Toon posts:

Wat is een null pionter exception (in java)?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan absoluut niet programmeren, en dit zal wel een idiote vraag zijn, maar ik krijg bij het openen van sommige pagina's (www.hasselbaink.co.uk) een Java null pionter exeption op het scherm. Hierna wordt het navigatiemenu van de site niet geladen. Is dit een fout van de site, of ligt dit aan mijn computer?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:03:
Ik kan absoluut niet programmeren, en dit zal wel een idiote vraag zijn, maar ik krijg bij het openen van sommige pagina's (www.hasselbaink.co.uk) een Java null pionter exeption op het scherm. Hierna wordt het navigatiemenu van de site niet geladen. Is dit een fout van de site, of ligt dit aan mijn computer?
laten we het houden op een fout van de programmeur :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik heb nergens last van, als ik jou was zou ik de JVM even opnieuw installeren :)

http://c2.com/cgi/wiki?NullPointerException

[ Voor 23% gewijzigd door André op 18-11-2004 23:07 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CK schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:05:
[...]

laten we het houden op een fout van de programmeur :)
dat hoeft helemaal niet van de programmeur van die site te zijn, uiteraard dien je exceptions af te vangen, maar dan nog....

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Erkens schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:07:
[...]

dat hoeft helemaal niet van de programmeur van die site te zijn, uiteraard dien je exceptions af te vangen, maar dan nog....
Dan is het toch een fout van de programmeur? Juist...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CK schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:08:
[...]

Dan is het toch een fout van de programmeur? Juist...
ben ik het niet mee eens, want als je een libary gebruikt mag je er vanuit gaan dat deze geen nullpointers opwerpt (tenzij aangegeven in de docs) en dan kan jij als programmeur hoog of laag springen wat je wilt maar als je die source niet hebt...
Daarnaast kan je wel leuk een try..catch om al je code heen zetten, maar hoe nuttig is dat dan :?

• MadMurdock
  • Niet online
Erkens schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:10:
[...]

ben ik het niet mee eens, want als je een libary gebruikt mag je er vanuit gaan dat deze geen nullpointers opwerpt (tenzij aangegeven in de docs) en dan kan jij als programmeur hoog of laag springen wat je wilt maar als je die source niet hebt...
Daarnaast kan je wel leuk een try..catch om al je code heen zetten, maar hoe nuttig is dat dan :?
Nee, de programmeur van de library mag ervanuit gaan dat jij je aan de precondities houdt. En verder is bij alle fatsoenlijke libararies ook gewoon aangegeven onder welke omstandigheden die een bepaalde exceptie gooit.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

MadMurdock schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:14:
[...]

Nee, de programmeur van de library mag ervanuit gaan dat jij je aan de precondities houdt. En verder is bij alle fatsoenlijke libararies ook gewoon aangegeven onder welke omstandigheden die een bepaalde exceptie gooit.
een normale libary zal nooit een nullpointer werpen als jij keurig doet wat je moet doen ;)
maargoed die site doet het hier wel goed (eik mag ik dat geen site noemen :X) dus wat de exacte oorzaak is kan ik zo niet zien ;)

Verwijderd

Topicstarter
Enniewee, ik heb nieuwe VM van Sun gedownload en nu doet iig de Hasselbaink site het wel. In verdere discussie zal ik mij wegens een gebrek aan kennis niet mengen. Hartelijk dank voor de replies!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom post je dit eigenlijk hier dan en niet in Software Algemeen :?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Een nullpointer is, zoals het woord al zegt, een pointer (wijzer naar een stuk geheugen) welke wijst naar een ongeldige waarde. De exceptie treed dan op, als je dat stuk geheugen met ongeldige waarde gaat behandelen als object en er allelei operaties op wilt gaan uitvoeren.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Mmmmmmmmmmmjaaaaaaaaa wat zal ik ervan zeggen 8)7

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.