Toon posts:

group policies in win2k en/of win2k3

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg mij af of het mogelijk was om in de group policies in t je stellen dat (uiteraard de client) na bijvoorbeeld een half uur "idle" te zijn, automatisch wordt afgesloten.

plz, kom nou niet aan met "je wilt niet dat het automatisch wordt afgesloten, dan krijg je boze gebruikers" ofzo, het is voor een goed doeleinde, zullen we maar zeggen ;) "

maar als iemand iets weet ofzo, alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
:> _/-\o_ thnx

[edit] edit: uh... ik vind hier logoff... het moet zijn shutdown... ;(
dit is dus niet helemaal wat ik zoek ;( ...

dit is zeg maar the picture:

gebouw, --> server met clients

om 5 uur zijn mensen die achter clients zitten naar huis, maar zijn te lui om hun systeem af te zetten.
Eventueel zijn er nog wel andere mensen aanwezig, dus het is niet de bedoeling dat om 5 uur alle pc's automatisch afsluiten.

Nu wil ik dat dus op lossen door als de pc's dan een half uur idle zijn, om dan af te sluiten..

Alvast bedankt

oja, ik ben wel flink aan het zoeken op google en op het forum en zèlfs op het
forum van Tweakzone.. maar ik kom er nog steeds niet aan uit :S
als iemand mij kan helpen, graaag _/-\o_

misschien wel handig om erbij te vertellen:
het liefste dus dat het ingesteld wordt in de group policies ofzo.. er staan een beetje teveel pc's om een progje "effe" op te gaan installeren...
8)7

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 11:19 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Waarom spreek je niet af met die mensen dat ze alle pc's aan laten staan, en dat ze na 18:00 uur ofzo afsluiten dmv. scheduled task :P Ook een oplossing ;)

xxx Winlux

Oja,

Wat vooor clients zijn dat btw? allemaal NT gebaseerd? of ook W9X

[ Voor 20% gewijzigd door WiNlUx op 19-11-2004 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
WiNlUx schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:41:
Waarom spreek je niet af met die mensen dat ze alle pc's aan laten staan,
worden beetje veel mensen.. het is namelijk op een nogal heel grote school..... :S

de clients waar het op moet komen zijn wat 2000 (pro) machines, en wat xp bakken.
Als ik het goed heb, hier en daar ook een enkeling met 98

grtz

Verwijderd

Je zou natuurlijk een screensaver kunnen nemen die een executable (shutdown.exe) opstart. Dan ben je er ook.

Ik zou alleen 123 niet weten waar je zo'n screensaver vandaan haalt, maar ik neem aan dat iemand zoiets vast wel een keer inelkaar geprogrammeerd heeft.

Verwijderd

Topicstarter
instellen in group policy lijkt mij, persoonlijk, beter; omdat ik nou niet echt zin heb op iedere machine afzonderlijk een screensaver te gaan installeren :S
met group policy heb je gelijk alle machines.

Alleen is dus het probleem dat ik niet weet waar en hoe ik moet beginnen :/

Verwijderd

je kan hiervoor WOL gebruiken (Wake On Lan) mits je pc´s het ondersteunen

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 09:32 ]

Verwijderd

Ter aanvulling:

Maak zelf die scheduled task met de shutdown opdracht, sla dit op als een bestand en verspreid deze... een keer dubbelklikken en klaar :-)
Kan ook gestart worden via logonscript!
WiNlUx schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:41:
Waarom spreek je niet af met die mensen dat ze alle pc's aan laten staan, en dat ze na 18:00 uur ofzo afsluiten dmv. scheduled task :P Ook een oplossing ;)

xxx Winlux

Oja,

Wat vooor clients zijn dat btw? allemaal NT gebaseerd? of ook W9X

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Je kunt een entry in scheduled tasks aanmaken die een shutdown proggie draait als de pc langer dan x minuten idle is, dit is in de advanced settings te vinden die zie je pas als je een taak aangemaakt hebt via de wizard.
Wellicht kun dit via het logon script over je clients verdelen, maar ik heb geen idee hoe scheduled tasks een en ander opslaat, of het via het registry gebeurt of niet en dan moet je weer testen of het onder alle os-en werkt enzo, misschien is er een gemakkelijker weg ;)

[ Voor 16% gewijzigd door blobber op 22-11-2004 09:52 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:40:
Je kunt een entry in scheduled tasks aanmaken die een shutdown proggie draait als de pc langer dan x minuten idle is, dit is in de advanced settings te vinden die zie je pas als je een taak aangemaakt hebt via de wizard.
Wellicht kun dit via het logon script over je clients verdelen, maar ik heb geen idee hoe scheduled tasks een en ander opslaat, of het via het registry gebeurt of niet en dan moet je weer testen of het onder alle os-en werkt enzo, misschien is er een gemakkelijker weg ;)
Ik hoop idd ook op een makkelijkere weg :p

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kijk voor diverse shutdown tooltjes ook eens hier ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:09:
Kijk voor diverse shutdown tooltjes ook eens hier ;)
ik denk dat er idd niks anders op zit dan dat ik maar gewoon moet gaan uitzoeken hoe dat ik een van die tooltjes ofzo over het netwerk ken gaan verspreiden...

iig iedereen bedankt nog.
Maar mocht er iemand toevallig op dit topic langskomen met verstand van group policies, ALTIJD WELKOM :)

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ben je niet bang dat users een document bewerken, dan een half uur idlen / ander werk doen, terug naar hun pc gaan en merken dat hun halve dag werk automatisch verdwenen is??

Screensavers kun je trouwens via een policy gaan pushen dus die screensaver hoef je neit overal te gaan installen..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
Yalopa schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:16:
Ben je niet bang dat users een document bewerken, dan een half uur idlen / ander werk doen, terug naar hun pc gaan en merken dat hun halve dag werk automatisch verdwenen is??
daarmee willen wij leren aan de mensen hier dat zij hun docs moeten opslaan, en voortaan zelf hun pc's gaan afsluiten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 08:23 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoals boven genoemd, er zij genoeg domain based remote shutdown proggies.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie is het volledig met KillerAce_NL eens.
Blijkbaar is er dus geen OutOfTheBox GPO hiervoor, en moet je het dus in screensavers e.d. trucks proberen.

En daar is ruim voldoende info over te vinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.