Van map op externe netwerkschijf een Station maken.

Pagina: 1
Acties:

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40
Ik post mijn probleem hier omdat ik er zelf niet meer uit kom.
Ik heb een Netgear router, daar kan dmv een usb aansluiing een externe HDD aangesloten worden. Er zin nu een maxtor 200GB op. Verdeelt over 6 Partities.
Je benaderd de schijf vervolgens in windows door in verkenner iets in deze vorm in te tikken 192.168.1.1. Je krijgt dan een overzicht met mappen op de router.
Vervolgens klik je dan dus op 'share' nu zie je de verschilllende partities. Nu kan ik op een partitie naar mijn keuze klikken. Het hele adres wordt dan iets van 192.168.1.1/share/partition1. Nu is mijn vraag zou ik hiervan ook een station kunnen maken in Deze computer. Deze partities op de schijf worden namelijk gezien als mappen en niet als echte partities, het is dus ook lastig om te zien hoeveel ruimte er nog is op een partitie. (dit komt door de manier waarop Netgear router omgaat met externe schijven etc.)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ehh

net use z: \\192.168.1.1\share\partition1 /persistent:yes

of is dat te simpel?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14
^^ inderdaad.
Of je doet het op de Windows manier: In de verkenner -extra - Netwerkverbinding maken. :)

-

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40
Hey Harstikke bedankt. Dat van netwerkverbinding maken in verkenner werke op de een of andere maar niet. Maar het is nu gelukt dankzij jullie hulp. Bedankt!!