Ik heb een probleem met een custom combobox TMyComboBox. Het probleem is dat de change-event niet afgaat als je met het keyboard iets intypt en dan met tab-toets naar volgende veld gaat.
Dus er is:
TComboBox (standaard component) -> TMyComboBox -> instantie cbbConditie op mijn form TdlgRegistreer
Het is vreemd, want het werkt wel goed als je het veld met de muis wijzigd, maar met keyboard dus niet. En ook opvallend is dat het lijkt of de inherited van cbbConditieChange (in voorbeeld op regel 3) niet meegcompileerd wordt. Want er staat geen blauw stipje voor de kantlijn, en ik kan er geen breakpoint op zetten.
Dus, iemand een idee waarom de change-event niet afgaat als veld wordt gewijzigd mbv het keyboard? Of misschien waarom de inherited niet meegecompileerd wordt?
TComboBox (standaard component) -> TMyComboBox -> instantie cbbConditie op mijn form TdlgRegistreer
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| type
TMyComboBox = class(TComboBox)
private
{ Private declarations }
..
protected
{ Protected declarations }
procedure Change; override;
public
{ Public declarations }
..
published
{ Published declarations }
..
end;
procedure TMyComboBox.Change;
begin
inherited;
//reset kleur
Color := clWindow;
Font.Color := FDefaultFontColor;
end; |
code:
1
2
3
4
5
6
| procedure TdlgRegistreer.cbbConditieChange(Sender: TObject);
begin
inherited;
{ laatste conditie gewijzigd }
UpdateFields();
end; |
Het is vreemd, want het werkt wel goed als je het veld met de muis wijzigd, maar met keyboard dus niet. En ook opvallend is dat het lijkt of de inherited van cbbConditieChange (in voorbeeld op regel 3) niet meegcompileerd wordt. Want er staat geen blauw stipje voor de kantlijn, en ik kan er geen breakpoint op zetten.
Dus, iemand een idee waarom de change-event niet afgaat als veld wordt gewijzigd mbv het keyboard? Of misschien waarom de inherited niet meegecompileerd wordt?
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider