Het begint er steeds meer op te lijken dat MSN, de internettak van Microsoft, bezig is een hele grote inhaalslag voor te bereiden.
Overigens schijnt dit ook op te gaan voor Yahoo.
Waar het gewoon begon als 2 concurrerende zoekmachines, is het duidelijk dat er op alle velden onderling geknokt wordt of gaat worden.
Even een snelle opsomming van diensten die beide kemphanen (gaan) aanbieden:
• Een internet zoekmachine.*
• Een IE-Toolbar.
• Webbased email.
• Een Desktop Search Tool.*
• Keyword-based context ads.*
* MSN moet nog komen met deze diensten
Ik zal misschien wel wat vergeten zijn, maar dit is de hoofdmoot.
Dit topic is bedoeld als een soort algemeen ervaringen en discussie-topic.
• Nu heb ik vandaag de hele dag ipv Google de MSN-beta seach gebruikt, en ik moet zeggen dat ik er aangenaam door verrast was.
Het viel me vooral op dat MSN sneller was dan Google. Verder viel me op dat Google meer results teruggaf, maar dat komt waarschijnlijk door die fake "verdubbeling" van db van vorige week.
Qua uitslagen vond ik Google nog nét iets beter.
• De toolbars gebruik ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
• Over het webbased email, ben ik zéér tevreden over Gmail, en heb laatst mijn Hotmail opgezegd, ondanks de uitbreiding. Ik vind Gmail sneller, fijner werken en makkelijker.
• Over de desktop search tools kan ik helaas ook weinig zeggen, aangezien die van MSN nog in een besloten beta verkeerd, waar alleen screenshots van zijn.
De Google-variant daarentegen is snel, en veelbelovend.
Al is de MSN-variant óók heel erg mooi, moet ik zeggen!
Screenshots op Neowin
• En de context-based ads zijn er op dit moment alleen nog van Google (Adsense), maar als je zoekt op beta-MSN, dan zie je rechts ook context-based ads, die vermoedelijk de tegenhanger gaat worden van Adsense.
Ze zien er prima uit, met juiste context, niets op aan te merken, dus het is afwachten wat de verschillen gaan worden in betaling en service tussen de ad-aanbieders.
Er zijn natuurlijk verschillende vragen, zeker voor website-beheerders, bijvoorbeeld over de context-based ads, maar ook bijvoorbeeld over zoekmachine-optimalisaties. (Wat mij bijvoorbeeld opviel is dat beta-MSN niet let of een keyword wel of niet in de URL staat (al weet ik het niet zeker), minder dan Google lijkt wel.)
Dus, wat denken jullie? Of wat zijn jullie ervaringen?
Links op GoT::
[rml][ Discussie] Google Desktop Search[/rml]
[rml][ GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 3[/rml]
MSN Hotmail krijgt grote upgrade
Overigens schijnt dit ook op te gaan voor Yahoo.
Waar het gewoon begon als 2 concurrerende zoekmachines, is het duidelijk dat er op alle velden onderling geknokt wordt of gaat worden.
Even een snelle opsomming van diensten die beide kemphanen (gaan) aanbieden:
• Een internet zoekmachine.*
• Een IE-Toolbar.
• Webbased email.
• Een Desktop Search Tool.*
• Keyword-based context ads.*
* MSN moet nog komen met deze diensten
Ik zal misschien wel wat vergeten zijn, maar dit is de hoofdmoot.
Dit topic is bedoeld als een soort algemeen ervaringen en discussie-topic.
• Nu heb ik vandaag de hele dag ipv Google de MSN-beta seach gebruikt, en ik moet zeggen dat ik er aangenaam door verrast was.
Het viel me vooral op dat MSN sneller was dan Google. Verder viel me op dat Google meer results teruggaf, maar dat komt waarschijnlijk door die fake "verdubbeling" van db van vorige week.
Qua uitslagen vond ik Google nog nét iets beter.
• De toolbars gebruik ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
• Over het webbased email, ben ik zéér tevreden over Gmail, en heb laatst mijn Hotmail opgezegd, ondanks de uitbreiding. Ik vind Gmail sneller, fijner werken en makkelijker.
• Over de desktop search tools kan ik helaas ook weinig zeggen, aangezien die van MSN nog in een besloten beta verkeerd, waar alleen screenshots van zijn.
De Google-variant daarentegen is snel, en veelbelovend.
Al is de MSN-variant óók heel erg mooi, moet ik zeggen!
Screenshots op Neowin
• En de context-based ads zijn er op dit moment alleen nog van Google (Adsense), maar als je zoekt op beta-MSN, dan zie je rechts ook context-based ads, die vermoedelijk de tegenhanger gaat worden van Adsense.
Ze zien er prima uit, met juiste context, niets op aan te merken, dus het is afwachten wat de verschillen gaan worden in betaling en service tussen de ad-aanbieders.
Er zijn natuurlijk verschillende vragen, zeker voor website-beheerders, bijvoorbeeld over de context-based ads, maar ook bijvoorbeeld over zoekmachine-optimalisaties. (Wat mij bijvoorbeeld opviel is dat beta-MSN niet let of een keyword wel of niet in de URL staat (al weet ik het niet zeker), minder dan Google lijkt wel.)
Dus, wat denken jullie? Of wat zijn jullie ervaringen?
Links op GoT::
[rml][ Discussie] Google Desktop Search[/rml]
[rml][ GMail] Nieuwe email dienst van Google! deel 3[/rml]
MSN Hotmail krijgt grote upgrade
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 18-11-2004 21:48 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu