Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asus A7N8X-VM/400 "Gaten om de socket mod"

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt een hele uitdaging te zijn een micro-ATX moederbord te kopen in Nederland, welke beschikt over een NFORCE2 chipset, en gaten rondom de socket. Sterker nog, deze blijkt niet verkrijgbaar te zijn hier, na enig onderzoek gedaan te hebben bleken alleen epox en chaintech ze te hebben, helaas waren deze niet in de Benelux te krijgen.
Alternatief, de ASUS zo dachten wij, had ook gaatjes, foto's die je op internet vindt van dat bordje doen je toch echt vermoeden dat er gaatjes zitten. Dus vol goede moed een A7N8X-VM besteld bij informatique, dat was de enige redelijke leverancier in de buurt, en ik heb goede ervaringen met die lui (alleen maar goede ervaringen eigenlijk).
Enige teleurstelling, na het ontvangen van het bordje bleek het een A7N8X-VM/400 te zijn, welke dus GEEEEEEEN ddr400 ondersteund, een tegenvaller, maar de PC van mijn maat stond al te lang op non-active, dus we besloten de drol door te slikken en gewoon aan de gang te gaan. Toch wel een min punt voor Informatique, eerste die ik tegengekomen ben hoor, daar niet van.

Voor de duidelijkheid, dat bordje heeft dus GEEN gaatjes rondom de socket, er zitten alleen voorbewerkte plaatsen waar de gaatjes zouden horen te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Geen%20gaten%20alleen%20voor%20bewerkt_small.jpg
Er vanuit gaande dat er geen banen/bedrading onder deze voor bewerkte plaatsen doorlopen, zijn we gaan boren. Immers waarom voorbewerken als je er dan niet in kan boren??? Ach jah je weet het natuurlijk nooit 100% zeker, het is en blijft Asus *cough*.
Eerst even testen hoe het boren gaat in een mobo, aangezien we dat nog nooit eerder gedaan hadden, het waarschijnlijk door oververhitting overleden shuttle mobo was een mooi test slachtoffer :P:
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Test%20ritje_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Arme%20shuttle_small.jpg
Mooi testrit geslaagd, eerste keer liep de boor weg, dus we hebben even gloednieuwe 1mm en 4mm staal boren gescored (waar je normaal gaten mee in aluminium boord, dat had ik n.l. bij de hand, aangezien mijn paps een aluminium raam- en deurkozijnen bedrijf heeft, volgens mij gewoon standaard staal boortjes hoor)
Alles of niets:
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/DRILL%20TIME_small.jpg
En het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Klaar%20met%20boren%20van%20gaten_small.jpg

Dus operatie geslaagd, nu kijken of de patient er ook zo over denkt. We hadden het bord nog niet eens getest voor het boren, stom eigenlijk want je weet het nooit het met ASUS }). Anyways, vol trots konden we nu de Zalman 7000 CU op de AMD Athlon 3000+ monteren. En geloof het of niet, maar deze mooie AMD draait nu soepeltjes rond de 40 graden in een mooi A-Open H450B kastje.

Voor de liefhebbers, hier nog een filmpje met wat actie 8)7 is ongeveer 7MB, is met een foto camera opgenomen, en daarna gedivxed dus verwacht geen DVD kwaliteit :) klikken maar

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
En wat is nu het nut van die gaatjes dan, ik snap je idee niet helemaal maar dat kan aan mij liggen 8)7

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 09:40

Wietse

¯¯¯¯¯

CreativeMind schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:25:
En wat is nu het nut van die gaatjes dan, ik snap je idee niet helemaal maar dat kan aan mij liggen 8)7
De koeler vastzetten? :) ziet er goed uit trouwens, heb zelf de versie van dit mobo waar wél gaten inzitten.

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry haha, nou we wilde de Zalman 7000 erop hebben, dat is een nogal forse koeler, welke je met schroeven moet bevestigen aan je moederbord. Daar zijn dus normalitair speciaal al gaten voor aanwezig, in het geval van micro-atx, blijkt dat echter een ander verhaal |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/hsf-z7000/z70001.jpg

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hmm, heb de mod wel eens eerder bij DOC zien langskomen... Een maat van mij (Micr0mega) kon eens geen passende schroefjes vinden voor zn videokaart (Geforce FX 5700 ofzo, toen state-of-the-art). Kwam ie maandag mooi op school vertellend dat het boren (verruimen) van de gaten in zn videokaart was gelukt en wij hadden allemaal zoiets van OMG... nuts...

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Als ik zo die gaatjes bekijken vraag ik me echt af of die zalman wel gaat passen, de gaten zitten voor mijn gevooel veel te dicht tegen de socket.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

_/-\o_ No guts, no glory.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik heb een gigabyte bordje ook mATX socket A zonder gaten.
Ik gelijk kijken of hier ook reeds mogelijke gaten zaten.
Veel elctronica en zo maar mogelijke gaten :( ho maar.
At Math2k in de startpost geeft hij aan dat het lekker draait dus de gaten zitten precies goed!

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zal wel één of andere bracket biju die Zalman zitten.
Maaruhm, vet! zo'n big-ass koeler op zo'n mobo'tje })
Leuk gedaan bejaarde ;) :P

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 19-11-2004 09:47 ]

Gabriël AM5

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:39

Rmg

Math2k schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:23:
Als ik zo die gaatjes bekijken vraag ik me echt af of die zalman wel gaat passen, de gaten zitten voor mijn gevooel veel te dicht tegen de socket.
Hij zit er al op zei de ts :+

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 22:41

BoAC

Memento mori

Ik heb een dergelijk bord dus ook (zie sig) maar ik ben bang dat dan de koeler tegen de voeding aan komt in mijn kast dus blijf ik bij de standaard koeler :'(

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Amen d:)b

Ik had er trouwens bij het boren een stofzuiger of een stevige magneet oid tegen rondvliegend metaalslijpsel naastgehouden (ik was er sowieso nooit aan begonnen, maar dat is een ander verhaal :P), dat spul wil je niet over je mobo strooien. Mooi dat het goed is gegaan, maar misschien toch een handig plan voor de volgende keer?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je je boor niet te hard rond laat draaien, en vette boortjes gebruikt, komt het boorsel, (wat voor het grootste deel gewoon mobo spul is, alleen het top laagje is koper/tin), netjes in een hoopje om de boor te liggen. Dan pakt men de stofzuiger, en zuig je de hoopjes weg haha, daarnaa nog ff goed blazen :)

Voor de geintressseerde, er zit nog een halve cm ruimte tussen de cooler en de voeding, dus het past, ik maak nog wel een foto van de binnenkant, hij moet toch nog open... 3com kaartje erin en een card-reader.

En jah die zalman komt met een heel setje beugeltes etc zodat je de cooler op Socket 462 (A)/754/939/478 kan monteren, prachtig coolerje dus

Eind Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Het%20kassie_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://145.99.247.2/Lucas%20Mobo/Koeler%20zit%20erop_small.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 20:40 ]

Verwijderd

ehm... die gaatjes waren er all...

door t soldeerbad zijn deze alleen volgelopen...
je kan dus beter een soldeerbout warm maken en met een tinzuiger of lytze t tin weghalen...

om nou in je mobo tegaan boren.....

Verwijderd

Topicstarter
Das dus niet waar.... alleen bovenste laagje is tin over een stukje koper, daaronder is het gewoon PCB... kijk maar naar het hoopje boorsel op de foto ;)

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wow cooler bijna even groot als mobo :D. Leuk gedaan verder :)

[ Voor 70% gewijzigd door Micha op 19-11-2004 23:00 ]

Verwijderd

quote:Dus operatie geslaagd, nu kijken of de patient er ook zo over denkt. We hadden het bord nog niet eens getest voor het boren, stom eigenlijk want je weet het nooit het met ASUS . Anyways, vol trots konden we nu de Zalman 7000 CU op de AMD Athlon 3000+ monteren. En geloof het of niet, maar deze mooie AMD draait nu soepeltjes rond de 40 graden in een mooi A-Open H450B kastje.

Het blijft ASUS |:( Dat is HET merk man:s en BTW Asrock heeft ook allemaal gaten rond de sockets en ik heb er nog nooit 1 probleem mee gehad.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:48:
quote:Dus operatie geslaagd, nu kijken of de patient er ook zo over denkt. We hadden het bord nog niet eens getest voor het boren, stom eigenlijk want je weet het nooit het met ASUS . Anyways, vol trots konden we nu de Zalman 7000 CU op de AMD Athlon 3000+ monteren. En geloof het of niet, maar deze mooie AMD draait nu soepeltjes rond de 40 graden in een mooi A-Open H450B kastje.

Het blijft ASUS |:( Dat is HET merk man :? en BTW Asrock heeft ook allemaal gaten rond de sockets en ik heb er nog nooit 1 probleem mee gehad.
Dacht ook dat Asrock onder merk van Asus is ;). De nog meer budget kant zeg maar :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
Gaten boren in een splinternieuw mobo _/-\o_
Deze heeft mijn broertje.. nForce2-400en microATX en gaten, maar nergens meer te krijgen.
http://www.leadtek.nl/nts...ject=WinFast%20K7NCR18DLM

Verwijderd

Netjes gedaan :) Je had natuurlijk die beugel er ook op kunnen lijmen. MAar toch :P

Maar dat van die garantie meen je toch niet echt he!? Dat wat je in het filmpje zei!? Na het boren van die gaten, als hij het dan niet doet, terug sturen?:/

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:20

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 09:52:
Netjes gedaan :) Je had natuurlijk die beugel er ook op kunnen lijmen. MAar toch :P

Maar dat van die garantie meen je toch niet echt he!? Dat wat je in het filmpje zei!? Na het boren van die gaten, als hij het dan niet doet, terug sturen?:/
Humor is aan jou duidelijk niet besteed :o

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
heb je toevallig een aopen qf50a kast? lijkt er nogal op namelijk.

edit: niet dus, 2x 5 1/2 bays in plaats van 4

[ Voor 28% gewijzigd door Jazzle op 20-11-2004 15:20 ]

Verwijderd

sphere2 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:02:
[...]

Humor is aan jou duidelijk niet besteed :o
:+ nee idd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha, Ik meen dus WEL dat ASUS gewoon troep is :) dat even voorop haha, geef mij 1 geldige reden om gaten voor te bewerken en ze niet uit te boren? Echt de zoveelste idioote asus actie, maar goed, ik heb tijdje part time in een computer zaak gewerkt, en daar dealde ze asus, nu was ik er al geen voorstander van, maar de RMA plank daar heeft me over de rand geholpen.

Jah die cooler is net zo groot als 1/4 van het bord :P vet he haha. Dat leadtek bord had idd misschien nog wel een optie geweest, hoewel ik het niet ben tegengekomen in nederland tijdens mijn zoektocht, my bad prolly. In iedergeval boekt die bak vet hard toch }) haha. Divxed nu 12 fps ipv 4 fps op het shuttle bordje (toen draaide de cpu ook op 1700mhz, dus wel wat terug geclocked), flinke verbetering :)

Ohja de kast is een A-Open H450B echt de mooiste Micro-ATX kastjes die ik tot dusver gezien heb, bouwt giga snel, kan overal prima bij, echt een toppertje!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 15:28 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:26:
Haha, Ik meen dus WEL dat ASUS gewoon troep is :) dat even voorop haha, geef mij 1 geldige reden om gaten voor te bewerken en ze niet uit te boren? Echt de zoveelste idioote asus actie, maar goed, ik heb tijdje part time in een computer zaak gewerkt, en daar dealde ze asus, nu was ik er al geen voorstander van, maar de RMA plank daar heeft me over de rand geholpen.
Het spaart weer een paar cent om die gaten niet te boren, waarschijnlijk hebben ze dat bedacht nadat ze die pads al in het ontwerp hebben gezet en hebben ze het ontwerp niet veranderd om bepaalde redenen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
De gaten om het mobo aan de kast te monteren zijn ook uitgeboord, het gaat om dezelfde grote, dus dezelfde boor, dus dan moeten er 4 gaatjes meer in, in massa productie spaar je dan misschien 1 eurocent uit per mobo! Ik denk dat de gaatjes toch wel zekere meerwaarde opleveren, dus die 1ne eurocent uitsparen.... beetje vreemd.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Zo'n gat zal niet veel kosten, maar 1 eurocent is wel weer erg weinig, een gat boren kost veel tijd in verhouding tot andere dingen.
Denk nou eens na hoeveel mensen die gaten überhaupt gaan gebruiken bij een micro-atx moederbord, dat zijn er heel erg weinig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:17

Thandor

SilverStreak

In het filmpje wordt gezegd (aan het einde) : dan downloaden we het filmpje wel weer een keer op internet.

Is het niet, dan uploaden we het filmpje wel weer een keer op internet ? :+ .
Of nog beter : dan uploaden we het filmpje wel weer een keer op de server ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

downloaden ZE het filmpje wel weer een keer op het internet ;)

Gabriël AM5

Verwijderd

jah asrock is een dochterbedrijf van Asus..maar ik gaf alleen aan dat elk asrock mobo gaten rond de socket heeft. Ik heb zelf de K7S41 en hij werkt perfect ondangs het feit dat het een SIS mobo is 8)7

En hoeveel mensen gebruiken de gaten op een micro atx mobo: eigelijk allemensen die modden en een wc mod maken die heel klein moet zijn. zelf post ik hier binne kort mijn server(wederom een micro atx :9 )

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 11:42 ]

Verwijderd

No guts, no glory, no holes, no story 8)7

• themaxter
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Ik heb een tijdje geleden ook lopen zoeken naar een mATX mobo, met gaten rond de socket. Ik wilde persee sata (ivm mijn hd's) en kwam toen op dit mobo uit:

DFI KM400-MLV

Je durft wel iig. Ik had het niet gedaan, zeker niet voordat je m getest hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen heeft dat DFI bordje dus geen NFORCE chipset, maar een VIA chipset, we wilde wel graag de NFORCE, vanwege de performance...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 19:20 ]

Pagina: 1