Toon posts:

Javascript scroller updaten zonder refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb pas geleden reversed billing aangevraagd, dit is om smsjes te ontvangen op mijn pagina....

Nu is het me gelukt om die smsjes in mijn database te zetten
Maar nu heb ik een probleem....

Ik wil graag een scroller maken, met javascript die automatisch een smsje er bij zet onder aan de scroller en zodat de pagina niet refresht.

Hoe doe ik dit? doormiddel van een txt file ofzo, ik weet het echt niet please reply want ik kom niet uit..:(

Met vriendelijke groet,

Rik

Verwijderd

Dus je wil dat een nieuw smsje automatisch bijkomt op de pagina zonder dat de pagina gerefreshed wordt? Je zult dan echt moeten refreshen, maar waarom is dat een probleem?

Als je liever niet hebt dat de hele pagina refreshed ofzo kun je ook een iframe maken van de lijst met smsjes, en die dmv javascript laten refreshen.

offtopic:
Javascript hoort thuis in Webdesign & Graphics

Verwijderd

Topicstarter
Okeej dat klinkt logisch ja..

Maar hoe krijg ik dan dat als die die iframe opent en nieuwe info uitleest dattie de nieuwe smsjes onder aan de lijst zet?

Dus stel ik heb een lijst met smsjes die die laat zien op de site:

sms 1 : halloo iedereen!!!
sms 2 : Goeden dag allemaal

Dat hij iframe opent en uitleest en dat smsje onder die 2 smsjes zet?
dat vroeg ik mij meer af want van iframe systeem had ik wel meer gehoord ja

Met vriendelijke groet,

Rik

Verwijderd

Waar komt de data vandaan dan?

Als het uit een database komt dan laat je het toch gewoon sorteren hoe jij het wil...

"Select * FROM SMSies Order by SMS_id DESC" ofzo...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:44:
Maar hoe krijg ik dan dat als die die iframe opent en nieuwe info uitleest dattie de nieuwe smsjes onder aan de lijst zet?
Je zet er niks "bij", als je refresht wordt de pagina opnieuw geladen..

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt sorteren kan ook wel dat is geen probleem

Maar er worden al smsjes gelezen met javascript maar hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij de nieuwe smsjes onder aan de lijst zet? en niet de hele lijst er op nieuw neerzet? want dat is niet de bedoeling...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:50:
Waar komt de data vandaan dan?

Als het uit een database komt dan laat je het toch gewoon sorteren hoe jij het wil...

"Select * FROM SMSies Order by SMS_id DESC" ofzo...
Nu is het me gelukt om die smsjes in mijn database te zetten
Wordt dus uit een db gehaald idd, en als je mysql of iets vergelijkbaars gebruikt kun je dan idd zo'n query gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:53:
Ja klopt sorteren kan ook wel dat is geen probleem

Maar er worden al smsjes gelezen met javascript maar hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij de nieuwe smsjes onder aan de lijst zet? en niet de hele lijst er op nieuw neerzet? want dat is niet de bedoeling...
dat kan dus niet, verschil tussen clientside en serverside.. Er moet op de een of andere manier informatie uit de database worden gehaald, en dan moet er dus iets worden gerefreshed bijvoorbeeld.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Toevallig heb ik zoiets ook eens gemaakt voor een klant. De sms provider, waarheen de smsjes worden gestuurd, roept bij een binnenkomend smsje een webpagina van jouw website aan, klopt dit?

Zo ja, wat doe jij met de informatie die naar die pagina wordt gepost?

Ik heb het idee dat je van serverside scripting nog niet veel kaas hebt gegeten, misschien dat je je daarin moet gaan verdiepen. Je zult namelijk de gegevens van je SMS-je op de een of andere manier op je webserver moeten opslaan en later weer uitlezen.

Verwijderd

bigbeng schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:58:
Ik heb het idee dat je van serverside scripting nog niet veel kaas hebt gegeten
en van clientside volgens mij ook niet, ik vraag me eigenlijk af wat je nu hebt.. Ook qua db enzo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:53:
[...]

Je zet er niks "bij", als je refresht wordt de pagina opnieuw geladen..
Ja maar dan refresht javascript zelf wel weer en dat wil ik niet , voor de gebruikers moet je het zien als of er een nieuwe bericht gewoon onder aan de scroller gezet word en ik weet gewoon niet hoe dat in zijn werk gaat, maar het is wel mogelijk.

Want bijv. www.superdudes.nl heeft het ook bovenin.

• bigbeng
Ik heb even gekeken op die website, maar ik denk dat het niet in een kort topicje uit te leggen is wat je allemaal moet doen om het voor elkaar te krijgen.
Ik denk dat je grootste probleem in dit geval de client side scripting is. Ga je eens verdiepen in CSS, javascript en HTML. Kijk daarbij o.a. naar javascript in combinatie met frames. Want dat is hoe superdudes het ook doet.

Wat je ook nog kunt doen is de code reverse-engineeren, of een mailtje sturen naar hun webmaster en vragen hoe zij het gedaan hebben. Je weet maar nooit.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Javascript is clienside, dus hoort in W&G. :) Verplaatst

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 19-11-2004 11:08 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Kijk voor dit soort tickerscripts eens op:

www.hotscripts.com
www.dynamicdrive.com

Of laat iig zien wat je al hebt, en wat er niet werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door André op 19-11-2004 11:09 ]

• bigbeng
En wat langer kijken leert dat ze wel degelijk eens in de zoveel tijd refreshen en dan een nieuwe set sms-en in een scrolllijst zetten. Als je dan een voorbeeld kiest, bestudeer het dan ook goed :)
Pagina: 1