Kabel connectie is opeens triest.

Pagina: 1
Acties:

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Hey,
Ik draai alweer een paar weken met m'n nieuwe systeem, maar sinds ik die heb is mijn verbinding met Sonera bedroevend traag.

Ik probeer uit te veugelen of het probleem aan mijn kant ligt of bij Sonera.
Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

BVD.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Heb je je 'oude' systeem nog? Probeer anders een bij mensen in de buurt te vragen of zij er ook last van hebben.
Het is makkelijker om vanaf die kant te werken dan ervan uit te gaan dat het bij jou fout zit.... ;)

Verwijderd

moet je gewoon effe pingen naar startpagina. Als dit slechte resultaten oplevert, dan ligt de traagheid aan de kant van Sonera.

ping www.startpagina.nl en check dan de "ms".

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Damn... ik slaap echt nog.. Das idd makkelijker ;).

Verwijderd

Achja, ik werd ook net op het juiste moment wakker ;)

• 4tune
Ja, leuk bedacht.
Maar wat zijn de referentiewaarden?
Die weet ik echt niet uit mijn hoofd.
Bovendien, bij het ping naar de startpagina krijg ik om de zoveel keer een timeout, die ik ook niet kan plaatsen.
Deze methode is niet genoeg, helaas.

Verwijderd

Dit vind ik echt de beste methode om te kijken hoe snel je verbinding werkelijk is. Een normale "score" met kabel is een max. van 30-50ms. Het is vrij lastig een max. toe te kennen, maar dit is wel een richtlijn. Als je time-outs krijgt..ligt dit toch aan Sonera.

• 4tune
Bedankt voor de reply's.
Maar die methode is echt onvoldoende.
Als je te maken hebt met packet loss door een configuratie die niet deugd is het versturen van een standaard ping commando (32 byte's) niet genoeg om eventuele problemen te achterhalen.

Ik ben er ondertussen, al is het op een andere manier, achter dat het aan Sonera ligt. :(
Pagina: 1