Toon posts:

Multikabel: Digitaal standaard pakket

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een brief gekregen dat multikabel over gaat stappen naar digitale tv.
Nou vroeg ik me af of ik nou zo'n digitaal kastje moet kopen of krijg ik dat toevallig gratis ? :P

Inhoud van brief:
Tot 1 januari gratis: alle extra zenders en CineNova
Als u nu bij een van de verkooppunten een digitale ontvanger aanschaft, geniet u direct van de superieure beeld- en geluidskwaliteit op uw (bestaande) tv-toestel én ontvangt u de extra zenders én het filmkanaal CineNova tot 1 januari gratis. Kijk hier voor uw dichtstbijzijnde verkooppunt.

Multikabel maakt digitale tv makkelijk.
Profiteren van superieure digitale beeld- en geluidskwaliteit was nog nooit zo makkelijk. Vanaf 1 januari 2005 is digitale televisie namelijk de standaard televisiedienst van Multikabel. Dat betekent dat u de ruim 40 zenders uit uw Standaard Pakket voortaan zonder extra abonnementskosten digitaal ontvangt. Wij zien dit als een logische volgende stap in de wereld van het televisiekijken, want uw tv-toestel kan voortaan ook echt de weergaloze kwaliteit leveren die u ervan mag verwachten. Digitale televisie heeft wat ons betreft dus de toekomst. Maar voorlopig blijft u uw Standaard Pakket ook analoog ontvangen, zodat u op alle tv-toestellen thuis gewoon kunt genieten van ons uitgebreide zenderaanbod.

Wat heeft u nodig voor de ontvangst van digitale tv?
Breedbeeldtelevisies, platte beeldschermen, thuisbioscopen en dvd-spelers: steeds meer mensen kiezen voor levensechte beeld- en geluidskwaliteit. En voortaan kunt u óók uw favoriete televisieprogramma’s standaard in de hoogste kwaliteit bekijken. Het enige wat u nodig heeft is een digitale ontvanger en het Multikabel startpakket (adviesprijs € 9,95). Dit pakket bevat een aanmeldingsformulier, een smartcard en een zenderoverzicht. Het aanmeldingsformulier kunt u invullen en direct inleveren bij het verkooppunt. Met de smartcard en uw digitale ontvanger activeert u vervolgens de digitale ontvangst van uw Multikabel tv-zenders. En dan kunt u meteen gaan genieten van digitale televisie! Klik hier voor een overzicht van alle verkooppunten.

Digitale ontvangst op meerdere televisies?
Uiteraard kunt u op ieder tv-toestel in uw huis digitale televisie ontvangen. Daarvoor heeft u wel bij ieder toestel een digitale ontvanger en smartcard nodig. U kunt op één tv-abonnement maximaal 3 extra smartcards gebruiken voor slechts € 0,50 per maand per kaart. Vanzelfsprekend blijft het mogelijk op alle toestellen analoog te blijven zappen.

‘Er is niets op tv’ bestaat niet meer!
Met ruim 40 zenders heeft Multikabel nu al een van de meest uitgebreide standaard televisiepakketten van Nederland. Maar u kunt uw digitale Standaard Pakket heel eenvoudig uitbreiden met nog meer sport, cultuur, erotiek, muziek en cartoons. Met het Plus Pakket heeft u voor slechts € 5,- per maand tientallen extra tv-zenders. Van BBC Prime tot Fashion TV en van Eurosport News tot Playboy TV. Bovendien krijgt u naast extra televisiezenders ook maar liefst 40 non-stop muziekkanalen! Of u nu van klassiek, pop, rock of dance houdt, het Plus Pakket van Multikabel heeft het allemaal.

24 uur per dag topfilms, live eredivisievoetbal, Premium zenders en losse, extra zenders.
Onbeperkt recente topfilms bij u thuis? Dat kan met het filmkanaal CineNova. Hiermee geniet u van meer dan 100 hitfilms per maand, zónder reclame! En dat voor slechts € 10,- per maand. Begin 2005 kunt u ook kiezen voor de nieuwste topfilms en live voetbal uit de Eredivisie met Canal+. Verder kunt u uw televisieaanbod nog verder uitbreiden met onze Premium zenders. Zo kunt u bijvoorbeeld kiezen voor de Hindoestaanse zenders Zee TV en Set Asia of de Antilliaanse zender A-Tivi, vanaf € 10,- per zender per maand. Daarnaast heeft u ook nog eens de keuze uit diverse losse, extra zenders van € 0,50 tot € 3,- per maand.

Televisie van Multikabel
Met digitale televisie van Multikabel kiest u voor die programma's die u graag wilt ontvangen.

Standaard Pakket € 14,85 p/mnd Ruim 40 tv-zenders digitaal en analoog.
Plus Pakket € 5,- p/mnd 25 extra tv-zenders, 40 non-stop muziekkanalen.
CineNova € 10,- p/mnd 24 uur per dag, 7 dagen per week topfilms.
Canal+ vanaf voorjaar 2005 24 uur per dag, 7 dagen per week recente topfilms en live voetbal.
Premium zenders € 10,- p/zender p/mnd Zee TV, Set Asia, TVBS-E, A-Tivi, TeVe-Sur.
Extra zenders, los vanaf € 0,50 p/zender p/mnd De prijzen van deze zenders worden binnenkort bekend gemaakt.

(tarieven per 1 januari 2005)

Plus Pakket
Met het Plus Pakket ontvangt u voor € 5,- extra per maand 25 interessante zenders die u nog niet ontvangt met uw Standaard Pakket in hoge digitale beeld- en geluidskwaliteit. Plus 40 extra digitale muziekkanalen.

PLUS PAKKET

ProSieben
SAT1
Sky News
Bloomberg
Eurosport News
Extreme Sports
Sailing Channel
Motors TV
MTV Hits
MTV Base
MTV 2
Adventure1
Fashion TV
Club
TBN
E! Entertainment
Hallmark
Discovery Civilization
Discovery Travel & Adventure
Discovery Science
VH-1
VH-1 Classic
Private Blue
Playboy TV
BBC Prime
Music Choice (40 muziekkanalen)

EXTRA ZENDERS

Travel Channel
MGM
Performance
TCM
Mezzo
Private Gold
Cartoon Network

Voordelen digitale televisie
De voordelen van een digitaal Standaard Pakket op een rijtje
- Uw vertrouwde tv-zenders standaard in superieure beeld- en geluidskwaliteit
- Op alle andere tv-toestellen in uw huis zappen zoals u gewend bent
- Keuze uit verschillende extra zenders boven op uw Standaard Pakket

bron : http://multikabel.nl/cons...et_opties&l=3&m2=1&pp=rtv
http://multikabel.nl/cons...al_pakket&l=3&m2=1&pp=rtv
.
Aldus de zenders worden niet meer analoog verzonden en dus moet je een digitaal ontvanger hebben om uberhaupt iets te zien. :?
zo ja dan haal ik meteen zo'n bakkie bij de block. meteen gratis cinenova voor de kerst :7.

Ok het is dus absoluut niet gratis want zo'n ding kost minimaal 150 euro!
Als we dit echt moeten aanschaffen alleen omdat multikabel dit "een logische stap vindt" dan denk ik dat we dik genaaid worden. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 10:55 ]

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:52

Paladin

Play Ball!

Volgens mij is het zo dat ze zowel analoog en digitaal over de kabel uitzenden. Oftewel als je zo'n kastje koopt kan je voor hetzelfde bedrag van meer tv zenders genieten die ook nog is van een betere kwaliteit zijn.

Dus voorlopig blijven de analoge kanalen nog wel even beschikbaar hoor..

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Topicstarter
Paladin schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:21:
Volgens mij is het zo dat ze zowel analoog en digitaal over de kabel uitzenden. Oftewel als je zo'n kastje koopt kan je voor hetzelfde bedrag van meer tv zenders genieten die ook nog is van een betere kwaliteit zijn.

Dus voorlopig blijven de analoge kanalen nog wel even beschikbaar hoor..
Ok dat is fijn om te horen :)

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 19:47
Even in aansluiting hierop.... ik zit er ook over te denken maarrrrrrrr:
Is dit voor 1 tv of kun je al je tv's voorzien van digitaal signaal?
Ik heb ergens gehoord dat er een soort adapter tussen je inkomende signaal en je tv komt... of kan je die adapter er ook voor plaatsen zodat alle tv's in huis hiervan gebruik kunnen maken?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Als ze bij multi-kabel werken zoals met alle andere kabelboeren in NL, dan moet je per tv zo'n kastje en abo aanschaffen.

En je betaalt gewoon het gewone kabeltarief plus het tarief voor je digitale tv.
Mits ze dezelfde constructie gebruiken als alle andere kabelboeren.

Sorry ik had de brief nog niet gelezen :P

Het lijkt erop dat de digitale televisie gratis is.
nouja gratis het word er niet duurder door, je abo blijft even duur.

ze lopen mooi vooruit op de andere kabelboeren :)
Als dit is wat ik denk dat het is, dan mag je blij zijn.

Ik zou zeggen stuur multi-kabel een mailtje met je vragen.
Of kijk op hun site :)

[ Voor 99% gewijzigd door job op 25-11-2004 10:45 ]

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ScooBY_DoO schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:35:
Even in aansluiting hierop.... ik zit er ook over te denken maarrrrrrrr:
Is dit voor 1 tv of kun je al je tv's voorzien van digitaal signaal?
Ik heb ergens gehoord dat er een soort adapter tussen je inkomende signaal en je tv komt... of kan je die adapter er ook voor plaatsen zodat alle tv's in huis hiervan gebruik kunnen maken?
staat in de tekst..
Digitale ontvangst op meerdere televisies?
Uiteraard kunt u op ieder tv-toestel in uw huis digitale televisie ontvangen. Daarvoor heeft u wel bij ieder toestel een digitale ontvanger en smartcard nodig. U kunt op één tv-abonnement maximaal 3 extra smartcards gebruiken voor slechts € 0,50 per maand per kaart. Vanzelfsprekend blijft het mogelijk op alle toestellen analoog te blijven zappen.
Het enige wat Multikabel doet is een extra signaal over je coax kabel sturen, het digitale signaal. Jij kan dus zelf bepalen of je een digitaal-ontvang-kastje plus bijpassend smartcard koopt. Analoge signaal blijft bestaan...

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb ook zo'n folder van Multikabel.
Zie je nou echt wel het verschil tussen analoog en digitaal?
Stel, ik wil een decoder aanschaffen, welke moet ik dan nemen?

Wat zijn de voordelen/nadelen tussen de diverse apparaten?

Ik geloof dat Multikabel het heeft over Nokia, Samsung, Panasonic en nog wat....
8)

[ Voor 13% gewijzigd door dunster op 30-11-2004 11:08 ]

cougar - dunster crew

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
dunster schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:04:
Ik heb ook zo'n folder van Multikabel.
Zie je nou echt wel het verschil tussen analoog en digitaal?
Stel, ik wil een decoder aanschaffen, welke moet ik dan nemen?

Wat zijn de voordelen/nadelen tussen de diverse apparaten?

Ik geloof dat Multikabel het heeft over Nokia, Samsung, Panasonic en nog wat....
8)
Hier is ook zo'n brief binnengekomen. Ik ben vooral erg benieuwd naar het kwaliteitsverschil. Om voor alle TV's zo'n decoder te kopen is wat overdreven. 3 x 150 euro. Maar als het echt een verschil dan zouden we het beneden wel doen voor de breedbeeld TV. Wat zijn nu de echte verschillen? Wordt er ook in breedbeeld uitgezonden? En is het geluid beter? DTS/dolby digital?

Er is ook een casema topic, en wat ik daar lees valt de kwaliteit best tegen. Maar multikabel is sowieso al een iets beter kabelboertje, dus wellicht zit daar ook verschil...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Wij hebben zaterdag een multikabel pakketje gehaald met de nokia als decoder erbij. Beeld kwaliteit vind ik een flink stuk verbeterd al zijn niet alle zenders evengoed maar dat ligt niet zo zeer aan mk maar aan de zender zelf heb ik het idee. Er zijn op dit moment 2 (duitse) zender die in dolby digital uitzenden.

Heb alleen een probleem met de nokia die 5 a 6 zenders na verloop van tijd alleen nog maar geluid doorgeeft en geen beeld. Hier wordt op dit moment een oplossing voor gezocht.

Tot nu toe ben ik dik tevreden, ik mis alleen nog the box, deze schijnt wel te moeten komen.

• dunster
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:22:
Wij hebben zaterdag een multikabel pakketje gehaald met de nokia als decoder erbij.
Ik ben wel benieuwd waarom je juist de Nokia hebt gekozen ?

8)

cougar - dunster crew

Verwijderd

dunster schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:00:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarom je juist de Nokia hebt gekozen ?

8)
Deze ondersteund ook dts, nu is er nog geen zender die dat ondersteund maar goed :) En hoorde links en rechts wat problemen over de panasonic, moet kennelijk vaak gereset worden.

Verwijderd

TV - Video

Waarschijnlijk een domme vraag: Sluit je alleen de tv aan op het digitale kanaal of ook de video?

Ik neem aan dat je voortaan "zapt" op de tv met het nieuwe digitale kastje.
Hoe kan de video dan het goede kanaal opnemen als daar iets ingeprogrammeerd staat?

Kunnen video en tv sowieso nog wel onafhankelijk van elkaar kanalen bekijken?

Vragen, vragen, hopelijk nog een antwoord.

Verwijderd

De nokia heeft in elk geval maar 1 tuner erin zitten tenzij ik me heel erg vergis, dat resulteert in het niet kunnen opnemen van een andere zender dan je aan het kijken bent. De nokia het wel een coax uitgang zodat je hem kunt doorlussen naar je video. Je zapt met de ab van de decoder, die van je tv kun je dumpen. Let op er zijn op dit moment ook veel problemen met de nokia, dit resulteert bij veel mensen in het niet weergeven van 6 zenders. Dit is echter geen multikabel probleem, bij alle providers speelt dit probleem, een software update moet soelaas gaan bieden.

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 12:22
Je sluit je video gewoon aan op de coax uitgang van de decoder (Nokia of Panasonic). Je kunt dan je video gewoon gebruiken als je al deed (lees: analoog opnemen).

Wil je WEL het digitale signaal opnemen dan doe je dit via de scart. Moet dan wel een scartsplittertje tussen of via je homecinema set runnen. Als je mazzel hebt heeft je Videorecorder een decoder ingang zodat die het RGB signaal van de decoder doorstuurd naar je TV (ook als je videorecorder uit staat).

Bedenk wel dat je dan je decoder op het kanaal moet zetten dat je wilt opnemen! Je kunt dus niet EN digitaal kijken met je TV EN digitaal opnemen van een ander kanaal met je video/DVD recorder.
De Panasonic kun je trouwens programmeren zodat automatsich het goede kanaal opspringt.

Ik heb overigens meer problemen over de Nokia gelezen dan over de Panasonic (tvdforum.tk). De problemen met de Panasonic zijn zover ik merk weg na de software update 8) .

[ Voor 12% gewijzigd door Rincewind74 op 03-12-2004 16:36 . Reden: Problemen Panasonic? Ikke niet hoor. ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
Ik zie de meerwaarde er niet van in om een digitaal programma op een analoge band op te willen nemen. Dan wordt je beeld alleen maar slechter. Zolang het analoge signaal blijft bestaan naast het digitale zou ik de video gewoon analoog laten.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:07

Dentheman

Zie signature

-ScuL- schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 16:40:
Ik zie de meerwaarde er niet van in om een digitaal programma op een analoge band op te willen nemen. Dan wordt je beeld alleen maar slechter. Zolang het analoge signaal blijft bestaan naast het digitale zou ik de video gewoon analoog laten.
Ja, maar als je digitale tv hebt (wij hebben, het is superkwaliteit 8) ) Moet je eigenlijk ook een dvd-recorder of hd-recorder kopen, maarja, dat is nog wel erg duur ;(

Wat ook een voordeel is is dat er bij (bijna) elke zender een televisiegids zit, met een zwaar uitgebreide beschrijving, ook staat er als je zapt, hoe het programma heet, hoe laat het volgende programma begint, en hoever de uitzending al gevorderd is (nokia) je kan ook nog mappen instellen ofso, en een alarmpje laten afgaan als er eits leuks begint ??? moet ik alleen nog ff uitzoeken hoe dat moet :*)

Zie ondertitel

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:51
Klopt, de voordelen van digitale TV zijn ongekend. Niet alleen gelikt beeld maar digitale opname en EPG's zijn uitermate wenselijke functies! :)
Ik heb zelf ook digitale TV (satellietontvanger met ingebouwde HD-recorder).. monsterlijk :9~
Als Casema hier digitaal gaat neem ik er voor de kabel wellicht nog een digibox bij.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• dunster
Waar kan ik zoeken naar de reviews van de decoders, ik wil graag digitale televise, maar welk merk decoder moet ik nou nemen.
Normaal vind ik alles op het het internet, maar van de decoders geen behoorlijke data.
8)

cougar - dunster crew

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

dunster schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 02:41:
Waar kan ik zoeken naar de reviews van de decoders, ik wil graag digitale televise, maar welk merk decoder moet ik nou nemen.
Normaal vind ik alles op het het internet, maar van de decoders geen behoorlijke data.
8)
Neem de nokia! Er zit snake op |:(

Zie ondertitel

Verwijderd

Wij hebben nu zo'n kastje van Panasonic.
De 1e die we hadden moesten we vaak resetten en na een update deed hij nog steeds vreemd.
Na omruiling voor een andere panasonic (zelfde type uiteraard) was het helemaal goed. Hij zapt lekker en het is mooi beeld. Enige nadeel is: Geen teletekst en GEEN EIGEN KEUZE PROGRAMMA-INSTELLINGEN.

Dat laatste is best wel klote, voorbeeld: We hadden vroeger discovery op 14 en nu op 40 ofzo. Dit kan je dus volgens mij niet wijzigen. Dit is best irritant.

Weten jullie of de Samsung of de Nokia dit wel kunnen?

Wat wel leuk is van digitale tv: Je krijgt een maand het volledige pakket en 2 maanden cinenova

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:32:

Weten jullie of de Samsung of de Nokia dit wel kunnen?

Wat wel leuk is van digitale tv: Je krijgt een maand het volledige pakket en 2 maanden cinenova
De nokia kan dat iig niet, weet niet hoe het bij de samsung zit.

Je kan trouwens wel mappen maken met je favo zenders

[ Voor 51% gewijzigd door Dentheman op 19-02-2005 17:58 ]

Zie ondertitel

Pagina: 1