Notebook moederbord identificeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 19:44

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Op de HCC heb ik een moederbord van een laptop gekocht. Het is een socket 479 (Pentium-M) met een Ati 9100-IXP200 chipset erop.
Nu heb ik verschillende componenten liggen om hier een geheel van te maken, alleen heb ik geen idee uit welke laptop dit bord komt. Op zich niet zo'n probleem aangezien drivers wel via de originele fabrikanten te krijgen zijn.

Alleen de voeding is het struikelblok. Ik ben via Google en GoT gaan zoeken naar een laptop met deze specificaties:

-Geschikt voor Pentium-M
-Ati 9100 IGP
-Ati IXP200
-4x USB
-1x Firewire
-Audio line in, line out, microfoon
-VGA out
-TV out (S-Video)
-Modem plug (RJ-11)
-Netwerk plug (RJ-45)
-Voedingsplug (struikelblok)
-Mini PCI aansluiting met W-LAN bedrading

Als ik hierop zoek (of verschillende combinaties hiervan) kom ik niets tegen wat er op lijkt. Ook verschillende fabrikanten opgezocht om specs te vergelijken, maar niets te vinden. Probleem is natuurlijk dat het waarschijnlijk een ouder model betreft (er staat 11/07/2003 op het bord geprint) wat niet meer in de huidige lijst met producten staat. Tevens weet ik natuurlijk het merk niet wat het zoekgebied al enorm zou verkleinen 8)7

Voordeel is dan weer dat het een redelijk unieke voedingsplug is (vier gaatjes in een V-vorm ipv het gebruikelijke plugje.

Wie-o-wie kan mij op de goede weg helpen?

Voor de volledigheid nog een drietal foto's (clickable)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmstange/joost/mobo/totaal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmstange/joost/mobo/achter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jmstange/joost/mobo/achtermacro.jpg

/edit: Plaatjes te breed |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Snijkoek op 19-11-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je al eens een tool als AIDA32 ofzo geprobeerd?

[google=AIDA32]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Gunner schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:44:
Heb je al eens een tool als AIDA32 ofzo geprobeerd?

[google=AIDA32]
Nee. Het probleem is dat ik geen voeding heb. Als ik weet uit welk notebook dit bord komt, kan ik er een passende voeding bij gaan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Snijkoek schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 10:33:
Op de HCC heb ik een moederbord van een laptop gekocht. Het is een socket 479 (Pentium-M) met een Ati 9100-IXP200 chipset erop.
Nu heb ik verschillende componenten liggen om hier een geheel van te maken, alleen heb ik geen idee uit welke laptop dit bord komt. Op zich niet zo'n probleem aangezien drivers wel via de originele fabrikanten te krijgen zijn.

Alleen de voeding is het struikelblok. Ik ben via Google en GoT gaan zoeken naar een laptop met deze specificaties:

-Geschikt voor Pentium-M
-Ati 9100 IGP
-Ati IXP200
-4x USB
-1x Firewire
-Audio line in, line out, microfoon
-VGA out
-TV out (S-Video)
-Modem plug (RJ-11)
-Netwerk plug (RJ-45)
-Voedingsplug (struikelblok)
-Mini PCI aansluiting met W-LAN bedrading

Als ik hierop zoek (of verschillende combinaties hiervan) kom ik niets tegen wat er op lijkt. Ook verschillende fabrikanten opgezocht om specs te vergelijken, maar niets te vinden. Probleem is natuurlijk dat het waarschijnlijk een ouder model betreft (er staat 11/07/2003 op het bord geprint) wat niet meer in de huidige lijst met producten staat. Tevens weet ik natuurlijk het merk niet wat het zoekgebied al enorm zou verkleinen 8)7

Voordeel is dan weer dat het een redelijk unieke voedingsplug is (vier gaatjes in een V-vorm ipv het gebruikelijke plugje.

Wie-o-wie kan mij op de goede weg helpen?

Voor de volledigheid nog een drietal foto's (clickable)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

/edit: Plaatjes te breed |:(
Ik zou zeggen van een Asus LR4500 die heeft nml een ATI chipset + ati 9100GPU en dus banias cpu support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Die had ik ook zien staan inderdaad. Nadeel is dat de poorten op de afbeelding niet overeenkomen met die op het moederbord. Tevens zit er bij mij maar één firewire poort en geen digitale uitgang op.

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Is er niemand met zo'n zelfde achterzijde op zijn/haar notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou even kunnen kijken op de site van ATI die hebben namelijk wel een lijst waar alle notebooks op staan met een GPU van hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien eens langs een elektrozaak hoppen en kijken of ze een universeel adapter hebben. Meestal hoort zo'n plugje bij een bepaald merk en voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Ik heb inderdaad die lijst even doorgesnuffeld. Probleem bij de meeste fabrikanten is dat je moeilijk in de archieven kan kijken (als ze die al hebben). En aangezien ik het vermoeden heb dat dit geen bord is uit een recent model, maakt dat het zoeken wat lastiger.

Vandaar de foto's ;) Ik hoop dat iemand zo'n voedingsplug herkent van een merk of model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou kijken naar een naam o.i.d. wat refereert naar bijv. Wistron, Compal of Foxconn. Dat zijn toch wel een van de grootste OEM-notebook suppliers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49
Als ik zo naar die voedingsplug kijk lijkt ie verdomde veel op de plug van een Medion Laptop. Ik zal morgen eens voor je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

WildOne schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:27:
Als ik zo naar die voedingsplug kijk lijkt ie verdomde veel op de plug van een Medion Laptop. Ik zal morgen eens voor je kijken.
Voedingspluggen lijken bijna altijd op elkaar, ze zijn allemaal rond, dus wat dat betreft :P
Ik denk dat de TS zoals al eerder gezegd het beste naar een universele adapter kan uitkijken :) Meestal hoort een bepaalde spanning/voltage bij een bepaalde grootte plug inderdaad.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:01:
[...]

Voedingspluggen lijken bijna altijd op elkaar, ze zijn allemaal rond, dus wat dat betreft :P
Ik denk dat de TS zoals al eerder gezegd het beste naar een universele adapter kan uitkijken :) Meestal hoort een bepaalde spanning/voltage bij een bepaalde grootte plug inderdaad.
In de meeste gevallen inderdaad wel ja. Maar nu zouden het een aantal puntjes zijn ipv een normale plug (onderste foto, links). Iets specifieker dus dan dat je normaal tegenkomt.

Ik zal vanavond thuis even kijken of er ergens een merknaam verborgen staat. Ik had al wat gezocht maar tot op heden nog niets bekends tegengekomen. Zal even spieken naar een van de namen die genoemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek

Snijkoek

Metal up your ass

Topicstarter
Er staat geen specifieke merknaam op het bord. Wel staan er rechtsonder de volgende gegevens:

DPUA DPUAMB VER: 0.3
11/07/2003
50-70870-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik heb even gekeken bij een laptop die ik hier heb. Hij heeft exact dezelfde voedingsplug op het moederbord zitten. Hier wat gegevens die achter op de voeding staan.
FSP Group Inc.
Model No.: FSP150-1ADE21
P/N: 40002746
DC Output:
19V, 7,9A Max (150W Max)
Het mobo is trouwens niet hetzelfde als dat wat jij hebt, het betreft hier namelijk een P4 mobo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dit hele oude topic en tot mijn verbazing is het een moederbord die ik zoek.
Het is een moederbord van een Microstar notebook.
Nr. MD41236 FID2140
Zit een p4 3.06ghz op met 2*256mb geheugen,60 gig harde schijf,card reader,dvd brander.en een aparte videokaart(weet zo niet wat voor 1).
Hoop dat je er wat aan hebt(gehad?)
Zo niet en je hebt hem nog laat ff horen.

Met vr. gr. Plof
Pagina: 1