[Alg.] Kan bestand niet openen na wijziging naam*

Pagina: 1
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 14:44
Hallo mensen,

Ik heb een probleempje, als ik bestanden op mijn computer een andere naam wil geven krijg ik een waarschuwing. Deze gaat als volgt:

Naam wijzigen

Door het wijzigen van de extensie wordt het bestand mogelijk onbruikbaar

Wilt u de extensie toch wijzigen?

Ja/nee

:(

Als ik nee klik blijf het bestand dezelfde naam houden (bijv. een .doc bestand) en kan ik er nog gewoon in komen, maar als ik Ja klik dan wijzigt hij wel de naam, maar kan ik het bestand niet meer openen. Omg?

Hopelijk heeft iemand een oplossing,

alvast bedankt,

Maarten..

(ps iemand die weet met welk commando je een plaatje kan invoegen?)

www.maartenlangelo.nl

Anoniem: 62809

Je kunt een bestand wel hernoemen, maar dan moet je wel de extensie laten staan. ;)

Dus volgende keer als je weer zo'n waarschuwing krijgt, gewoon op "Nee" klikken en dan zorgen dat je alleen de naam van het bestand, dus alles wat vóór de punt "." komt wijzigt. :)

Om het bestand die je hebt gewijzigd weer te kunnen openen moet je de originele extensie er weer achter plakken, dus in jou voorbeeld zou dat .doc zijn.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit :)

Error bij naam wijzigen van "een" bestand!?!? ==> [Alg.] Kan bestand niet openen na wijziging naam

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33
Idd, je kan toch ook gewoon als het een doc bestand is .doc erachter zetten ofnie?

• Maarten L
Anoniem: 62809 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:38:
Je kunt een bestand wel hernoemen, maar dan moet je wel de extensie laten staan. ;)

Dus volgende keer als je weer zo'n waarschuwing krijgt, gewoon op "Nee" klikken en dan zorgen dat je alleen de naam van het bestand, dus alles wat vóór de punt "." komt wijzigt. :)

Om het bestand die je hebt gewijzigd weer te kunnen openen moet je de originele extensie er weer achter plakken, dus in jou voorbeeld zou dat .doc zijn.
Maarr.. dat hoeft ik eerst nooit te doen? Waarom nu opeens wel?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62809

Maarten L schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:44:
[...]

Maarr.. dat hoeft ik eerst nooit te doen? Waarom nu opeens wel?
Standaard staat het zo ingesteld dat de extensie van bekende bestandstypen verborgen wordt, hierdoor kun je de extensie van een bestand niet wijzigen als je op "Naam wijzigen" drukt.

In jouw geval staat dat dus uit, om het weer in te schakelen:

Extra > Mapopties > Tabblad Weergave > Extensies voor bekende bestandstypen verbergen aanvinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Whihoee! :) Alles werkt weer zoals het moet werken. Thank you very much _/-\o_ :)

www.maartenlangelo.nl

Pagina: 1