[Toetsenboard] Hoe krijg ik de aanslag weer als normaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
Ik heb dus zelf 8)7 cola over mijn toetsenbord gemorst. Snel schoongemaakt natuurlijk maar nu zijn er een aantal knopjes die het wel doen, maar de aanslag is niet echt lekker meer. Ik heb de knopjes inmiddels even eruit gehaald en wat geblazen en goed schoongemaakt maar de rare aanslag blijft. Ik heb btw een logitech toetsen bord en daarvan een van de goedkoopste.

Verwijderd

tsja, water.
het blijft een risico maar: Toetsenbord loskoppelen, goed spoelen met water en ZEER goed laten drogen. En jezelf ervan verzekeren dat er geen water meer inzit als je het aansluit !!!!!!!! EIgenlijk moet je dit gelijk na het morsen doen. Kan zijn dat je de troep er niet zomaar uitspoelt. Of dit trucje met de moderne toetsenborden nog goed gaat weet ik niet, maar bij de oudere tikplankjes ging het prima.

In Cola zit namelijk suiker, en die zorgt nu voor die rare aanslag.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 00:57 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:06

Cyphax

Moderator LNX
Cola wordt plakkerig, is dat het probleem? Aan blazen heb je niet zoveel dan :P
Dus goed schoonmaken (toetsen eraf). :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Je kan ook bij dat water een milde zeep doen, wil ook nog wel eeens helpen. Cola gaat plakken en zorgt voor een vreemde aanslag.

Meh ...

Verwijderd

Helemaal openschroeven, tot je alleen nog maar onderdelen hebt. Dan alles in een bak warm water met dreft. Even boenen (voorzichtig met eventuele 'koolstof' contactpunten) en dan afspoelen, wederom met warm water. Drogen met de fohn. Kloar.

/me heeft wel eens toetsenborden in de vaatwasser gezet, gaat ook prima.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lt. Marx schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:52:
Ik heb de knopjes inmiddels even eruit gehaald en wat geblazen en goed schoongemaakt maar de rare aanslag blijft..
Bedoel je trouwens een aanslag als in plekken, of dat de toetsen niet lekker terugspringen?

Mijn tip: warm water met schoonmaakazijn, succes :)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:39

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Topicstarter
niet lekker terugspringen, bedankt allemaal ik wist niet dat jullie allemaal zo huiselijk waren :D Maar ik vind het wel relaxed

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Vaatwasser??? :+
Anyway... ik heb wel eens gehoord dat iemand z'n USB tobo had gespoeld met water.. en toen wassie dood... (R.I.P. tobo... :( )

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 00:57:
Helemaal openschroeven, tot je alleen nog maar onderdelen hebt. Dan alles in een bak warm water met dreft. Even boenen (voorzichtig met eventuele 'koolstof' contactpunten) en dan afspoelen, wederom met warm water. Drogen met de fohn. Kloar.

* Svennos86 heeft wel eens toetsenborden in de vaatwasser gezet, gaat ook prima.
dat heb ik ook wel eens gedaan, maar dan alleen de plastic dingen zoals de cover en de toetsen. Wat ik aantrof toen ik de vaatwasser weer opendeed, was een hompje gesmolten plastic... :( >:)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Svennos86 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 15:44:
[...]

dat heb ik ook wel eens gedaan, maar dan alleen de plastic dingen zoals de cover en de toetsen. Wat ik aantrof toen ik de vaatwasser weer opendeed, was een hompje gesmolten plastic... :( >:)
Verkeerde wasprogramma gekozen ;) :+

Verwijderd

Heb ik verscheidene keren gehad [die ezel he]. Uit elkaar halen, de folie met spiritis reinigen, het toetsen bord (zonder folie en electronica_ gewoon in de afwasteil. goed drogen en alles weer in elkaar, klaar
Pagina: 1