Toon posts:

[XP] HD-image inc. OS overzetten op andere HD.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mn pc'tje onlangs is gecrasht, heb ik momenteel een oud Dell-systeempje totdat ik tijd en geld heb om een nieuwe bak te bouwen.

Ik heb de pc vanaf scratch geinstalleerd op een 8.6 GB HD, natuurlijk erg weinig zodra er wat programma's en bestanden bijkomen. Nu heb ik nog een 60 GB HD'tje (waar nog data opstaat, maar er is genoeg ruimte vrij) dat ik liever zou gebruiken, er past maar 1 HD in het kastje dus zou ik de gegevens van de 8.6 GB inc. OS en programma's naar de 60 GB willen verplaatsen zonder data op de 60 GB HD te verliezen.

Ik heb een beetje geprobeerd te rommelen met Ghost maar ik kwam er niet uit hoe ik dit zo 1, 2, 3 kan fixen. Ik kan overigens maar 2 IDE apparaten tegelijk gebruiken.

Iemand suggesties?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 21:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met Ghost of PartitionMagic kan dat allemaal heel erg eenvoudig. Even de handleiding erbij en gaan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PartitionMagic 8.0 al geinstalleerd staan. Is het dan mogelijk om de 60 GB HD aan te sluiten en de operatie uit te voeren met dat pakket?

Alvast bedankt voor de tip, ik ga even de documentatie bekijken. Als iemand nog opmerkingen heeft dan lees ik die graag :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Uit mijn hoofd gezegd ja. Heb alleen op deze PC het niet geïnstalleerd staan dus kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. Ik vergis me echter niet (al te) vaak.

Vergeet je geen backups te maken en tijdelijk de nieuwe HD even aan de IDE te hangen?

Trouwens, je zult ook nog die nieuwe HD moeten resizen want anders krijg je geheid een probleem. PM gaat natuurlijk een partitie overschrijven.

[ Voor 46% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 22:03 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat de functionaliteit van PM 8.0 inderdaad precies is wat ik nodig heb. Bedankt voor je tip! _/-\o_

Edit: ik ga idd even de onmisbare bestanden (brieven, belasting, studie etc.) op een DVD-RW zetten & daarna de procedure laten lopen terwijl ik wat TV ga kijken.
The Copy operation lets you to make an exact duplicate of a partition. To copy a partition, you must have unallocated space that is equal to or larger than the partition you are copying.

Reasons why you might want to copy a partition include:
• To duplicate your operating system before upgrading to a new version or a different operating system (so that you can remember how the old operating system’s
windows, program icons, and properties were set up or so you can recover the original partition if the upgrade fails or is unsatisfactory).
• To quickly move a smaller hard disk’s contents to a larger, new hard disk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 22:05 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Had mijn bericht ge-edit. Lees even opnieuw.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige is dat ik dus al een 10 GB partitie had gemaakt om me voor te bereiden op dit avontuur, vandaar dat ik PM 8.0 al had. Ik ga dus die 8 GB overwriten op de lege 10 GB partitie van de 60 GB.

Ik heb het gevoel dat dit gaat lukken! :*)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:06:
Het grappige is dat ik dus al een 10 GB partitie had gemaakt om me voor te bereiden op dit avontuur, vandaar dat ik PM 8.0 al had. Ik ga dus die 8 GB overwriten op de lege 10 GB partitie van de 60 GB.

Ik heb het gevoel dat dit gaat lukken! :*)
OK, succes dan maar. Post straks over een half uur maar de goede afloop. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik zeker doen, en anders morgen. Hoe dan ook krijg je te horen hoe dit afloopt B)
Pagina: 1