Driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb de volgende hardware:

Asus P4P800-E Deluxe (SATA150 + RAID), RAID Disabled in BIOS
P4 3200
1 Gb RAM (Dual Channel)
ATI Radeon 9800 Pro
360W PSU
1 Maxtor DiamondMax 10 SATA150 200Gb

Ik zie regelmatig event id 11 (source disk) met de volgende melding voorbij komen: "driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D".
De Maxtor disk is reeds vervangen voor een nieuwe, toch blijven de meldingen zich voordoen (bv. bij defragmenteren).

Bij de vorige disk had ik zelfs moeite om XP te installeren. Toen liep hij regelmatig vast met KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR. Tot op heden heb ik dat nog niet ondervonden met de nieuwe Maxtor.

Echter het systeem lijkt niet stabiel. Bij het installeren van een OS in VMWare reboot het host OS compleet met een system error. de KERNEL error heb ik gisteren 1 keer gezien tijdens het setuppen van SP2 in VMWare.

Toch heb ik nog niet het gevoel dat het stabiel loopt. Misschien ergens een driver mbt SATA of ed.

Wie kan mij hiermee verder helpen ?

Verwijderd

Ik kan dezelfde errors genereren met een brakke kabel, rotte drivers, storingsbronnen in de kast, voeding met slechte filtering en een mislukte overklok....

> Opslagmedia & I/O Controllers

Zie ook: http://www.eventid.net/display.asp?eventid=11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 08:58 ]

• WTFox
Disk en kabel zijn reeds vervangen .. dus daar is het niet in te halen.
Wat wel opmerkelijk is is dat het met een 120 Gb van Maxtor niet aan de orde leek te zijn ... dat zou misschien kunnen duiden op PSU probleem ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zou het een voedingsprobleem kunnen zijn als een andere schijf uitstekend werkt? IDE schijven verbruiken allemaal ongeveer evenveel. ca. 7,5W idle en ca. 15W stressed :)

Probeer eens verschillende drivers voor de SATA controller en test de harddisk eventueel met het testtooltje van de schijffabrikant. Zie alsook de FAQ van dit subforum :)

• WTFox
Het zijn geen IDE schijven maar SATA150
Tool van disk fabrikant al lang gebruikt, komt niks uit en daarbij is het al de 2de disk.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik zie regelmatig event id 11 (source disk) met de volgende melding voorbij komen: "driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D".
Dit komt toch ook heel vaak voor bij net ff de verkeerde BIOS/driver combi bij bijvoorbeeld Promise en Highpoint kaarten... Misschien toch eens in de richting van drivers en eventuele BIOS/firmware zoeken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Da's een rotprobleem om te troubleshooten. Heb hetzelfde met mijn pc gehad, hardwarematig was er niks mis mee. Waarschijnlijk een verrotte driver. Ik kon het alleen oplossen met het laatste redmideel: re-install.
Ook Asus boardje b.t.w., maar dan een nforce-variant.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WTFox schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:58:
Het zijn geen IDE schijven maar SATA150
Ze verbruiken dezelfde.
Tool van disk fabrikant al lang gebruikt, komt niks uit
Ok, daarvan zag ik niks in de topicstart terug.
en daarbij is het al de 2de disk.
Er is ook zoiets als pech ;)

Verwijderd

Hangt die SATA schijf aan de intel-controller of aan de promise-controller?

• WTFox
Zover ik het kan beoordelen met de specs van mijn mainboard hangt hij aan de Intel. In ieder geval had ik de Promise RAID uitstaan in de BIOS .. dus dan zal het de Intel moeten zijn.

Heb je hier ervaring mee dan ?

Verwijderd

WTFox schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:29:
Zover ik het kan beoordelen met de specs van mijn mainboard hangt hij aan de Intel. In ieder geval had ik de Promise RAID uitstaan in de BIOS .. dus dan zal het de Intel moeten zijn.

Heb je hier ervaring mee dan ?
Nee, nog niet (bord komt volgende week met een Maxtor Maxline III, of een raptor als die maxline iii nog niet leverbaar is), maar las dat de performance van de promise beter is dat de ICHR5 controller. Dus wellicht het proberen waard?

• WTFox
Kan er een enkele disk op die Promise aangesloten worden zonder RAID te configureren ?

Verwijderd

WTFox schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:53:
Kan er een enkele disk op die Promise aangesloten worden zonder RAID te configureren ?
Lijkt me geen probleem. Werkt hier ook op een fasttrak raid-controller. Span of stripe met 1 disk.

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

ik heb die errors ook gehad, en pc crashen enzo, kon pc geen 10mb laten downloaden s'nachts, of hij crashte!

Oplossing was een nieuwe controller kopen, hij leek wat brak :s

• WTFox
leek wat brak ? is dat dus wel de oplossing geweest ?
Momenteel lijkt het probleem zich bij mij beperkt voor te doen. Echter kan ik bv. geen VM's installeren, dan loopt ie zeker vast. Wellicht kan dat iets te maken hebben met een driver van de Intel.

Ik ga in ieder geval eens proberen het spulleke op de promise aan de gang te krijgen. Ik twijfel over de intel drivers.
Pagina: 1