Toon posts:

[XP-SP2] Volumeregeling soms veel minder balken na boot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met de geluidkaart van me Acer Apsire 2012WLCi normaal als het geluid het doet zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bebrowsed.nl/sound_normal.jpg

Maar soms als de pc opstart doet het geluid het ineens niet en dan zie ik alleen dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.bebrowsed.nl/sound_error.jpg

Dan moet ik eerst de pc afsluiten (opnieuw opstarten helpt niet) en dan weer aanzetten en dan is die weer normaal en doet die het weer.

Ik heb al 3 keer windows er opnieuw opgezet en de nieuweste drivers geinstalleerd dus ik weet het niet meer.

Bij het bedrijf waar ik hem kost wisten ze ook niet hoe het kwam of hoe je het kan oplossen.

Misschien weet iemand het hier, ik hoop het.

alvast bedankt,

Gr. Erwin :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zitten er misschien twee geluidskaarten in? Een pci en een onboard bijvoorbeeld een AC97?

Kan je in dit venster bij options > properties geen ander apparaat selecteren ? Of met options>properties de extra kolommen selecteren? En in het control panel bij 'Sounds and Audio Devices' 'use only default device' aanzetten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welk OS gebruik je? Dan kan dat in de titel gezet worden - zie ook de WOS policy :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows XP Pro sp2 NL

En neen heb geen twee geluids kaarten, het is een laptop dus pci kaart zal niet gaan :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Raar geluid probleem ==> [XP-SP2] Volumeregeling soms veel minder balken na boot

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat me niet om die balken maar om dat me geluid het dan niet doet

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Hoe ziet de afdeling geluid eruit in je apparaatbeheer onder beide situaties: is de naam van je audio-device hetzelfde, staat er ergens een niet-herkend apparaat?

Windows is exiting. Is this OK?

Verwijderd

Topicstarter
hetzelfde

het gekke is ook als me geluid dus niet werkt me pc bij alles happert telkens en vet traag is dus er iets waardoor dat allemaal komt het zit niet in de geluidskaart ofzo denk ik

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verandert de Hardware naam in Apparaat beheer ook?

I am the great Cornholio!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Als ie ook om de haverklap gaat haperen en zo, moet je misschien eens ff goede chipset drivers installeren?

Het zou anders wel eens een hardware probleempje kunnen zijn (Mobo/chipset)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste chipset drivers geinstalleerd, en nee in apparaat beheerd veranderd de naam niet

ik dacht dat het misschien lag aan norton antivirus 2005

Verwijderd

Topicstarter
het lag niet aan norton :(
Pagina: 1