Toon posts:

[XP] Kan Dr Watson veilig verwijderd worden?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb regelmatig, wanneer ik op RechterMuisklik klik, vooral in de verkenner op een bestand, dat mijn PC blijft 'hangen'! Wanneer ik dan Ctrl Alt Del doe, zie ik in Taakbeheer - Processen drwtsn staan. Soms kan ik die sluiten, soms niet! Wanneer ik dat kan sluiten is probleem voor een ogenblik weg.
Dr Watson is een tooltje dat fouten aangeeft, kan ik te weten komen dewelke, daar het steeds om RM gaat en niet één of ander prog.
Zou ik Dr Watson mogen verwijderen zonder schade aan te richten en hoe doe ik dit?

Verwijderd

heb je een drwtsn32.log file of/en een user.dmp file? Dan zou ik daar eerst eens in kijken. Voor de user.dmp heb je wel de debugging tools van microsoft nodig....
Crasht ie in safe mode ook? Er zijn ook een hoop dingen te vinden over het crashen van explorer alls je rechts klikt trouwens...
http://www.google.com/sea...-8&q=right+click+explorer
Is dit XP? Welk SP?

Verwijderd

Ik wil wedden dat je dit gekregen hebt sinds je sp2 geinstalleerd hebt. Zoek maar eens op het forum hier. Er zijn verschillende oorzaken voor dit gedrag. O.a. de DLL die zorgt voor thumbnails in de windows verkenner.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:18:
heb je een drwtsn32.log file of/en een user.dmp file? Dan zou ik daar eerst eens in kijken. Voor de user.dmp heb je wel de debugging tools van microsoft nodig....
Crasht ie in safe mode ook? Er zijn ook een hoop dingen te vinden over het crashen van explorer alls je rechts klikt trouwens...
http://www.google.com/sea...-8&q=right+click+explorer
Is dit XP? Welk SP?
Ik heb nog niet geprobeerd in safe mode, werk met XP SP2

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, dit zegt niets.

Dr Watson ==> [XP] Kan Dr Watson veilig verwijderd worden?

Verwijderd

G33rt schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:41:
Titeledit, dit zegt niets.

Dr Watson ==> [XP] Kan Dr Watson veilig verwijderd worden?
Dit is ook geen goeie titelfix, hij snapt zijn foutmelding niet.
DrWatson verwijderen verhelpt het probleem niet. Zijn probleem is:
[XP] SP2 + rechtsklikken = crash.
En daar zijn al tig topics over.

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen, Ik heb inderdaad een drwtsn32 logfile bestand staan, is 5341KB groot alsook een user.dmp bestand. Kan ik iets doen aan de had van deze 2 bestanden? Ik heb wel al gezocht in dit forum, maar nog geen hoofdtitel gezien waarin drwtsn staat. Zoek toch verder, bedankt al voor jullie reactie.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Gewoon HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ AeDebug wegpleuren.

-edit-
Je kan trouwens ook op de CMD prompt "drwtsn32" intypen en dan alle opties uitschakelen.

[ Voor 36% gewijzigd door TheBorg op 19-11-2004 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:21:
Hey allen, Ik heb inderdaad een drwtsn32 logfile bestand staan, is 5341KB groot alsook een user.dmp bestand. Kan ik iets doen aan de had van deze 2 bestanden? Ik heb wel al gezocht in dit forum, maar nog geen hoofdtitel gezien waarin drwtsn staat. Zoek toch verder, bedankt al voor jullie reactie.
als je ze ergens online kan zetten kan ik wel ff kijken.

Verwijderd

Wordt er uberhaubt wel gelezen wat ik zeg?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:13:
Wordt er uberhaubt wel gelezen wat ik zeg?
Hey fabio-c,
ik lees zeker je berichtgeveng, maar ik vind toch geen bespreking van drwtsn in een hoofdtitel op dit forum hier hoor, kun je een link geven, en wat bedoel je met de DLL die zorgt voor thumbnails in de windows verkenner? Ik ben niet zo goed in de software.
Ik kan nu niet meer antwoorden, ben maar vanavond zeer laat thuis, bedankt al voor jullie hulp. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 18:40:
[...]

Hey fabio-c,
ik lees zeker je berichtgeveng, maar ik vind toch geen bespreking van drwtsn in een hoofdtitel op dit forum hier hoor, kun je een link geven, en wat bedoel je met de DLL die zorgt voor thumbnails in de windows verkenner? Ik ben niet zo goed in de software.
Ik kan nu niet meer antwoorden, ben maar vanavond zeer laat thuis, bedankt al voor jullie hulp. ;)
het probleem is ook niet zozeer hoe dr watson uit te schakelen maar het feit dat als je rechts klikt op een bestand explorer crasht.
http://www.google.com/sea...ight+click+explorer+crash

Als dit sp2 is, moet je ook divx updaten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het uitschakelen van drwatson is overigens soms wel zinvol dat je PC iig veel sneller recovered van een error. Je kan dit uitzetten in de properties van 'My Computer' -> Advanced -> Error Reporting :)
Pagina: 1