp install is niet aan de orde voor -battery- lijkt mij. En dit zal idd. wel een upgrade zijn. Gewoon cd erin kanjeren voor de win mill boot en dan upgraden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:37:
[...]

Handmatig drivers installeren tijdens de xp install is niet aan de orde voor -battery- lijkt mij. En dit zal idd. wel een upgrade zijn. Gewoon cd erin kanjeren voor de win mill boot en dan upgraden.
Upgraden is vies, en zeker bij ME vandaan.

@TS: Is het een laptop of niet? En is het een legale Windows CD? Met een 'iets minder legale' CD heb ik namelijk wel eens hetzelfde gehad. Met een andere CD ging het wel goed :? Probeer dus maar eens een andere CD.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Henk in Belgie; ik pas je topictitel even aan ;) Verder denk ik dat die battery error hier niets mee te maken heeft?

Help please, XP wil niet op mijn computer! > [XP] Na setup hangt pc op 'Verifying DMI Pool Data' *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De software die U voor deze hardware installeert -Battery- voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test die op compatibiliteit met Windows XP controleert
Is meestal vrij simpel op te lossen. Koppel eens alle randapparatuur los en haal evt. wat exotische kaarten uit het systeem.

Dit is normaliter een melding dat er geen drivers voor een stukje hardware wordt gevonden.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2004 11:44 ]

ARME AOW’er

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
@TS: Is het een laptop of niet?
Het gaat om een Intel 810E chipset, 600 Mhz Pentium II, met 192 MB geheugen. PC, geen laptop.
:Y)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Het is een XP Prof upgrade. Dus eerst Format C:, dan clean ME installatie, dan XP. Op meerdere andere computers ging dit prima.

Er zit de laatste BIOS op. Geen enkele kaart in PCI slots. (video is onboard)Monitor, keyboard, muis, da's alles :-)

Overigens: W 2000 wil ook niet. Zelfde probleem.

Henk

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 12:11 ]

Verwijderd

probeer es een drive los te koppelen. (cd/dvd speler cd/dvd brander) Dit heeft bij mij geholpen toen ik een tijd geleden die error kreeg. Als je een tweede harddisk in je systeem hebt probeer es om die tweede schijf tijdens installatie los te hangen.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Heb je de default bios settings al eens geladen, dit verhiel bij mij toendertijd het probleem. Werd veroorzaakt doordat ik pci kaarten van slot had verwisseld en dat vatte hij kennelijk niet helemaal.

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 08:58
via google :(is genoeg over te vinden) bij mij gaf bij de bios instelling van pnp de oplossing

If you get this message on your computer and it hangs then that could be a seriously big problem so please read this page very carefully or print it out for reference. DMI stands for Desktop Management Interface and it is the part that does the bookkeeping concerning the configuration of the system hardware components.

Possible reasons: Hardware change, BIOS settings change, improper connection of IDE cables, corrupt MBR (Master Boot Record) of the HDD (Hard Disk Drive), defective HDD or defective mainboard.

Possible causes: Hardware incompatibility, virus attack, electric circuitry damage/defect, corruption of data, improper BIOS settings, over-clocking damage.

Possible solutions:

Undo the hardware change and see if the system works again.
Check whether all the cables and expansion cards make proper contact.
Try setting the “Reset Configuration Data” (also known as “Force Update ESCD”) BIOS option in the BIOS “PNP/PCI configuration” to “Enabled”, save and exit the BIOS. This option is a single boot setting and after being used after the reboot the option is set to “Disabled” again.
Check your mainboard manual concerning information about the “Clear CMOS jumper” and then clear the CMOS. Please note that with ATX power supplies based systems the power cord must be disconnected or the mechanical switch of the PSU (Power Supply Unit) must be set to “Off” or “0” before the Clear CMOS jumper is used.
Disconnect the IDE cables, enter the BIOS and set the boot sequence to start with the floppy drive. Try to boot from a bootable floppy with the proper BIOS update files for your BIOS and update the BIOS. After the update is finished clear the CMOS again and after booting set the “Reset Configuration Data” (also known as “Force Update ESCD”) BIOS option in the BIOS “PNP/PCI configuration” to “Enabled”.
If you can boot from floppy but the BIOS update does not help then if the problem is with a corrupt MBR of the HDD you can try to use the partitioning program that belongs to the operating system version you use on that HDD to fix the MBR. With Windows that would be the FDISK program and you would need to use a bootable floppy with that program and the command “fdisk /mbr”. Or even better go to the website of the manufacturer of your HDD and download their special HDD diagnostic software tool which can be usually found on their websites. If you have the means to do so you can test the HDD in another system.
If all of that fails it is unfortunately likely that the mainboard or HDD has gone defective and needs to be replaced.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:48:
Het is een XP Prof upgrade. Dus eerst Format C:, dan clean ME installatie, dan XP. Op meerdere andere computers ging dit prima.
Zoals iemand anders ook al zei.
een upgrade is vies.

Begin lekker met een schone install.
Boot van de xp cd-rom.
HD formateren en installeren maar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al uitgebreid op Google gezocht en vrijwel alle genoemde suggesties uitgeprobeerd, zonder resultaat.

Desalniettemin hartelijk dank voor alle moeite!!

De ESCD update gaat trouwens OK en ik kan wel van een floppy booten.

Ik ben bang dat er iets op het mainboard zit waar XP problemen mee heeft en ME niet....

Ciao, Henk

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:30:
Hallo,

De computer van een vriend draait perfect op ME, maar wil niet op XP.

Het gaat om een Intel 810E chipset, 600 Mhz Pentium II, met 192 MB geheugen. PC, geen laptop. Mijn vriend wil er per se XP op hebben, maar dat lukt niet.

Tijdens de installatie verschijnt:

" De software die U voor deze hardware installeert -Battery- voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test die op compatibiliteit met Windows XP controleert"

Als ik dan toch verder ga loopt alles ogenschijnlijk normaal, maar uiteindelijk blijft hij steken in de opstart procedure, bij "Verifying DMI Pool Data".

Ik worstel hier al een tijdje mee, maar niets lijkt te helpen.

Wie heeft de gouden tip????

Wanhopig, Henk (in Belgie)
Welk merk/type moederbord is het ?

Flashen naar de laastte BIOS, system en video shadowing uitzetten, non- PnP OS aanzetten en dan nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal geprobeerd. Het is een DFI PW65 E moederbord.

Ciao, Henk

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 19:55:
Allemaal geprobeerd. Het is een DFI PW65 E moederbord.

Ciao, Henk
Welke bios zit erin ?

Ik zie dat versie 1104 de laatste is precies...

Verwijderd

Topicstarter
De BIOS is van 27/04/2000, de laatste die ik heb kunnen vinden.

Die daarvoor was van 04/11/1999, dus 1104?

Ciao, Henk

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 21:32 ]

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Die harddisk als eens volledig (dus geen /q optie) geformatteerd om te checken voor 'Bad Clusters'. En cd es oppoetsen wil ook nog wel es helpe!

En voor wat die anderen allemaal zeggen nogmaals tis een XP PRO UPGRADE heeft ie al tig x gezegd, dus kan wel (hoeft niet) over ME heen, zeker als ie ME schoon heeft geinstalled

[ Voor 5% gewijzigd door Mauridia op 19-11-2004 21:45 ]

Beam this message up, Scottie!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt volgens mij het recht om van ME naar XP te upgraden. Dat betekent NIET dat je ME ook daadwerkelijk moet installeren. Volgens mij wordt er gevraagd om even een CD erin te doen van de versie waar vanaf je wilt upgraden.

offtopic:
Heb dat jaren geleden 1 x meegemaakt, kan zijn dat ik ernaast zit

@Belsat/Henk

/me Welkom op GoT * :)

edit:
Je hoeft niet telkens boven of onder een posting ons te groeten. Tweakers groeten elkaar voortdurend sowieso al constant over en weer. Het scheelt daarnaast weer wat ruimte.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 19-11-2004 21:49 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Die XP upgrade laat zich alleen maar vanuit Windows installeren. In mijn geval dus een cleane ME, die tijdens de installatie wordt vervangen. Heb dat al tig maal op andere computers gedaan, zonder problemen.

Maar we wijken af, ben ik bang. Kan het zijn dat dit MB gewoon niet de geschikte BIOS heeft om het onder XP te laten werken?? Of dat er een onderdeeltje op zit dat niet werkt onder XP? Er zijn ook b.v. scanners die niet onder XP werken, tenzij je de driver aanpast. Of praat ik nou onzin??

Bedankt voor het welkom!

Ciao, Henk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 22:56 ]

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08-2025

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

Probeer het eens met een originele Windows XP OEM CD zodat je clean kunt beginnen of je dan zelfde foutmelding krijgt! misschien loopt alleen de upgrade van ME naar XP niet goed, en een rechtstreekse installatie van XP wel.

Beam this message up, Scottie!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik helaas niet. Ik ben al weer terug op ME :-(

Ik heb het opgegeven....

Ciao, Henk

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:29:
Die heb ik helaas niet. Ik ben al weer terug op ME :-(

Ik heb het opgegeven....

Ciao, Henk
Als je dan toch zo een stap terugzet, pak dan 98 ipv M(ore)E(errors)...

Verwijderd

Topicstarter
Als het voor mijzelf was... ja, dan liever W98. Maar de eigenaar wil liever ME.

Zelf heb ik AMD64 3000, Nforce 3 250.

Ciao, Henk
Pagina: 1