Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn router 'ineens' heeft besloten om de IP-adressen die hij uitdeelt anders te distribueren dan voorheen.
PC1 kreeg altijd IP-adres 192.168.1.20
PC2 kreeg altijd IP-adres 192.168.1.21
(het is zo ingesteld dat de tabel begint bij 192.168.1.20)
Mijn probleem is dat poorten slechts geforward kunnen worden naar één IP-adres en dat PC1 altijd hetzelfde IP-adres moet ontvangen van de router.
De router is een in routing-mode ingestelde Zyxel 650R modem van demon.
uiteraard houd ik me ook aanbevolen voor de gouden tip die ertoe leidt dat poorten geforward kunnen worden naar meerdere ip-adressen, maar ik dacht dat dat gewoon niet kon.
Weet iemand hoe ik, bijvoorbeeld op basis van MAC-adres, de ip-adressen altijd op dezelfde manier kan laten uitdelen?
PC1 kreeg altijd IP-adres 192.168.1.20
PC2 kreeg altijd IP-adres 192.168.1.21
(het is zo ingesteld dat de tabel begint bij 192.168.1.20)
Mijn probleem is dat poorten slechts geforward kunnen worden naar één IP-adres en dat PC1 altijd hetzelfde IP-adres moet ontvangen van de router.
De router is een in routing-mode ingestelde Zyxel 650R modem van demon.
uiteraard houd ik me ook aanbevolen voor de gouden tip die ertoe leidt dat poorten geforward kunnen worden naar meerdere ip-adressen, maar ik dacht dat dat gewoon niet kon.
Weet iemand hoe ik, bijvoorbeeld op basis van MAC-adres, de ip-adressen altijd op dezelfde manier kan laten uitdelen?