Compaq Presario 2210

Pagina: 1
Acties:

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Topicstarter
Ik post deze hier, omdat het gaat om een compleet systeem, leek mij het beste :)

Ik heb weer eens wat in mijn handen gedrukt gekregen... Een oude Compaq Presario 2210 bak. Hij is pas met de "recovery cd" (die ik overigens niet heb gekregen) teruggezet naar een schone windows 95 image :P

Er zitten voor mij een aantal onverklaarbare dingen in... Allereerst: het modem zit op een soort insteekkaart wat nog het meeste wegheeft van een 8-bits ISA kaart. Fysiek zou een 8-bits ISA kaart er feilloos inpassen. Alleen is het een desktop systeem, en een compaq kast, dus ik heb dan een 8-bits ISA netwerkkaart nodig om 'm in mijn netwerk op te nemen, en omdat het een desktop is moet 'ie nog eens redelijk low-profile zijn ook... Bestaat zoiets uberhaupt?

Het ding heeft geen USB poorten, dus usb netwerken is out-of-the-question. PCI sloten bezit het ding eveneens niet, enkel dat ene ISA-achtige slot.

Verder zei win95 dat er een Cyrix processor in zat ("CyrixInstead"), dus ik trek de heatsink eraf en ik tref aan een "Cyrix MediaGX processor"... Wat is dit voor een ding en op welke kloksnelheid loopt zoiets? Ik ken alleen de 6x86 reeks... Het ding loopt op 2.9 volt, en er staat verder op GXI-180BP. Is dit een 180mhz geval ofzo? Lijkt me sterk dat er dan win95 default op staat? Copyright 1997 Cyrix staat erop.

Verder zit er RAM onboard, en passen er 72-pins simmetjes in, maar als ik er 2x16MB EDO SIMM indoe, ziet 'ie maar 4MB meer :? Is dit een teken dat het ding slechts fastpage slikt ofzo?

Help mij het mysterie van de compaq te ontrafelen, google brengt mij vrij weinig... Verdere specs waar ik achter ben:

Onboard sound (AD1847 Analog Devices chippie)
Onboard video (ook Cyrix, geen idee verder)
8 speed cdrom speler
Ondersteboven gemonteerd 1,6gb harddiskje :P
Rare propietary compaq voeding (heel klein)
WEL PS/2 poorten... :?
1xIDE, 1xfloppy

EDIT: Deze site ondertussen gevonden... Die Cx5510 companion chip heb ik dus ook op het moederbord gevonden. De MediaGX chip lijkt dus op een cpu van 180mhz. Hij is vastgesoldeerd, en ik ben 't ding nog noooooit eerder tegengekomen...

Misschien wel een leuk apart zeldzaam mobotje voor aan Terw_Dan zijn muur ofzo? Lijkt er niet op dat ik er echt veel mee kan gaan doen... Als ik 'm nou op een of andere manier aan m'n netwerk kan gaan hangen...

[ Voor 14% gewijzigd door strandbal op 18-11-2004 22:09 ]

Hier stond een dode link.