Geen Force Feedback in NFSU2?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gisteren heb ik NFSU2 gekocht, samen met een Logitech Wingman Force GP stuursetje. Alles werkt prima, behalve dat ik het idee heb dat dit spel amper of geen gebruik maakt van Force Feedback. Op de website van EA staat er niks over. Maar als ik bijv. F1 Challenge '99-'02 speel, voel ik het stuur echt hobbelen enzo, veel heftiger als in NFSU2, zelfs op medium.

Ik start de spellen op via de Logitech Gaming Software, maar ook de instellingen die ik hier in doe lijken niet veel effect te hebben.

Ondersteunt NFSU2 geen FF, of doe ik iets fout? Uiteraard staat FF wel aan in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-06 23:31
Probeer het eens zonder de profiler software. Ik ben altijd te lui om dat op te starten maar het werkt wel. En je voelt trouwens alleen trillingen als je over de stoep rijdt of over tegels. Niet wanneer je tegen auto's botst of als je paaltjes raakt>was in deel 1 wel het geval, erg jammer.

-edit-

Heb je al geprobeerd de nieuwste profiler te downloaden van de site van logitech? Wil ook nog wel eens helpen. Maar zoals ik al zei, werkt het bij mij ook zonder.

[ Voor 25% gewijzigd door B-Bandit op 19-11-2004 08:49 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik had al een Rumblepack, en pas mijn PC opnieuw geinstalleerd, dus de laatste Gaming Software stond er al op. 't Was een kwestie van inpluggen en gaan.

Opstarten zonder die software heb ik ook al geprobeerd, maar geen resultaat.

Ik hou het maar op gebrekkige ondersteuning van NFSU2 dan. Een vriend van me met een Logitech MOMO stuurtje merkte ook niks van Force Feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Naja, ik heb een paar dagen geleden zonder FF (kan je uitschakelen in menu) gespeeld ivm geluidsoverlast om 12 uur s'avonds. En het verschil is zeer miniem... Zoals ik al zei, je voelt het alleen als je over de stoep rijdt. Eigenlijk niks bijzonders en helemaal geen gemis. Je kan wel proberen in het menu van nfsu de de sterkte van de FF aan te passen om maximum ofzo (ik kriijg al lamme armen na een potje driften op medium FF). Dat kan je volgens mij vinden onder gebruiker>force feedback

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Oh, wacht eens even, dat menu heb ik gemist denk ik. Ik heb alleen de optie gevonden om FF aan of uit te zetten. Dus in het gebruikers menu kun je de sterkte instellen? Ga ik dat ff testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ook kun je met de profiler software, de sterkte van de FF aanpassen en ook de centreerveer aanzetten, alsmede het niet melden van gecombineerce pedalen (zodat je kunt remmen en gasgeven tegelijk ).

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 00:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

hey, hoe komt het dan dat jullie nauwelijks force feedback voelen? Mijn Thrustmaster Ferrari Force Feedback kan behoorlijk schudden, het stuur klapt om bij een botsing en ik voel het stuur trillen als ik over een stoep heenrijd. Ik vond de force feedback perfect, beter dan in U1..

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
mentalmadnizz schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:03:
hey, hoe komt het dan dat jullie nauwelijks force feedback voelen?
Goeie vraag! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

uuuh nou ik zet hem zelfs af en toe uit / trek ff het power stekkertje los want ik rammel bijna uit mun playseat bij sommige circuits. mijn bovenarmen zijn al dubbel zo groot geworden tijdens dit spel :) ik heb trouwens ook gewoon de logitech wingman met ff dus :) en speel de pc versie. Geen profiler maar gewoon in game ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
OK, nu moet ik het ook ff gaan testen, want ik heb best wel spierpijn in mn bovenarmen :9, en dan ff met FF op max.
Nu ik erover nadenk, is mn stuur een aantal keer van mn bureau losgeschud, maar toch vind ik het niet beter dan bij nfsu 1. Want daar voelde je ook "details", nu voel je alleen nog de wegtrilling.

edit 1:Ok ff gekeken. Als je bij opties>player/gebruiker(weet niet meer)>stuuropties en dan kan je de sterkte instellen

edit2: het was dus geen van beiden(player/gebruiker) maar speler 8)7.

edit3: ok ik verander mijn mening, FF zit wel snor in deze game, maar de klemmen van mijn stuur zijn te zwak om dat aan te kunnen :D

[ Voor 44% gewijzigd door B-Bandit op 19-11-2004 15:23 ]

Pagina: 1