[LDW-401S] Nero ziet Creation CD-RW als 694505x speed media?

Pagina: 1
Acties:

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb thuis dus nog een paar Creation CD-RW's liggen die ik in Nero wou branden.
Ik heb een Lite-On DVD+RW LDW-401S.

Nu wou ik die Creation die van 16x - 24x is om te schrijven gaan branden. En standaard geeft nero aan dat hij hem wil branden met inderdaad een Ultra-hoge brandsnelheid van 694505 speed :?:? 8)7 8)7 .

Nu kan ik ook kiezen om lager dan 16x te branden, maar niet echt tussen dat bereik van die 16 en 24 speed. Nu weet ik dus niet of ik hem wel kan branden of niet. Sloop ik mijn CDbrander er niet mee ofzo?????

Ik wou hem branden die met Nero....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kennelijk worden de CD's verkeerd herkend. Probeer eens een firmware upgrade :)

Verder heb ik de titel verduidelijkt een overload aan vraagtekens uit de topictitel gesloopt. Eentje is echt wel genoeg.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Naar mijn weten kan je cd's altijd branden op lagere snelheden :)

Iig over Nero. Wat gebeurt er als je de tijd opneemt. Want als hij op ultra-hoge snelheid 'zou' branden, zou hij ook ultra-snel klaar zijn ;) Maar ik denk zelf dat het een bug is :)

//edit: probeer eens een ander brandprogramma, maar wel met dezelfde cd's

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 19-11-2004 09:18 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
BalusC schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:14:
Kennelijk worden de CD's verkeerd herkend. Probeer eens een firmware upgrade :)

Verder heb ik de titel verduidelijkt een overload aan vraagtekens uit de topictitel gesloopt. Eentje is echt wel genoeg.
Ik zal eens een firmware upgrade uitvoeren, maar ik meen (weet niet zeker :P) dat dat al een korte tijd geleden gebeurt is.....
En sorry voor die overdreven topictitel. Van zo een raar brand-probleem gaan inderdaad je haren overeind van staan als je toch iets wil fikken en het lukt niet :..... 8)7
Ik wil echt geen risico nemen om hem te branden. waar ik geen tijd nu meer voor heb, omdat ik zo wegmoet... Maar ik zal eens kijken of zo'n firmware update nut heeft ;)..

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2004 09:18 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik zou hem eens testen op die snelheid. ;)
Zijn die CD's aan de buitenkant versterkt met een titanium rand ofzo ;)

Sorry, beetje lollige bui vanmorgen.
Maar inderdaad. FF kijken naar je firmware, en ook ff checken of Nero ook geen update nodig heeft.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Als de CDRWs aangeven 16-24x te zijn, dan zijn het ultra speeds. Dit moeten ze ook juist doorgeven aan de brander zodat die kan weten of het een LowSpeed, HiSpeed of UltraSpeed CDRW is. Elk van die drie soorten CDRW's hebben hun specifieke range van snelheden waar je NIET buiten kunt gaan:

Een Lowspeed is 1x ,2x of 4x.
Een HiSpeed gaat van 4x tot 12x (soms 16x).
Een Ultra speed begint bij 16x en kan op dit moment gaan tot 32x.
Je mag (kan) niet buiten die ranges gaan, want dan ga je je plaat kapotschrijven omdat je een foute schrijfstrategie gebruikt.

In dit geval werkt die herkenning niet optimaal.
Dus zou ik denken aan:
- Firmware upgraden
- Nero upgraden

Het is evenwel ook mogelijk dat er op de plaatjes foute info staat waardoor de brander om de tuin geleid wordt. Dat kun je zelf natuurlijk niet wijzigen.

In principe moet dit wel werken.
Pagina: 1