Ik heb hier FreeBSD 5.3 met Samba 2.2.12
op een Shuttle SS56GV2 geinstalleerd
onboard zit een realtek chipset die rl0 wordt genoemd
als pci kaart heb ik er een intel pro/100 ingedrukt, die fxp0 wordt genoemd
Nadat ik het hele systeem werkende had,
en alleen de rl0 interface nog maar had aangesloten op het netwerk
kon ik gewoon internetten, maar als ik met een win2k client een share benaderde was de snelheid wel erg traag, soms zag ik iets van 30 kbs langs komen, maar vaak leek de verbinding gewoon vast te lopen,
op de systemguard monitortjes met belasting van het systeem was niks te zien wat er op duidde dat het probleem bij de server zou liggen
uiteindelijk heb ik de kabel in de andere netwerkkaart fxp0 geplugd
en tot mijn verbazing haal ik opeens 2400 kbs... en is het benaderen van de share erg soepel en zonder problemen
met de informatie van ifconfig kan ik niet echt een verschil opmerken tussen deze 2 nci's, waar zou ik wel kunnen vinden waar dit probleem ligt ??
Ik ben vrijwel nieuw met FreeBSD hoor, maar kom er met het lezen van veel manuals wel uit tot nu toe
alleen dit snap ik even niet
op een Shuttle SS56GV2 geinstalleerd
onboard zit een realtek chipset die rl0 wordt genoemd
als pci kaart heb ik er een intel pro/100 ingedrukt, die fxp0 wordt genoemd
Nadat ik het hele systeem werkende had,
en alleen de rl0 interface nog maar had aangesloten op het netwerk
kon ik gewoon internetten, maar als ik met een win2k client een share benaderde was de snelheid wel erg traag, soms zag ik iets van 30 kbs langs komen, maar vaak leek de verbinding gewoon vast te lopen,
op de systemguard monitortjes met belasting van het systeem was niks te zien wat er op duidde dat het probleem bij de server zou liggen
uiteindelijk heb ik de kabel in de andere netwerkkaart fxp0 geplugd
en tot mijn verbazing haal ik opeens 2400 kbs... en is het benaderen van de share erg soepel en zonder problemen
met de informatie van ifconfig kan ik niet echt een verschil opmerken tussen deze 2 nci's, waar zou ik wel kunnen vinden waar dit probleem ligt ??
Ik ben vrijwel nieuw met FreeBSD hoor, maar kom er met het lezen van veel manuals wel uit tot nu toe