Ik heb hier een probleem met een laptop en memory sticks.
het gaat om een Compaq nx9010.
Als ik in een andere computer zo'n memory stick in de usb poort stop, komt er een melding dat er een wisselbare schijf "g:" (o.i.d.) is aangesloten.
vervolgens ga je naar 'deze computer' en daar staat netjes verwisselbare schijf g:.
Nu is het probleem op de laptop dat je geen melding krijgt als je de stick in aan hangt, en ook niets ziet in deze computer. Het lijkt wel alsof heel dat ding niet weet dat er een usb stick is aangesloten...
na even rondstruimen in het configuratiescherm kwam ik op het volgende:
configuratiescherm --> systeem beheer --> computerbeheer --> schijfbeheer
hierin staat dat er WEL een stick is aangesloten, alleen heeft deze nog geen drive letter.
rechterklik op de stick --> driveletter veranderen --> G --> ok
en nu staat hij wel netjes in deze computer.
nu is dit voor 1x niet zo erg, de laptop wordt veel gebruikt voor presentaties en heeft dus af en toe te kampen met meerdere sticks per uur.
het wordt een beetje irritant om iedere keer, met deze omweg die stick te gebruiken..
waar kan ik instellen dat de laptop die stick automatisch een driveletter geeft en netjes in deze computer komt te staan??
*EDIT*
misschien komt het omdat op de laptop er al een aantal letters ingebruik zijn.
en stick pakt altijd de eerst volgende vrije letter dus in een standaard geval:
a:\ = floppy
c:\ = c schijf
d:\ = 2e partitie
e:\ = dvd/cd-rw schijf
f:\ wordt dan de usb stick drive
maar nu is in dit geval:
f:\ = gesharede netwerkdrive van school
g:\ = 2 gesharede netwerkdrive van school
dus hij kan voor de stick geen f: pakken
snapt dat ding nu dattie dan H:\ moet pakken???
het gaat om een Compaq nx9010.
Als ik in een andere computer zo'n memory stick in de usb poort stop, komt er een melding dat er een wisselbare schijf "g:" (o.i.d.) is aangesloten.
vervolgens ga je naar 'deze computer' en daar staat netjes verwisselbare schijf g:.
Nu is het probleem op de laptop dat je geen melding krijgt als je de stick in aan hangt, en ook niets ziet in deze computer. Het lijkt wel alsof heel dat ding niet weet dat er een usb stick is aangesloten...
na even rondstruimen in het configuratiescherm kwam ik op het volgende:
configuratiescherm --> systeem beheer --> computerbeheer --> schijfbeheer
hierin staat dat er WEL een stick is aangesloten, alleen heeft deze nog geen drive letter.
rechterklik op de stick --> driveletter veranderen --> G --> ok
en nu staat hij wel netjes in deze computer.
nu is dit voor 1x niet zo erg, de laptop wordt veel gebruikt voor presentaties en heeft dus af en toe te kampen met meerdere sticks per uur.
het wordt een beetje irritant om iedere keer, met deze omweg die stick te gebruiken..
waar kan ik instellen dat de laptop die stick automatisch een driveletter geeft en netjes in deze computer komt te staan??
*EDIT*
misschien komt het omdat op de laptop er al een aantal letters ingebruik zijn.
en stick pakt altijd de eerst volgende vrije letter dus in een standaard geval:
a:\ = floppy
c:\ = c schijf
d:\ = 2e partitie
e:\ = dvd/cd-rw schijf
f:\ wordt dan de usb stick drive
maar nu is in dit geval:
f:\ = gesharede netwerkdrive van school
g:\ = 2 gesharede netwerkdrive van school
dus hij kan voor de stick geen f: pakken
snapt dat ding nu dattie dan H:\ moet pakken???
[ Voor 19% gewijzigd door Opperhoof op 19-11-2004 11:22 ]