Toon posts:

wie weet dit (wel zeker weten!!) 133 mhz cpu of 100 mhz mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
wie weet dit (wel zeker weten!!) 133 mhz cpu of 100 mhz mobo:
dus een 133 fsb cpu op een 66/100 mhz mobo plaatsen. is die cpu dan backwards compatible? multiplier is fixed oke, maar gaat de cpu automatisch draaien op fsb van het mobo. heb nog een antieke compaq deskpro en sff, met een celeron 466 (66 mhz x 7). hij ondersteund maximaal celeron's tot 533 mhz (8,5 x 66). hij draait ook p3's op een 100 mhz bus, dus lijkt mij max 8,5 x 100. nu is er niet meer aan cpu's te komen die op 100 mhz draaien (althans een beetje goedkoop), maar genoeg cpu's met een multiplier van 8,5 x 133 mhz.... zal dit werken op mijn deskpro

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja dit zal gaan werken... Waarom zou het niet werken eigenlijk? :?
Is toch ook zo bij geheugen... ;)

Enigste waar je wel op moet letten is de socket die gebruikt word, aangezien een P3 850 MHz volgens mij een andere socket heeft, dan een Celeron 466
(De Celeron is denk ik Slot A, en de P3 is misschien socket370 (als ik me daar niet in vergis)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
wat let jou om het niet gewoon te proberen? Als de voltages hetzelfde zijn, de multipliers en als ie daarbij in de socket past..

If it aint broken, tweak it!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De aangegeven snelheid van de CPU is gewoon de fabrieks-gegarandeerd maximumsnelheid. Dus het zal gewoon werken. Met een beetje basiskennis had je dit zelf ook wel kunnen bedenken B)

En kies in het vervolg eens een normale topictitel :/

Dit topic is gesloten.