[2003] Zoek tooltje via web active directory beheren

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik ben op zoek naar een tooltje waarbij je via een web interface de active directory kan beheren. Bij ons bedrijf is het namelijk nodig dat er een tweetal mensen de velden kunnen wijzigen van de werknemers via een webbased site. Ik weet dat er vroeger een tooltje van microsoft was genaamd Webadmin. Maar deze is helaas nergens meer te vinden. Weet iemand of deze tooltjes nog bestaan voor windows 2003 ad ? Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Heb via google al gezocht en vond alleen een tooltje van imanami. Deze werkt goed maar ik wil graag weten of er nog andere tooltjes zijn die beter/goedkoper zijn bestaan.

• twak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 18:53
Mmm inderdaad lijkt deze wel aardig http://www.imanami.com/products/webdir/default.asp

En misschien is ldapweb te gebruiken?
http://ldapweb.sourceforge.net/

[ Voor 58% gewijzigd door twak op 18-11-2004 21:04 ]

Twakkie

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Heb Imanami uitgebreid getest en het probleem is dat je alleen je eigen account kan wijzigen. Ik wil eigenlijk een tooltje die ervoor zorgt dat de mensen op de administratie alle ad velden kunnen wijzigen zonder dat ze admin of domain admin hoeven te zijn.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pizzaboertje schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:25:
[...]
Heb Imanami uitgebreid getest en het probleem is dat je alleen je eigen account kan wijzigen. Ik wil eigenlijk een tooltje die ervoor zorgt dat de mensen op de administratie alle ad velden kunnen wijzigen zonder dat ze admin of domain admin hoeven te zijn.
Dit kan je ook doen door het adminpak.msi (te vinden in de %SystemRoot%\System32 van een windows server) te installeren. Let op dat het Windows 2003 adminpak alleen werkt op Windows XP Sp1 met een q-patch (nummer weet ik niet uit m'n hoofd. installatiewizard begint er wel over). Of uiteraard op XP SP2...

Delegation of control is je beste vriend indeze. Hierover [rml][ 200X] HOWTO: Delegeer rechten over een OU[/rml] al gelezen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

oe sanjanfrake zo doe ik het ook met delegate control :) werkt als een trein en heb alleen de active directory users and computers mmc snapin gepublished en via een GPO open gezet, de rest van de MMC snapins zijn access is denied :+

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:03
Subtiel kickje :)
Ik wil graag ook een AD tooltje maar graag ééntje die webbased is en waarmee een admin users kan toevoegen en kan verwijderen.
Pagina: 1