Dell P1110 21" brightness mod ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:16

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd een Dell P1110 21" Trinitron scherm waar ik zwaar tevreden over ben. Nu is mij alleen opgevallen dat de brightness van de monitor steeds hoger wordt. Momenteel draai ik 0/50 Brightness/Contrast. Ik denk dat over een half jaar ofzo het echt hinderlijk begint te worden.

Op internet hebben meerdere mensen dit probleem met hun monitor maar het schijnt redelijk eenvoudig op te lossen te zijn door 2 weerstanden in de monitor te vervangen. Zelf heb ik geen zin/kennis van het solderen in een monitor maar iemand met verstand zou dit in 5 minuten kunnen doen.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand op GoT dit al eens gedaan heeft en of diegene misschien ook mijn Monitor wilt fixen?

Nooit gedacht dat ik ook nog mijn monitor zou laten modden :P

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Sja, eigenlijk ben ik ook op zoek naar iemand die mij kan helpen met een 21"Trinitron van IBM, het scherm is ongeveer 4 jaar oud en is óók overbright. Graag zou ik daar een oplossing voor vinden. Tevens is het veelste groen. Ik heb het schrem al geopend, maar kon geen toepasselijke potmeters vinden. :(

Wie weet waar je Trinitron 21" schremen kunt laten bijstellen????

sorry Sandermvdb, maar ik weet het dus ook niet :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kan eens proberen contact op te nemen met MegaCenter in Eindhoven (Ruysdaelbaan 43). Er werkt daar iemand die dit soort dingen kan repareren. Vraag naar Mustafa.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je monitor te "resetten". Ik dacht dat je dit kon in het display menu waar je de kleurinstellingen kan wijzigen.

Verwijderd

je kunt die lichtsensor aanzetten, al wordt het dan naar mijn zin wat te donker.

Verwijderd

De meeste brightness problemen kun je oplossen door condensators/weerstanden in je voorschakelcircuit te vervangen of de screenpot van je lijntrafo bij te stellen. Zie ook: [rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]
Zelf heb ik geen zin/kennis van het solderen in een monitor maar iemand met verstand zou dit in 5 minuten kunnen doen.
Die 4 soldeerpuntjes is zelfs met aardig brakke soldeerskills op orde te maken. Probeer het eens bij een electronicashop / tv-reparateur of technische school.

Verwijderd

Heb het eens nagekeken en de 'reset' die ik hierboven vernoemde noemt eigenlijk 'kleurherstel', te vinden onder het menu 'kleur en tab 'basis'. Dit eens laten uitvoeren, soms heeft dit wel een verbetering tot gevolg.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 17:16

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:31:
Heb het eens nagekeken en de 'reset' die ik hierboven vernoemde noemt eigenlijk 'kleurherstel', te vinden onder het menu 'kleur en tab 'basis'. Dit eens laten uitvoeren, soms heeft dit wel een verbetering tot gevolg.
Ik heb dit geprobeerd en het heeft ook wel iets geholpen. :)
Maar ik denk wel dat ik binnen nu en een half jaar ofzo een andere oplossing moet vinden.
Pagina: 1