Ik heb net bij mijn buurman een bios (1011 Béta) erop gezet terwijl dat niet de bedoeling was. Nu zit ik met het volgende probleem omdat de PC gereset werdt:
(BIOS Resets al geprobeerd)
PC opstarten gaat:
Fan draait
CD & DVD spelers reageren
Monitor blijft op stand-by
Geen speaker-biep
Geen diskette activiteit
HD-lampje blijft branden
Vanzelf sprekend heb ik al gezocht op tweakers/google en kom tot de conclusie dat ik eerst moet proberen alles los te halen behalve de diskette (de rest eruit, op cpu+cooler na) en proberen te updaten of, en dit vind ik het engste: een hotswap. Ik heb alreeds een PLCC-extractor besteld, maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Wat ik in feite weten wil, is of ik succes met 1 van beide mogelijkheden zal hebben, anders word het een nieuw moederbord. Zijn er ook andere tips die ik kan proberen?
(BIOS Resets al geprobeerd)
PC opstarten gaat:
Fan draait
CD & DVD spelers reageren
Monitor blijft op stand-by
Geen speaker-biep
Geen diskette activiteit
HD-lampje blijft branden
Vanzelf sprekend heb ik al gezocht op tweakers/google en kom tot de conclusie dat ik eerst moet proberen alles los te halen behalve de diskette (de rest eruit, op cpu+cooler na) en proberen te updaten of, en dit vind ik het engste: een hotswap. Ik heb alreeds een PLCC-extractor besteld, maar ik heb dit nog nooit gedaan.
Wat ik in feite weten wil, is of ik succes met 1 van beide mogelijkheden zal hebben, anders word het een nieuw moederbord. Zijn er ook andere tips die ik kan proberen?
StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)