Toon posts:

E-MU 1820 kraakt - IRQ conflicten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een E-MU 1820 en hij heeft eigenlijk nooit echt lekker gedraaid op mijn pc. IK had van alles al geprobeerd na te kijken van het ram tot verschillende slots waar in me kaart zat. Alleen hij bleef het geluid maar kraken en met cubase werken ging dus al helemaal. Niet stukje opnemen en afspelen (krrrrrrraakkkk) en kraaakk en kraaak.

Dus ik had het allemaal al opgegeven en dacht dat het wel zou ophouden met een nieuwe pc kopen, want ik dacht dat er iets mis was met de combinatie creative en mijn computer, want de een andere kaart de live die ik had kraakte immers ook al behoorlijk (was immers langzaam toch naar toe aan het gaan), dus daar zat ik dus op te wachten dat ik daar geld voor zou hebben, maar opeens kreeg ik op een dag (gisteren) een helder idee. Mischien was het een netwerkkaart die er door heen zat te kwekken dat bleek dus te zijn. IK heb vervolgens mijn 3com kaart uitgezet en via een ander netwerkkaart loopt dus nu chello. Het kraken is opeens stukken minder en kan ten minste weer normaal muziek luisteren en flash games spelen. Alleen nu denk ik dat nog af en toe de harde schijf er doorheen loopt te praten of iets anders

IK denk zelf dat het ligt aan een IRQ fout, normaal gesproken moet een geluidskaart toch op IRQ 5 zitten en die van mij zit op IRQ 10. Hoe kan ik dit dan aanpassen in XP ik zie het wel staan bij de eigenschappen van me geluidskaart maar aanpassen lukt voor geen ene meter.

Iemand een idee over dit gehele probleem?