[W2K] setup laden vanuit dos zonder cd-rom en floppydrive*

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
hollo, ik heb een hp e-pc, zonder cd-rom, noch floppy. wel heb ik de beschikking over een andere pc om bestanden naar de hd te kopieren.

Ik heb de hd onderverdeelt in 2 partities, naar de 2de heb ik de win 2000 cd gekopiert en op de eerste een ms-dos startdisk met smartdrv. Maar als ik nu de pc opstart krijg ik: Ongeldige systeemdiskette. Vervang de diskette en druk op een toets. Ik kom dus niet in dos om de setip te starten. Ik heb de startdisks van win 2000 (4 st.) ook al gedowned en uitgepakt in de root van de eerste partitie gezet, maar dat hielp ook niet. Heeft iemand goede opstartbestanden of een idee hoe ik win 2000 erop krijg?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:26
Als je via dos een HD wilt benaderen zouw die wel FAT moeten zijn i.p.v een NTFS partitie.
Anders koppel je toch tijdelijk een floppy/CD-ROM drive?

Om in dos de installatie te starten kun je beter eerst smartdrv laden.
Want dan gaat installeren heel wat sneller. En de setup start je met winnt.exe die in de i386 dir staat van de win2k install.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier kun je bootdisks voor Windows 2000 vinden.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

edit:
ah, vergeet mijn opmerking, ben wat traag van begrip

[ Voor 29% gewijzigd door Noork op 18-11-2004 22:41 ]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 21:22

Guldan

Thee-Nerd

Heb je 1 fat 32 partitie gemaakt en daar de opstart diskettes opgezet? Dan moet je die wel bootable maken door vanuit een opstart diskette sys C: te doen. Anders zou je er idd niet vanaf kunnen booten. Ik zou eerst dus die partitie bootable maken met sys. Dan de bestanden erop zetten. Dan opstarten van die partitie en dan die bootdisk zijn autoexec uitvoeren(die je naar de c hebt gekopieerd). ALs het goed is gaat ie dan booten :)..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

dat gaat allemaal wat lastig als je geen floppy disk of cd rom hebt.....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je geen PC waarbij je van een USB stick kan booten oid? :)

Kleine aanvulling op de titel:

[W2K] setup laden vanuit dos ==> [W2K] setup laden vanuit dos zonder cd-rom en floppydrive

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet even de harde schijf in de andere pc zetten? En vervolgens middels de 2k bootdisk's de harde schijf bootable maken en de installatiebestanden overbrengen?

• PeterEs
  • Laatst online: 20-02 18:28
beide partities zijn FAT 32

smartdrv word geladen

in de bios zit wel een optie booten vanaf usb, dus ik de opstartdiskette naar m'n usb stick gekopiert, maar hij boot niet :?

heb de HD in een andere pc gehangen, via floppy's de setup van de hd gestart, zegt op een gegevenmoment, verwijder de diskettes druk enter dan reboot, maar dan gaat ie zeiken dat ie geen OS kan vinden :?

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 14:24

[Jules]

Confusion in confusion

Heb je je usb-stick ook bootable gemaakt dan? Alleen de bestanden kopieren is niet genoeg.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57
als d: de 2de partitie is en c: de eerste

sys d: c:

indien het commanda sys dus op de d: schijf staat.

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

PeterEs schreef op donderdag 18 november 2004 @ 23:22:
beide partities zijn FAT 32

smartdrv word geladen

in de bios zit wel een optie booten vanaf usb, dus ik de opstartdiskette naar m'n usb stick gekopiert, maar hij boot niet :?

heb de HD in een andere pc gehangen, via floppy's de setup van de hd gestart, zegt op een gegevenmoment, verwijder de diskettes druk enter dan reboot, maar dan gaat ie zeiken dat ie geen OS kan vinden :?
je moet effe van een dos opstarten met die pc en met
sys a: c:
het systeem overzetten.
eventueel alle belangrijke dos bestanden extracten of copyen als je ze al ergens hebt staan, eventueel een nette autoexec.bat en config.sys aanmaken.
Dan de schijf weer in de pc zodner flop en CD rom zetten en opstarten.
Dan kom je in een DOS omgeviing. Start vandaaruit de setup van de win 2000 en installeer die op de 2e partitie.
Als het goed is wordt de DOS "installatie" in het multi-boot menu opgenomen...

Verwijderd

Wat je moet doen:
-schijf partitioneren, eerste partitie FAT of FAT32, en deze partitie actief maken
-partities formatteren
-systeembestanden kopieren (SYS C: vanaf een win98 bootdisk)
-Win2000 bestanden kopieren
-een XMS driver (xmsmmgr.exe bv) , en SMartdrv naar je harddisk kopieren

-harddisk terughangen in die HP-E pc
-booten ervan. Dit kan omdat je een actieve primaire partitie hebt met een besturingssysteem erop
-XMS driver laden
-Smartdrv laden
-naar de i386 directory gaan
-Winnt.exe starten
-Setup doorlopen.

Da's alles. Je moet gewoon weten hoe je een kale harddisk in DOS inricht (Fdisk en Format), alhoewel je kunt valsspelen door enkele stappen gewoon in Windows te doen
(alleen systeembestanden overbrengen lukt je doorgaans niet)

• gertjan!
  • Niet online
Vanaf het netwerk booten is misschien een optie en als je een win2k server hebt kun je ook nog gebruik maken van ris.

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 00:35

rontemp

MUHAHA

het belangrijkste lijkt mij, dat de c partitie niet actief is. Dus met fdisk de c active maken

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

Pagina: 1