Toon posts:

[nieuw modem casema] krijg geen ip van dhcp modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.
Ik heb vanavond de hele avond geprobeerd om internet via de kabel werkend
te krijgen. Ze hebben een downgrade gedaan en kregen een ander modem toegestuurd (motorola eurodocsis) , eerst hadden ze een com21 (werkend).
Nu heb ik het nieuwe modem geinstalleerd (eurodocsis) maar het probleem is dat de pc geen ip adres krijgt van het modem (dhcp). In het begin zie je `m een tijdje proberen in het netwerk icoontje een verbinding te krijgen rechtsbeneden maar daarna staat er "beperkte of geen verbindings mogelijkheden" Ik heb al gebeld met helpdesk en modem is geactiveerd en alle instellingen nagelopen die waren goed. Het ligt aan de verbinding tussen het modem en de pc. De 4 lampjes waaronder 'online' branden op het modem , en ander oranje lampje pc/activity knippert constant. Ik heb een andere kabel en netwerk kaart geprobeerd maar blijf het zelfde probleem houden. Wie weet wat er mis kan zijn :?

Verwijderd

Probeer eens in je modem in te loggen via het volgende ip adres:

http://192.168.100.1/config.html

En kijk of er een vinkje staat bij Enable DHCP Server. Deze zou aan moeten staan.

Als je al niet eens in je modem kan komen ligt het misschien aan de netwerkkabel, of kaart, en misschien wel de modem.

edit: sorry kaart en kabel had je al geprobeerd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 10:16 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

heb je al gekeken of je netwerkkaart uitgeschakeld staat????

[ Voor 65% gewijzigd door racoon op 19-11-2004 11:59 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??