Toon posts:

amd 3200+ newcastle tot 2.5GHZ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey mensen,

ik heb een vraag, ik las op chip.de [ http://www.chip.de/artikel/c_artikel_12578236.html ]
dat die mensen daar de amd 3000+ 64bit op een s939 tot 2.7GHZ hebben gekregen en gewoon op luchtkoeling !.
Ze hebben de configuratie een heel weekend getest met de nieuwste banchmark programmaatjes en alles bleek daar goed te werken.

Nu is mijn vraag of ik met mijn amd 3200+ 64bit newcastle op S754 ! en een asus K8T800 Deluxe mijn spanning kan verhogen naar 1.6V en evt mijn vcore omhoog gooien zodat ik hem ongeveer op 2.5GHZ kan laten draaien { standaard 2.2GHZ } en dat alles op de gewone boxed koeler?

Momenteel draai ik hem op een FSB van 210 ( normaal 200 ) en een spanning van 1.6V. mijn mobo is ongeveer 26 graden en mijn cpu 31.
wat zijn ongeveer de max temps voor deze hardware onderdelen?..

alvast bedankt,

Roel

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Animal_X

Rodin

Gewoon proberen! Dat is de beste manier om er achter te komen.

Je cpu mag zonder problemen wel een graadje of 70 worden. (al is dat natuurlijk niet ideaal). Houd er ook ff rekening mee dat het artikel op chip.de over de cpu's met winchester core gaat.

suc6!

Edit -> oh en lees de faq ff door zou ik zeggen!

[ Voor 30% gewijzigd door Animal_X op 18-11-2004 21:41 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Je komt er achter door het uit te proberen, het is niet van te voren te zeggen hoe hoog de CPU gaat klokken. Let wel op dat chip.de een 90nm CPU gebruikt heeft, die klokken beter dan de 130nm modellen :)

edit:
Grr Animal X :P

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 18-11-2004 21:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1. je zou een idd een goede cpu moeten vangen, zorg dat je daar wat over weet als je gaat kopen.. bij verscheidene zaken kan je vragen welke core batch nummer hij heeft

2. Jouw geheugen gaat nooit op HTT Frequentie 300(*2) draaien, hiermee zou je het al kunnen vergeten.

Jij hebt zelf een newcastle (754) en jij vergelijkt hem met een s939 en het artikel gaat om een Winchester.
Je mobo kan wel 1.6V hebben in de bios (standaard)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

mensjes denk even na :)
het is een via k800 chipset..
deze hebben GEEN pci lock, hierdoor zul je hem niet erg ver meer kunnen overclocken om dat de frequentie van je hd's, pci en agp sloten enz ook omhoog gaat.
je kan het gewoon proberen natuurlijk tot een mhz of 215 maar daarna heb je grote kans op data corruptie.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:35:
mensjes denk even na :)
het is een via k800 chipset..
deze hebben GEEN pci lock, hierdoor zul je hem niet erg ver meer kunnen overclocken om dat de frequentie van je hd's, pci en agp sloten enz ook omhoog gaat.
je kan het gewoon proberen natuurlijk tot een mhz of 215 maar daarna heb je grote kans op data corruptie.
Zoals ik zei, gewoon proberen! O-)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Pagina: 1