[Erv./Gez.] Weblog software met gallery, aanbevelingen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 08:49
Ik ga 3 december naar de Verenigde Staten. Nu vraag ik me af of hier mensen zijn die tijdens hun vakantie een log hebben bijgehouden voor familie en vrienden.

Welke software is je het beste bevallen? Eigenlijk moet het beste wel simpel zijn. Ik hoef geen complete CMS systemen zoals Mambo etc... dat is veel te uitgebreid. Het moet een soort van dagboek zijn waar ook een gallery in zit...

Had al ff gezocht maar niet iets leuks kunnen vinden..

iemand?

Thanks...

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 07:15

• XL79
thx..maar verder geen ervaring dus...

Zit net ff op de site van Nucleus te kijken...

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 07:15
Laat ik zeggen dat het een prima site is en dat ie prima werkt.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

WebLog software voor op vakantie ==> [Erv./Gez.] Weblog software met gallery, aanbevelingen?

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 16:42

Dries Arnolds

*bling bling*

Ik kan je Pivot aanraden. Het wordt gemaakt door Nederlanders en zit goed in elkaar. De versie die ik een paar jaar geleden gebruikte had geen gallery, maar misschien is die inmiddels toegevoegd. Anders zijn er ook extensions (een soort plugins) die je verder zouden kunnen helpen. http://www.pivotlog.net/

• XL79
thx G33RT, ok thx... zal Pivot eens onder de loep nemen. Een link naar een externe Gallery is snel gemaakt.

[ Voor 85% gewijzigd door XL79 op 19-11-2004 08:32 ]

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik zweer bij WordPress (www.wordpress.org). Onder andere door de zeer simpele installatie (5 min) en de nette xhtml die het systeem (in elk geval met de default templates) genereert. Ook is er een heel actieve developers-community rond WP, waardoor er veel handige plugins zijn (waaronder een soort gallery).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dennismaus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:27:
Laat ik zeggen dat het een prima site is en dat ie prima werkt.
Toch vindt ik die argumentatie nog niet echt sluitend. Naast het feit dat ik het posten van slechts URL's in een topic als dit niet erg positief vindt is in je tweede post ook weinig concrete informatie te vinden over je ervaringen. Wat is 'een prima site'? Wat is 'prima werken'? Licht eens toe waarom je zo tevreden bent over deze site :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als het voor een vakantie o.i.d. kan je naar mijn idee het beste gebruik maken van Waarbenjij.nu. Hiermee kan je ook automatisch e-mails e.d. laten versturen.

Verder kan je ook het één en ander doen middels blogger.com, daar heb je gewoon homepage ruimte voor nodig bij een provider aangezien blogger middels FTP weer statische pagina's naar die server upload...

• XL79
Dat is een goeie Spider.. gewoon een URL is nietszeggend. Terwijl ik ook op zoek was naar een stuk ervaring.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

XL schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:59:
Dat is een goeie Spider.. gewoon een URL is nietszeggend. Terwijl ik ook op zoek was naar een stuk ervaring.
Ja, maar wat zijn je criteria? Heb je een server die PHP, MySQL ondersteund? Wil je het gewoon statisch hebben (zoals blogger bijvoorbeeld) of wil je gebruik maken van online tools zoals web-log. Overigens zijn er in die laatste categorie ook nog diversie tools op: weblog.pagina.nl te vinden. Met iets meer informatie zouden we je nóg beter kunnen helpen :)

• XL79
Goed, een aantal criteria.

- Niet te veel poespas a la Mambo. Mambo is mooi maar veel te uitgebreid om een simpel dagboekje bij te houden en foto's te uploaden.

- Het moet een omgeving zijn waarop autorisatie mogelijk is.

- PHP prima. MySQL ook

- Bij het installeren moet het niet zo zijn dat ik bepaalde dirs nog moet chmodden omdat ik dat niet kan doen bij mijn provider (dEHeeg)... beetje jammer is dat wel. Dan kan ik het wel lokaal gaan hosten maar ik weet niet of de laptop die ik gedurende die periode aanzet wel zo bedrijfszeker is. Heb bijvoorbeeld het fotoboek Gallery geinstalleerd maar met geen mogelijkheid er foto's op kunnen uploaden... (dat terzijde)

- Laagdrempelig template ontwerp

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Nakebod

Nope.

Verder geen ervaring met weblog dingen, maar even over chmod: neem aan dat je via ftp je files erop zet, een beetje ftp client kent wel de chmod commands.
Lijkt me sterk dat chmod geblockt wordt bij deheeg zelf :)

BTW, xs4all, moet je dan uiteraard wel abbonee van zijn neem ik aan, biedt tegenwoordig ook iets van blogs aan. Geen idee of het wat is, en dan ook nog of je xs4all member bent, of iemand kent waarvan je user/pass mag gebruiken voor een blog :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• XL79
ik ga nu ff kijken naar

JetboxOne
PhPWcms

Verwijderd

hm , je kan toch mambo neerzetten en deze strippen,
zodat je maar 1 categorie overhoud, hier kan je lekker in bloggen.

Voordeel van Mambo is dat b.v. Gallery ( http://gallery.sourceforge.net/ ), ermee te
integreren is.

• XL79
heh dat zei een collega van me ook... thanks... :D

Mambo dan maar... en gallery
Pagina: 1