Toon posts:

ASROCK K7S8X ondersteunt PCIexpress ?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een vraag die eigenlijk heel simpel is.
Ik heb een ASROCK K7S8X moederbord

En ik wil een RADEON X600 XT videokaart kopen maar ondersteunt dit moederbord deze videokaart.?

Want er staat dat de videokaart PCI Express is ofzo.

Ik heb overal op het internet gezocht maar ik snap er niks van ook heb ik de winkel gevraagt ook hun wisten het niet.
(zelf weet ik ook niet veel over moederbords)

Zou iemand mij Alsjeblieft willen uitleggen wat PCI Express is en of mijn moederbord dit ondersteunt.

Ik ben jullie heel dankbaar,

Verwijderd

Uh m PCI-E word de nieuwe standaart
PCI en AGP verdwijnen langzaam .

De nieuwere moederborden met PCI-E ondersteunen nog maar 3 Oude pci poorten en daarnaast heb je PCI-E voor je Graka deze is te vergelijken met AGP 16 x
Maar volgens mij is die kaart die jij wilt ook wel voor AGP borden verkrijg baar

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:44
Je moederbord ondersteunt AGP, geen PCI Express. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet in de beschrijving van het moederbord staat.

Wel heeft je moederbord een aantal normale PCI-sloten voor bijvoorbeeld een andere geluidskaart/ netwerkkaart e.d.

Verwijderd

Topicstarter
SneakyD3ad schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:23:
Je moederbord ondersteunt AGP, geen PCI Express. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet in de beschrijving van het moederbord staat.

Wel heeft je moederbord een aantal normale PCI-sloten voor bijvoorbeeld een andere geluidskaart/ netwerkkaart e.d.
dus deze videokaart ondersteunt dit moederbord niet?

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:44
Niet in PCI-Express nee. Voor een AGP kaart moet je een beetje naar oudere (niet slechtere) kaarten gaan kijken zoals de 9800PRO of de 5900XT. Wil je het helemaal goed doen dan kom je op een X800 uit, maar die kost dan ook wel weer wat. Deze heb je zowel in AGP als in PCI-Express. Dus goed opletten dat je de goede kiest!

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door sneakyd3ad op 18-11-2004 21:31 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?
[search=pci express]
[google=pci express]
zoeken bij Tweakers.net naar 'pci express'

En dan nog weet je niet wat PCI express is :?
Voortaan eens beter research plegen eer je een topic opent ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 18-11-2004 21:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.