[2k] Nieuwe mappen heten direct 'nieuwe map'*

Pagina: 1
Acties:

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
Ik heb al een tijd een klein probleempje. Het is niet ernstig maar wel heel irritant.
Als ik met verkenner een map aanmaak, dan komt er automatische een map te staan met "nieuwe map" als naam. Ik kan pas naderhand naam invoeren,
Het stomme is dat alle 11 pc's hier dat hebben. Ik weet dat ze het ooit goed gedaan hebben, maar waar dit door komt? geen idee. Kan ook niets vinden op inet over dit probleem. Weet iemand de oplossing?

alvast bedankt

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Bedoel je dat hij je niet laat kiezen welke naam je wilt? Want default is het "nieuwe map" hoor. Dus niks raars aan.
Of kies jij voor nieuwe map en maakt hij hem meteen aan met die naam? Zodat je elke keer F2 moet drukken of rechtermuisknop -> naam wijzigen om de naam te veranderen?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
DeMoN schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:13:
Of kies jij voor nieuwe map en maakt hij hem meteen aan met die naam? Zodat je elke keer F2 moet drukken of rechtermuisknop -> naam wijzigen om de naam te veranderen?
inderdaad, het laatste. dat is niet echt makkelijk.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, 'probleem' zegt niet zoveel :)

[w2k] Klein maar irri probleem met verkenner ==> [2k] Nieuwe mappen heten direct 'nieuwe map'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gebruik F2 ipv de RMB, werkt al een stuk sneller :Y)

Daarnaast:
Ik weet dat ze het ooit goed gedaan hebben, maar waar dit door komt? geen idee.
Klik je niet per ongeluk te snel? Probeer het eens zonder muis; verkenner - file - new - folder?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
dan krijg je hetzelfde
maakt niet uit hoe je de map aanmaakt. het is meteen een map ->"nieuw map"

dan moet ik het daarna gaan renamen. niet praktisch.

ik heb ook geen idee waar het vandaan komt.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik begrijp volledig wat je meemaakt. Ik heb exact hetzelfde gehad. Alleen had ik het voordeel dat het maar op 1 machine was (W2K server).
Eerst leek het alleen te gebeuren als ik mappen aanmaakte via het netwerk. Later bleek dat het ook via de console gebeurde.
Geen idee wat het had veroorzaakt. Of hoe ik er weer vanaf kwam.
In de loop der tijd is er Window 2003 opgegaan en geen last meer van.

Ik heb het idee dat er een applicatie achterzit, zeker gezien het feit dat ik destijds veel met van die P2P progjes aan het experimenteren was. Opeens had ik er last van. In het begin denk je er niet zo bij na, maar op den duur... :X :X :X

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat voor programma's draai je op de achtergrond? Ik heb ooit eens een vergelijkbaar iets meegemaakt met een app die alleen in de notification area (systray) zichtbaar was, maar die op de een of andere om de zoveel tijd de focus kreeg (nam?).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
op elke pc draait hetzelfde

kwa software niets spectaculairs, office, adobe en macromedia software.
de profiel wordt bij elke restart ververst.
wel is er iets wat volgens mij de focus over neemt.

als je gewoon met rechter muis knopt klikt, zodat je menutje krijgt, maar je gaat wat van boven naar beneden zonder iets aan te klikken verdwijnt het weer, de iconen worden dan zo te zien ook vervest. maar de focus blijft wel op het verkenneer scherm.
Ik vind het allemaal maar vaag.

hieronder een screenshot van de processen die lopen

Afbeeldingslocatie: http://hvweert.snelnet.com/process.jpg

• AngryAngel

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Topicstarter
heeft niemand hier een oplossing voor?
ik krijg er steeds klachten over, maar hoe te fixen?
en 11 pc's opnieuw installeren voor dit probleem is ook zo weer onzinnig. :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je dit probleem overigens met alle gebruikers? Dus ook als je bv. met een administrator account inlogt?

(ik zie trouwens een mshta.exe draaien - dat kan een heel legitiem process zijn maar het is ook soms een carrier voor virussen / exploits) :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zijn de exacte NTFS-rechten op de betreffende mappen ? Als je in de advanced permissions 'Create folders' hebt, maar niet het recht om attributen (zoals naam) te schrijven, zal dit gedrag ook optreden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1