Toon posts:

Schijfruimte beperkt buiten fat32 os :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag heb ik linux mandrake 10. nog wat draaien,
en kwam er bij de installatie achter dat hij mn schijf van deze p3 450 mhz met een schijf van 19gb maar als 2 gb schijf zag.

ik heb gekeken met de partitie manager van de install en hier kwam ik dus nie hoger mee dan die 2gb.

ik heb geprobeerd via fdisk eerst fat partitie aan te maken (dit ondersteund linux toch?) en anders formatteer ik em wel tijdens de install dacht ik, maar hij ziet em dan wel als 19 gb, maar niet bruikbaar voor installatie... en als ik em dan formatteer in linux format word ie weer 2gb..

nu weet ik dat dit niet aan linux ligt, aangezien ik precies hetzelfde probleem had met mn win2003 server op dezelfde pc (was een test, aangezien de pc niet snel genoeg is om hiermee constant te draaien als webserver) maar hiermee kwam ik dus ook niet uit.

schijf kapot? nee want in win98 en me ziet meneer hem wel als volledig, en doet hij het altijd correct... en voor mn pa weer gaat zeuren dat je iets nie moet veranderen wat het doet, wil ik dit dus op kunnen lossen...

help!!!???

hmm, nu ik mn bericht lees, kon ik em beter bij een software topic zetten :s sorry

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 23:07 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Hoe doet je bios het? Die herkent 'm wel goed?
En als je bv. met partition magic kijkt? Of comptmgmt.msc opent in Windows?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
In de bios ziet hij em goed als 20gb schijf (wat het dus origineel is, maar in de praktijk altijd 19,nogwa )

en heb nu linux draaien, waar kan ik dat hier op bekijken??

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ligt eraan wat je precies als window-manager hebt draaien. Start een programma gelijk aan de windows verkenner, daar kan je het wel in vinden. Linux vraagt aan de hdd hoe groot deze is en leest niet uit het BIOS, dus het zou wel goed gegaan moeten zijn.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

en anders doe je eens cat /proc/ide/hda/model ofzo...
/edit: dat moet natuurlijk capacity zijn..

[ Voor 30% gewijzigd door elTigro op 19-11-2004 09:26 . Reden: foutje ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat moet een linuxleek begrijpen :P

maar ik heb t al opgelost, bleek een jumperoptie op deze schijf te zitten, maar stond niet aangegeven op de jumperlijst... hij stond op master, maar in t boekje (dat nog stoffig ergens verborgen lag) stond dus dat je em als master 2gb kon instellen of als master 16 sectoren.. dus hij doet t nu,

alvast bedankt
Pagina: 1