[VBA] Programmeren van handmatige bewerkingen

Pagina: 1
Acties:

• nenne
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06-2024
Hallo,

Ik ben bezig met het importeren van een XML-file in een bestaande Access-database. Dit doe ik momenteel handmatig, maar ik wil deze handelingen programmeren met behulp van VBA. Het is de bedoeling dat wanneer je op een knop klikt, alle handelingen achtereenvolgens worden uitgevoerd.

In Excel bestaat de mogelijkheid om macro's op te nemen zodat je handelingen worden omgezet in VBA-code, maar die functie bestaat niet in Access volgens mij....

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik bepaalde handelingen dien te programmeren. Hieronder volgt een overzicht van alle handelingen in Access:

1. Bestand -> Externe Gegevens Ophalen -> Importeren
2. XML-bestand selecteren -> Bevestigen
3. XML-bestand importen -> Bevestigen

Op welke manier kan ik deze handelingen nu omzetten in programmmacode? Kan iemand mij op de goede weg helpen?

BvD!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:26
macro recorder?

Ik heb heel even geen access bij de hand...
maar neem aan dat ie daar ook in zit

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sjakskus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:47:
macro recorder?

Zoals TS al zegt, er is geen Macro recorder aanwezig ;)

nenne: helaas moet je dit soort dingen echt programmeren binnen Access. Op zich is het wel te doen wat je wilt, maar je moet dan wel iets van een referentie erbij hebben (de VBA help van Office is trouwens zeer compleet).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• nenne
Sjakskus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:47:
macro recorder?

Volgens mij juist niet, anders had ik geen problemen gehad... :?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:26
oeps ff overheen gelezen...

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Verwijderd

Je kunt natuurlijk wel zelf een macro maken in access. Maak een nieuwe macro en kies als actie Tekst overbrengen (ik denk dat dat nodig is voor een xml bestand) en stel dan de juiste parameters in.

• nenne
BtM909 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:49:
[...]

nenne: helaas moet je dit soort dingen echt programmeren binnen Access. Op zich is het wel te doen wat je wilt, maar je moet dan wel iets van een referentie erbij hebben (de VBA help van Office is trouwens zeer compleet).
Heb je enig idee op welke woorden ik dan moet zoeken? Voor elke menu-functie bestaat uiteraard code, maar hoe ziet die er uit.... ?? 8)7

• nenne
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:55:
Je kunt natuurlijk wel zelf een macro maken in access. Maak een nieuwe macro en kies als actie Tekst overbrengen (ik denk dat dat nodig is voor een xml bestand) en stel dan de juiste parameters in.
Ik doe een poging nu :)
Pagina: 1