Cisco PIX 501 & PPTP VPN Server

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 19:11
Hoi mensen,

Ik heb druk zitten zoeken op de Cisco site, en ook op Google.
Maar ik heb nergens zwart op wit gezien dat de Cisco PIX 501 PPTP verbindingen kan opzetten, en dat windows clients daarop (door een simpele PPTP verbinding op te zetten) daarvan gebruik kunnen maken zonder zo'n rottige "Key" te hoeven invullen.
Er zijn mensen die IPSec prefereren, echter dat zoek ik dus niet ;)

Als de PIX 501 het standaard niet ondersteund, maar is het wel mogelijk om dat te isntalleren of een andere firmware in te laden zodat hij het wel ondersteund...

Alvast bedankt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ja dat kan, vrij simpel zelfs, hij kan ipsec en pptp (regelmatig gedaan)

welke ios versie heb je :?

ipsec is wel veiliger, even een cisco client downloaden en klaar ben je

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 19-11-2004 11:23 ]

A wise man's life is based around fuck you

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 19:11
Het is zo dat we juist een standaard product willen gaan leveren naar onze klanten. Dus we zijn dus op zoek naar een relatief goedkope router/firewall welke dus PPTP tunnels kan opbouwen.

Dit houd dus in dat we op dit moment nog geen PIX in huis hebben, maar dat we aan het bekijken zijn of tie dat wel of niet ondersteund (en dat we het dan wel of niet bestellen).

Het gaat een beetje om routers/firewalls in het sigment rond de 300-500 eurotjes.
We hebben al gekeken naar de NetAsq F25, echter deze heeft geen usermanager wat inhoud dat we geen PPTP verbindingen kunnen maken daarmee.

Edit: het liefste moet het gewoon kunnen via Windows, en vandaar PPTP das gewoon klikken en 't werkt. Veiligheid is niet zo super belangrijk het is meer dat we via een tunnel bij de klant kunnen uitkomen

[ Voor 15% gewijzigd door MikevanEngelen op 19-11-2004 12:14 . Reden: toevoeging ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
als het echt goedkoop moet neem je een draytek, deze zetten wij ook vaak bij klanten neer, lekker goedkoop en als het stukgaat (wateroverlast :P of een stroomstoot) dan kan je snel een nieuwe neerzetten aangezien die dingen bijna niks kosten

en tis nog stabiel ook, ook al kick ik persoonlijk meer op cisco, draytek werkt ook prima, kan ook ipsec en 128bit mppe encryptie met pptp

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 19-11-2004 20:34 ]

A wise man's life is based around fuck you