Toon posts:

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA heeft maar 128 GB in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik las net een topic (dat overigens gesloten werd) over een Maxtor DiamondMax 10 200GB die als een 130 gb schijf in WinXP werd herkent. Opeens kwam ik er achter dat ik hetzelfde probleem had maar ik dacht dat dit kwam door het 1024MB=1GB verhaal maar dat kan geen 70GB wegnemen :P. De volgende dingen heb ik geprobeerd:

Maxtor Big Drive Enabler gedraait en ge-reboot.
Gekeken naar BIOS versie. Ik had al de nieuwste.
Met WinXP Pro CD gekeken of er nog ongepatitioneerde ruimte was. Dit was maar 8 mb.
De schijf gecontroleerd op errors met HDTune. Alles was in orde

Specs:
ASUS K8N non deluxe (met nieuwste BIOS)
AMD 64 3200+
Radeon X800PRO @ XT
Maxtor DiamondMax10 S-ATA 200GB
ASUS CRW-5232AS
ASUS DVR-0804P
WinXP Pro SP2

Opvallende dingen:

1. In de BIOS wordt wel de juiste grootte weergegeven (203.9GB)

2. De CD-Brander wordt als Primary Master herkent en de schijf als Fourth IDE Master. Erg raar.

3. Bij MaxBlast 3.0 staat dat de schijf aangesloten is aan de Secondary ATA Controller en niet de Primary ATA Controller. Ik weet niet wat dat verder inhoud.

Bij voorbaat dank!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb er twee in hangen (zie specs/signature) en heb er totaal geen enkel probleem mee. Denk toch echt dat de installatie niet juist wordt gedaan en/of de de BIOS-instelling niet correct is uitgevoerd.

Kan er niets anders van bakken.

Ze worden trouwens beiden hier met een grootte van 194.480 mb herkend en zitten aangesloten op de VIA S-ATA aansluitingen.

[ Voor 25% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 21:31 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:23:
Met WinXP Pro CD gekeken of er nog ongepatitioneerde ruimte was. Dit was maar 8 mb.
Waarom heb je met de Setup CD gekeken :? Je kunt ook gewoon in de schijfbeheer kijken :) De (non-SP1/SP2) Setup CD beschikt niet over 48bits LBA ondersteuning.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 18-11-2004 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 In schijfbeheer laat hij nu inderdaad zien dat er nog 61,93 GB niet toegewezen ruimte is 8)7 Is het mogelijk deze ruimte toe te voegen aan een andere partitie zonder alles opnieuw te hoeven formateren?

En trouwens bedankt, ik ben ook erg dom 8)7 |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met schijfbeheer de niet toegewezen ruimte formateren en klaar is iGoR-
edit:

8)7 8)7 8)7
Toevoegen...... 'that's different cook'. Dankje BalusC

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 18-11-2004 21:57 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:47:
Is het mogelijk deze ruimte toe te voegen aan een andere partitie zonder alles opnieuw te hoeven formateren?
Helaas niet, maar dat kun je wel met Partitionmagic doen. Of je maakt gewoon een nieuwe partitie aan op de vrije ruimte.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 18-11-2004 21:55 ]

Pagina: 1